سه شنبه 17 آبان 1384

زادسر نماينده‌ جيرفت: اصولگرايان به پرداخت‌ها و پرشياهاي مجلس ششم ايراد مي‌گرفتند؛ پرشيا شد زانتيا! ايسنا

- اگر فقط به انتقادازاصلاح‌طلبان بپردازم خوبم؟
- پناه بر خدااز مصلحت‌انديشي‌هاي عافيت‌طلبانه و تملق‌هاي غيرخدايي!
حداد: حرفتان رابزنيد، خيالتان راحت شود



خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

حجت‌الاسلام علي زادسر نماينده‌ي مردم جيرفت و عنبرآباد در خانه‌ي ملت، نخستين تذكر شفاهي امروز مجلس را مطرح كرد و پيش از آن خواهان سعه‌ي صدر حدادعادل به عنوان ابزار اصلي رياست شد.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، وي به استناد ماده‌ي 77 آيين‌نامه‌ي داخلي مجلس خطاب به ملت رشيد ايران اسلامي و همكارانش در مجلس گفت: از اين‌كه اين طلبه‌ي كوچك ناگزير است براي دفاع از موقعيت سياسي و شخصيت حقوقي خويش تصديع نمايد متأسف است و از اين‌كه به رغم ميل قلبي‌اش ناچار است تا از خود بگويد، پوزش مي‌طلبد. قصد بر اين بود كه تذكر با احساس، عاطفي و پرغوغاي يكي از همكاران محترم را كه در اولين جلسه بعد از عيد فطر بيان فرمودند، نشنيده تلقي شود و حداكثر با كلمه‌ي مبارك سلام خاتمه يابد.

وي ادامه داد: اين برادر محترم كه از ابتداي دوره‌ي چهارم تا چندي قبل لطف مي‌فرمود و دعوت‌نامه‌ها و بيانيه‌ها و اطلاعيه‌هاي گروه اكثريت حاكم به مجلس را براي اطلاع يا امضاء به دستمان مي‌رسانيد، گهگاه از اين شوخي‌ها را مطرح مي‌ساخت. اگرچه اين بار شيوه عوض شده بود و شكل و شمايل رسمي به خود گرفت، معذلك قابل اغماض بود چون بنايي بر جدي گرفتن فرمايشات وي نبود.

اين عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس با اشاره به پاسخ رييس مجلس به آن تذكر، افزود: آن پاسخ بوي هماهنگي احتمالي قبلي با تذكر‌دهنده‌ي محترم را به مشام مي‌رسانيد و كيفيت كلماتي كه به كار رفت داراي پيام خاص خودش است كه پاسخ به آن را ضروري مي‌سازد.

زادسر خطاب به رييس مجلس و اكثريت نمايندگان مجلس و شنوندگان راديو فرهنگ {كه به طور مستقيم از مذاكرات مجلس مطلع مي‌شوند} اظهار داشت: شنونده‌ي سخنان تخريب‌گرايانه، تضعيف‌كننده، تحقيرآميز و نادرست برادر محترمي بودند كه فقط در ماه مبارك رمضاني كه گذشت در 14 سفره‌ي افطاري مستضعفين حوزه‌ي انتخابيه‌اش كه در چند قدمي تهران بزرگ است، شركت فرموده كه مردم منطقه‌اش بايد قدرشناس اين سعادت بزرگي كه او نصيب موكلين خود فرموده است، باشد.

نماينده‌ي مردم جيرفت با بيان اين‌كه "بر همگان عيان بود كه لحن و كلمات استفاده شده با تمسخر و تحقير و عاري از مستندات بود" افزود: جناب ايشان، چهره‌اي از گوينده را براي شنوندگان محترم به تصوير كشانيد كه گويي خداي ناكرده يكي از مقامات صهيونيستي كذايي رژيم اشغالگر قدس در كار دولت خدمتگزار جمهوري اسلامي ايران فضولي كرده است.

