سه شنبه 24 آبان 1384

آغاز تغييرات سريع و گسترده در وزارت آموزش و پرورش، فردا

محمود فرشيدي وزير جديد آموزش و پرورش كه چهارشنبه گذشته از مجلس راي اعتماد گرفت تغييرات سريع و گسترده در اين وزارتخانه را از ديروز آغاز كرد.

به گزارش خبرنگار «فردا»، وي روز گذشته تنها ساعتي پس از اعلام به معاونت آموزش و پرورش نظري و مهارتي، به ساختمان اين معاونت رفت و «پرويز آژيده» معاون جديد خود را بدون حضور خبرنگاران به كاركنان اين معاونت معرفي كرد.

خبرنگار فردا مي گويد اين مراسم معارفه آنچنان با سرعت انجام شد كه حتي كاركنان روابط عمومي معاونت نظري فرصت نكردند پارچه نوشته اي براي خير مقدم به وزير و معاون جديد وي آماده كنند.

آژيده پيش از اين معاون دانشگاهي در تبريز بوده و در زمان مديركلي فرشيدي در آذربايجان شرقي، معاون وي بوده است.

منابع مطلع در آموزش و پرورش مي گويند به دليل تاخير سه ماهه اي كه در معرفي وزير آموزش و پرورش صورت گرفته، فرشيدي در نظر دارد تغييرات در اين وزارتخانه را با سرعت بيشتري انجام دهد.

به گفته اين منابع، اغلب مديران آموزش و پرورش در دوره جديد تغيير خواهند كرد.

در حال حاضر از دكتر عباسپور به عنوان معاون جديد توسعه مديريت و منابع انساني آموزش و پرورش نام برده مي شود. وي يكي از گزينه هاي احمدي نژاد براي تصدي وزارت آموزش و پرورش بود اما به دليل عدم استقبال مجلس كنار گذاشته شد.

همچنين از آقايان ميرزپور و براتيان و خانم فاطمه آليا بعنوان نامزدهاي تصدي معاونت آموزش عمومي اين وزارتخانه نام برده مي شود.

گفته مي شود حسين هراتي و علي مروي نيز جدي ترين گزينه هاي فرشيدي براي معاونت پارلماني آموزش و پرورش هستند.

از بوربور و اميني نيز به عنوان نامزدهاي رياست سازمان نوسازي مدارس نام برده مي شود.

خبرنگار فردا مي گويد فرشيدي قرار است ناصر باهنر فرزند شهيد باهنر و يا حسين ملكي را نيز به عنوان رئيس سازمان پژوهش منصوب كند.

همچنين در صورت احياي معاونت پرورشي كه فرشيدي به عنوان يكي از برنامه هاي خود اعلام كرده است احتمالا باهنر، هراتي و يا آليا براي تصدي اين معاونت منصوب خواهند شد.

گفته مي شود براي رياست آموزش و پرورش شهر تهران و شهرستانهاي تهران نيز شانس آقايان "درونه" و "محمدي" از بقيه بيشتر است. درونه رئيس سابق آموزش و پرورش منطقه 14 تهران بوده و محمدي رئيس كنوني منطقه 13 است.

همچنين علی اصغر فانی سرپرست سابق وزارت آموزش و پرورش نيز از اين وزارتخانه رفته و به دانشگاه تربيت مدرس باز گشته است.

خبرنگار فردا مي گويد همكاران فاني در روزهاي گذشته كتابي را با عنوان "آموزش و پرورش در آئينه 72 روز سرپرستي" چاپ و توزيع كرده اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در اين كتاب عملكرد 72 روزه فاني در دوران سرپرستي اين وزارتخانه به عنوان كارنامه اي درخشان توصيف شده است.

اين كتاب با هزينه شخصي دوستان فاني در وزارت آموزش و پرورش منتشر شده است.

او در مقدمه اين كتاب گفته است كه بر اساس وظيفه، سرپرستي اين وزارتخانه را پذيرفته است.

در همين زمينه:

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آغاز تغييرات سريع و گسترده در وزارت آموزش و پرورش، فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016