سه شنبه 24 آبان 1384

محسن آرمين، سخنگوي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي: عليه روزنامه كيهان شكايت مي‌‏كنيم، ايلنا

- جريان حاكم حتي به محروم كردن رقباي خود از داشتن نشريه قانع نيست
- اميدورايم حزب اعتماد ملي به ارتقاي سطح فعاليت‌‏هاي سياسي كشور كمك كند

تهران- خبرگزاري كار ايران

سخنگوي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي مباحث مطرح شده در جلسه شب گذشته دفتر سياسي اين حزب را تشريح كرد.

محسن آرمين در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا" در خصوص موضع سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي در مورد حادثه برخورد با بهزاد نبوي؛ عضو ارشد اين سازمان در اهواز، گفت: آقاي نبوي براي سركشي به شاخه خوزستان سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي به اهواز رفته بود و هيچ سخنراني عمومي هم در آنجا نداشت بلكه در جلسه‌‏اي كه با حضور اعضاي شاخه خوزستان سازمان و برخي از فعالان اصلاح‌‏طلب اهواز در مهمانسراي دانشگاه اهواز كه محل اقامت نبوي بود، برگزار شده بود، نماينده حراست دانشگاه حضور مي‌‏يابد. التبه از آنجا كه جلسه خصوصي بوده از آقاي نبوي عذرخواهي مي‌‏كنند و ايشان به بيرون جلسه هدايت مي‌‏شود.
وي افزود: بلافاصله پس از هدايت آقاي نبوي به بيرون از محل برگزاري جلسه، بلافاصله عده‌‏اي از افرادي كه از سوي روزنامه كيهان همواره امت حزب الله ناميده مي‌‏شوند، پشت درب مهمانسرا تجمع مي‌‏كنند. اين عوامل غالباً عضو يكي از نهادهاي نظامي هستند و عكس و فيلم آنها موجود است، مجهز به گاز اشك آور و بي‌‏سيم بودند و توسط نهادي نظامي در اطراف ساختمان سازماندهي شده بودند.
وي ادامه داد: از آنجا جلسه خصوصي، تشكيلاتي و بدون حضور خبرنگاران در مورد مسائل تشكيلاتي بوده است و حضور آقاي نبوي در اهواز اعلام نشده بود و حضور سازمان يافته اين افراد در آن محل در آن ساعت شب، قابل توجيه نيست، نمي‌‏توان پذيرفت كه آنها بدون هماهنگي نهادهاي اطلاعاتي و نظامي در آنجا حضور يافته باشند. اين محل تا ساعت 11 شب در محاصره اين افراد بود و نهايتا به دليل حضور آنان در محل، از نيروي انتظامي حفظ امنيت محل براي خروج آقاي نبوي در خواست مي‌‏شود و ايشان با حضور نيروي انتظامي و به همراه چند تن ازماموران، از محل خارج مي شوند اما در فرودگاه مورد حمله تعدادي از عوامل تجمع كننده در مقابل مهمانسرا قرار مي گيرند كه حمله آن افراد با ممانعت ماموران همراه نبوي مواجه مي شود.
آرمين تصريح كرد: ما تصور مي كرديم كه اكنون كه تمام نهادهاي كشور در اختيار نيروهاي امنيتي و نظامي قرار گرفته و حضور اين نيروها در نهادهاي مختلف پر رنگ شده است، ديگر نيازي به اين اقدامات نيست اما همچنان شاهديم كه اقدامات هرج و مرج‌‏طلبانه و حمله به تجمع‌‏ها و جلسات ادامه و حتي شدت مي‌‏يابد، به طوريكه حتي جلسات خصوصي و محدود هم از حملات اين جريان در امان نمي‌‏ماند.