وي خطاب به حدادعادل گفت: حضرت عالي در پاسخ‌اش فرموديد حق دارد. آيا او حق دارد چنين بي‌رحمانه كسي را لگدمال كند كه از نوجواني تا ميانسالي فرياد زده است "يا خميني يا خامنه‌اي اني سلم لمن سالمكم و حرب لمن حاربكم" و از قبل از انقلاب خدمتگزار علماي جليل‌القدر در جيرفت از جمله رهبر معظم انقلاب اسلامي بوده است، و به عنوان يكي از عوامل مؤثر نهضت اسلامي حضرت امام (ره) در جيرفت به شمار مي‌رفته و چند نوبت دستگير و بازداشت‌ شده است.

زادسر در ادامه از تبعيت‌هايش از فرمايشات امام خميني(ره) و انتقادات دلسوزانه‌اش از دولت‌هاي گذشته سخن گفت و يادآور شد كه اولين منتقد خاتمي در مجلس پيشين بوده و اصلاح‌طلبان صاحب منصب هيچ‌گاه از قلم و زبان او در امان نبوده‌اند.

به گزارش ايسنا، اين نماينده‌ي مجلس بار ديگر خطاب به رييس مجلس گفت: آقاي رييس گوينده آن تذكرات همان زادسري است كه در دوره‌هاي قبلي بعد از هر نطقش برخي از عزيزاني كه اينك موسوم به اصولگرا شده‌اند پيشاني‌اش را مي‌بوسيدند و پناه بر خدا و بلاتشبيه پيشاني‌اش را ابوذري مي‌دانستند، و بعضا داوطلب مي‌شدند تا وقت‌شان را در اختيار او قرار دهند و بيش از 10 روزنامه‌ي پرتيراژ به اصطلاح اصلاح‌طلب از جمله ايران و همشهري، انواع ناسزاها را نثارش مي‌كردند و با انتشار مصاحبه‌اي دروغين تحت عنوان "به خدا قسم با خونمان درياي خون به پا مي‌كنيم" چهره‌اي را از او به نمايش مي‌گذاشتند كه هركس با زادسر از نزديك آشنا مي‌شود دچار تضاد مي‌گردد و مي‌گويد "ياالعجب" و با تكرار ضرب‌المثل "شنيدن كي بود مانند ديدن" تعجب خود را اظهار مي‌دارد. از جمله بسياري از خبرنگاران و نمايندگان فعلي مجلس.

وي ادامه داد: جناب آقاي رييس چرا زادسر تاكنون خوب بوده و حالا عنصر نامطلوب شده است. آري زادسر خوب است اگر زبانش منتقد به اصطلاح اصلاح‌طلبان باشد و قلمش بر برخي عمكردهاي دولتمردان سابق خرده بگيرد؛ زادسر خوب است اگر به اصطلاح اصولگرايان را از هر عيب و نقصي مبري بداند و زبان به مدح و ثناي آنها بگشايد! پناه بر خدا از مصلحت‌انديشي‌هاي عافيت‌طلبانه و تملق‌هاي غيرخدايي!

اين عضو كميسيون حقوقي و قضايي با اشاره به اين‌كه رييس مجلس او را به افراط در انتقاد متهم ساخته است، تصريح كرد: بنده مصرانه از حضور شريفتان استدعا دارم كه امروز انتقادهايي را كه در دوران رياست شما مطرح ساخته‌ايم و افراطي بوده‌اند را با ذكر مصاديق مستند براي مردم بيان فرماييد تا همگام مستحضر شوند.

به گزارش ايسنا، وي ادامه داد: من در دور اول دوره‌ي هفتم براي جنابعالي تبليغ كرده و به شما رأي داده‌ام و در يكي از جلسات رسمي مجلس، حدادعادل را يك روحاني بدون عمامه معرفي كردم، زيرا او را تدريس‌كننده بعضي خطبه‌هاي نهج‌البلاغه مي‌شناختم و نمي‌دانستم توسط حضرت ايشان اين همه مورد لطف و توجه قرار خواهم گرفت.

