سه شنبه 24 آبان 1384

مصاحبه مطبوعاتي وكلاي سلطاني: تاكنون پرونده موكلمان را مطالعه نكرده‌ايم، ايسنا

اقدامي براي همكاري با ما صورت نگرفته است

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق

چهار وكيل عبدالفتاح سلطاني و همسر وي عصر امروز با برگزاري مصاحبه‌ي مطبوعاتي از روند طي شده در پرونده‌ي موكلشان گله كرده و خواستار ملاقات با وي شدند.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) فريده غيرت در اين نشست به ارائه‌ي گزارشي از 109 روز بازداشت عبدالفتاح سلطاني پرداخت و گفت: 24 آبان ماه با بازپرس شعبه‌ي 14به همراه هفت نفر از وكلا ملاقات كرديم. بازپرس در اين ديدار به دفعات متناوب تاكيد كرد كه اتهام سلطاني جاسوسي نيست اما برخي ديگر از مقامات قضايي اتهام وي را جاسوسي عنوان كردند.

وي افزود: در اين مدت حق ملاقات با وي را نداشتيم، اين در حالي است كه قانون به وكيل اختيار مي‌دهد از جريان بازپرسي موكل اطلاع داشته باشد. طبق اصل 32 قانون اساسي هيچ‌كس را نمي‌توان دستگير كرد مگر اين‌كه پس از طي مراحل قانوني حكم دستگيري او صادر شده باشد. ما به اين اصل پايبنديم و از ديگران و قوه‌ي قضاييه مي‌خواهيم كه به آن پايبند باشند.

غيرت با اشاره به نامه‌نگاري كانون وكلا، كانون مدافعان حقوق بشر، انجمن دفاع از حقوق زندانيان با آيت‌الله هاشمي شاهرودي خاطرنشان كرد: به كرات تقاضا كرده‌ايم كه جوانب پرونده را براي ما روشن كنند اما با كمال تاسف تاكنون هيچ‌گونه اقدامي براي همكاري با ما صورت نگرفته است.

در ادامه‌ي اين جلسه، همسر عبدالفتاح سلطاني با بيان اين‌كه درحال حاضر هر 15 روز يك بار با همسرش ملاقات مي‌كند، گفت: سلطاني معتقد است كه هيچ اشكالي در پرونده‌ي او نيست و حتي در گزارش وزارت اطلاعات نيز كلمه‌ي جاسوسي در مورد او قيد نشده است.

وي افزود: پس از 37 روز از بازداشت سلطاني، ملاقات‌هاي من با او لغو شد و با پي‌گيري‌هاي بعدي، پس از گذشت چند هفته موفق شدم 15 روز يك بار او را ملاقات كنم. در حال حاضر سلطاني از روحيه‌ي خوبي برخوردار است و آن‌چه كه او را ناراحت مي‌كند بلاتكليفي است.

در ادامه‌ي اين جلسه، محمد سيف‌زاده يكي ديگر از وكلاي عبدالفتاح سلطاني گفت: وقتي بازپرس دستور احضار كسي را مي‌دهد كه دلايل جرم وي كاملا موجود باشد. قانون آيين دادرسي مدني، نحوه‌ي صحيح رسيدگي به اتهامات را مشخص كرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي از اينكه تا به حال نتوانستند پرونده‌ي موكلشان را مطالعه كنند، گله كرد و افزود: طبق قانون تقاضا داريم كه قوه‌ي قضاييه پرونده را جهت مطالعه در اختيار ما بگذارد.

به گزارش ايسنا در ادامه‌ي اين مصاحبه‌ي مطبوعاتي، محمدعلي دادخواه ديگر وكيل عبدالفتاح سلطاني گفت: وكيل دادگستري طبق قانون در صورت تخلف بايد به دادگاه و دادسراي انتظامي كانون وكلا جهت رسيدگي‌هاي بيشتر احضار شود. با عنايت به اين‌كه موكلم در موضع دفاع از خود دلايلي داشته است بازداشت موقت بيش از دو ماه براي وي را محل اشكال مي‌دانم و نيز بازپرس پرونده موظف است كه پس از جمع‌آوري دلايلي له و عليه موضوع پرونده به آن رسيدگي كند و اين از حقوق مسلمي است كه سلطاني از آن محروم شده است.

Copyright: gooya.com 2016