سخنگوي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ابراز عقيده كرد: اين واكنش تند و عدم تحمل و صبر و خويشتنداري دليلي نمي‌‏تواند داشته باشد جز اين كه حاكمان جديد از هر تحركي در مجموعه نيروهاي رقيب نگران هستند و نشان مي‌‏دهد كه آنها به امكاناتي نظير محروم كردن از نشريه و روزنامه قانع نيستند بلكه آنها حق برگزاري جلسات خصوصي چند نفره را هم به مخالفن‌‏شان نمي‌‏دهد. پس از اين حادثه روزنامه كيهان براي حمايت و توجيه اقدامات ناقض حقوق بشر وارد صحنه شد و حضور آقاي نبوي در اهواز را به حوادث اخير پيوند زد و به دروغ مدعي شد كه در اين جلسه آقاي نبوي بر عليه آقاي احمدي‌‏نژاد سخن گفته و اين مساله باعث تحريك عده‌‏اي شده است، در حالي كه در اين جلسه تنها 35 نفر از اعضاي سازمان و فعالان سياسي شهر حضور داشته‌‏اند و در اين جلسه هيچ خبرنگاري حضور نداشته است و از نوع انتشار خبر روزنامه كيهان در مورد مباحث مطرح شده در اين جلسه خصوصي مي‌‏توان دريافت كه اخبار ديگر آقايان درباره حوادث اخير اهواز و متهم كردن عرب شيعه خوزستان به گرايش‌‏هاي وهابي و يا نفوذ وهابيون در ميان اعراب خوزستان تا چه حد مي‌‏تواند صحت داشته باشد.
وي در خصوص انتشار خبر روزنامه كيهان در مورد حيف و ميل بودجه سازمان فني حرفه‌‏اي توسط عناصر سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي و صرف بودجه اين سازمان براي تبليغات انتخاباتي كه باعث بروز مشكل بودجه دراين سازمان شده است، گفت: ما از روزنامه كذاب كيهان انتظار جز اين دروغ پراكني‌‏ها نداريم و چون اساسا اين روزنامه براي اشاعه شايعات و اخبار كذب عليه جريان‌‏هاي سياسي و اصلاح‌‏طلبان سازماندهي شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي خاطر نشان كرد: بر اساس تحقيقات و مطالعات چند سال پيش وزارت ارشاد، روزنامه كيهان در ميزان انتشار اخبار دروغ مقام اول را كسب كرده بود و ما متأسف هستيم كه روزنامه‌‏اي كه در رأس آن نماينده مقام رهبري حضور دار، دچار چنين وضعيتي شده است.
آرمين تأكيد كرد: اين خبر سراپا كذب است و اعضاي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي در دوره قبل اصلا در سازمان فني حرفه‌‏اي وزارت كار حضور نداشته‌‏اند، البته مسوولان سابق اين سازمان حق پاسخ دادن به اين دروغ پراكني‌‏ها را دارند اما از مجموعه سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي كسي در اين سازمان حضور نداشته و انتشار اين خبر يك افترا و تهمت زشت عليه سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي است و اين موضوع به كميته حقوقي سازمان ارجاع داده شد تا شكايتي از سوي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي عليه روزنامه كيهان تنظيم شود.
سخنگوي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي با اشاره به مطرح شدن مساله تشكيل شوراي مركزي حزب اعتماد ملي و انتخاب دبير كل اين حزب در جلسه شب گذشته دفتر سياسي حزب متبوع خود، گفت: سازمان، تشكيل حزب اعتماد ملي و ورود آن را به مجموعه گروه هاي سياسي كشور تبريك مي‌‏گويد و انتخاب آقاي كروبي به عنوان دبير كل اين حزب را به ايشان تبريك مي گويد و اميدوار است كه اين حزب بتواند با فعاليت گسترده خود در آينده به ارتقاي سطح فعاليت‌‏هاي حزبي و سياسي كشور كمك كند و براي اعضاي موسس و شوراي مركزي اين حزب آرزوي موفقيت مي‌‏كند.

Copyright: gooya.com 2016