زادسر با اشاره به برخي انتقاداتي كه تاكنون داشته است، قصد داشت چند مورد از آنها را ذكر كند كه رييس مجلس سخنان وي را قطع كرد و پرسيد: به نظر خودتان در حال خروج از بحث هستيد يا نه؟ آيا در 10 دقيقه‌اي كه وقت داريد راجع به هرچه كه بخواهيد از مسائل اول خلقت آدم تا حالا مي‌توانيد صحبت كنيد، يا فقط راجع به همان مطلبي كه رسولي‌نژاد گفتند؟

در حالي كه زادسر سخنان حداد را نفي مي‌كرد، رييس مجلس ادامه داد: بنده كاملا گوش مي‌كنم و انتقاد شما به من و نماينده‌اي كه به نظر شما به شما اهانت كرده است، هم هيچ اشكالي ندارد تا بر اساس آيين‌نامه به آن پاسخ دهد؛ ولي در موضوع بايد صحبت كنيد. اين‌قدر كه شما براي افطاري و مسائلي از اين دست نگران هستيد، متوجه باشيد كه هر يك دقيقه وقت مجلس هم هزينه‌اي دارد. خواهش مي‌كنم در تمام 10 دقيقه مطابق حقتان در موضوع صحبت كنيد. چراكه خارج از آن من هم وظايفي دارم. به هر حال اين به اختيار جنابعالي است.

زادسر در پاسخ به حدادعادل اظهار داشت: اين فرمايش شماست. خيلي متشكر. ايشان حق دارند. به نظر بنده برخي از همكاران در انتقاد افراط مي‌كنند ولي من به حضرت عالي جواب مي‌دهم كه كدام يك از انتقادات من افراط است.

وي در ادامه پرسيد: چرا اصولگرايان به چگونگي برخي از پرداخت‌ها و پرشياهاي مجلس ششم ايراد مي‌گرفتند و خودشان همان‌گونه عمل مي‌كنند و پرشيا هم شد زانتيا؟ من استيضاح وزير سابق راه و ترابري را داراي اولويت اول ندانسته و با آن مخالفت كردم. عدم پرداخت برخي از حقوق قانوني و مسبوق به سابقه كارمندان مجلس را بي‌مورد دانسته و بعد از تذكرات شفاهي، تذكر رسمي را پي گرفته تا بالاخره لطف فرموديد و پرداخت شد و كارمندان مذكور در اين زمينه حرف و حديث بسيار دارند و گله‌مند هستند؛ اخراج يك خبرنگار يك زن را از مجلس . . .

حدادعادل سخنان وي را قطع كرد و پرسيد: اين ربطي به تذكر دارد؟

زادسر پاسخ داد: بله ربط دارد. شما گفته بوديد تذكرات افراطي . . .

حداد دوباره پرسيد: آيا اين ربطي به تذكر آقاي رسولي‌نژاد دارد؟

زادسر گفت: من در پاسخ به فرمايش شما . . .

رييس مجلس در خلال سخنان زادسر افزود: بنده راجع به انتقاد نسبت به قضيه‌ي افطار گفتم و صحبت من ناظر به سخنان آن نماينده بود.

در حالي كه زادسر خطاب به حداد مي‌گفت كه "شما فرموديد انتقاد افراطي مي‌كنيد" رييس مجلس در ادامه‌ي سخنانش توضيح داد: من به هر انتقادي نظر نداشتم. شما كه طلبه هستيد قرينه‌ي حاليه و مقاليه را در نظر بگيريد و بدانيد كه من راجع به چه مطلبي گفتم.

نماينده‌ي جيرفت از ادامه‌ي اين بخش از سخنان خود صرف‌نظر كرد و با بيان اين‌كه آن را در اختيار مطبوعات قرار خواهد داد، اضافه كرد: جناب آقاي حدادعادل جنابعالي نماينده‌ي مردم شريف جيرفت را به عدم تشخيص موضع انتقاد متهم ساخته‌ايد كه در حقيقت جفا در حق مردم عزيز ما و فهم اكثريت رأي‌دهندگان رشيد و فهيم مي‌باشد. لطفا بيان بفرماييد كه كدامين انتقاد برگزيده‌ي مردم جيرفت را خارج از حيطه‌ي نقد مي‌دانيد؟ حضرت آقاي رييس از امثال من خواهش كرده‌ايد كه اعتدال را رعايت كنند. مرحمت فرماييد و مطالبي را كه از بنده سراغ داريد كه از دايره‌ي اعتدال بيرون رفته‌اند را مشخص كنيد تا در صورت صحت، اصلاح گردد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در ادامه‌ي سخنانش خطاب به رييس مجلس گفت: جناب آقاي رييس! حضرت عالي در كمال تعجب از آن همه جفا، تحقير، تخريب و مطالب عاري از حقيقت، از تذكردهنده‌ي محترم تشكر كرده‌ايد. لطفا سئوال كنيد تا براي مجلس محترم مشخص شود كه در كجاي مصاحبه‌ي بنده خداي ناكرده به ساحت مبارك نمايندگان معزز و مجلس محترم تعرضي صورت گرفته است.

وي با بيان اين‌كه "مصاحبه‌ي بنده با خبرنگاران را نماينده‌هاي محترم در روزنامه‌ها و سايت‌ها ملاحظه فرموده‌اند" از حدادعادل خواست تا نوار مصاحبه را نيز به سمع برسانند تا اگر اكثريت شنوندگان تشخيص دادند كه توسط بنده در حق آنان جفايي روا داشته شده است، يقينا از همه‌ي آنها عذر خواسته و حلاليت بطلبد.

حدادعادل با بيان اين‌كه 10 دقيقه فرصت وي به اتمام رسيده است، سخنان او را قطع كرد. زادسر در واكنش به اين سخنان رييس مجلس گفت: من هنوز وقت دارم، شما بازهم بلندگوي مرا قطع كرده و نگذاشتيد حرفهايم را بزنم.

رييس مجلس از او پرسيد: هنوز حرف‌هايتان را نزديد؟ بزنيد كه خيالتان راحت شود!

زادسر در حالي كه با واكنش برخي نمايندگان مواجه مي‌شد، گفت: در پايان پرسش جدي از حضور رياست محترم مجلس دارم و آن اين است كه چرا از اول دوره بارها و بارها به بنده ستم روا داشته‌ايد و مرا از حق و حقوق قانوني محروم ساخته‌ايد و چندين بار با قطع صداي بلندگويم قاطع سخنانم بوده‌ايد، و هر بار هم در پايان مرا ذي‌حق دانسته‌ايد و اجازه‌ي پخش ادامه‌ي سخنانم را صادر فرموده‌ايد، كه آخرين آنها جلسه‌ي كاري ديروز بود كه بر خلاف صريح ماده‌ي 17 آيين‌نامه داخلي مجلس، از عدالت عدول كرديد و مجبورم ساختيد كه تا امروز تذكر خودم را بيان كنم و براي تذكر زمان مشخص كرديد؟ در حالي كه برابر ماده‌ي 77 آيين‌نامه داخلي مجلس . . .

رييس مجلس خطاب به او گفت: اجازه مي‌فرماييد در پايان 10 دقيقه وقت را به كسي ديگر دهيم؟

در حالي كه زادسر مي‌گفت كه هنوز حرف‌هايش تمام نشده، حدادعادل افزود: شايد شما يك ساعت حرف داشته باشيد. بنده بايد مطابق آيين‌نامه عمل كنم، منشي به من مي‌گويد كه 10 دقيقه وقت شما تمام شده است.

نماينده‌ي جيرفت اعتراض كرد كه به علت عدم اجازه‌ي رييس مجلس براي ادامه‌ي سخنانش، وقتش به پايان رسيده است.

رييس قوه‌ي مقننه، قضاوت در اين باره را به عهده‌ي مجلس دانست و با بيان اين‌كه هميشه اهتمام دارد كه وقت مجلس به اين بگومگوها تلف نشود، افزود: هيچ توضيحي درباره‌ي صحبت‌هاي زادسر نمي‌دهم. فقط از اداره‌ي روابط عمومي مجلس مي‌خواهم متن صحبت ايشان را با راديو تكثير كرده و در اختيار نمايندگان بگذارد تا همه مطلع شوند كه ايشان چه فرموده‌اند؛ مطالب آقاي رسولي‌نژاد را هم شنيده‌ايد. قضاوت بر عهده‌ي نمايندگان.

حدادعادل خواست تا از اين پس هيچ‌كس راجع به اين موضوع له مجلس صحبت نكند، چراكه كارهاي مهم‌تري در كشور وجود دارد.

Copyright: gooya.com 2016