پنجشنبه 26 آبان 1384

انتقاد دوباره صفار هرندي از دولت گذشته: افرادي در آن روزها به جاي ارشاد ديني بساط اضلال برپا كردند، ايرنا

رويكرد دولت جديد بازگشت به آرمانهاي انقلاب است

قم ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۸/۲۶‬

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي رويكرد دولت جديد را بازگشت به آرمانهاي‌انقلاب اسلامي و خدمت به مردم ذكر كرد.

"محمد حسين صفارهرندي" روز پنجشنبه درآيين توديع و معارفه مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم افزود: امروز شاهد شكوفايي روزهاي اول انقلاب هستيم و نيروهاي متعهد تلاش خود رابراي عزت و سربلندي نظام‌اسلامي انجام خواهند داد.

وي شرايط كنوني را مرحله برقراري احساس آرامش در كشور ذكر كرد و گفت:
هم‌اينك با حضور نيروهاي انقلابي و متدين به صحنه مسووليت ، خطراتي كه در كمين ارزش‌هاي مبنايي انسان درجامعه وجود داشت، هر روز كمرنگ‌تر مي‌شود.

وي افزود: رجوع ما، رجوع پيشروانه به آرمانهاي انقلاب اسلامي است ومسوولان و دلسوزان نظام اسلامي بايد از اين موقعيت ممتاز حداكثر استفاده رابكنند.

صفار هرندي با اشاره به فضاي دوستي، محبت و تلاش براي خدمت‌گذاري به مردم در كشور گفت: كينه توزاني كه قصد نيش زدن به دولت را دارند بايد به اين نكته توجه كنند كه دولت بدور از هرگونه جوسازي به كارخود ادامه مي‌دهد.

وي افزود: مسوولان مطمئنا پاسخ تهمت‌هاي آنان را با حضور در استانهاي محروم و رسيدگي به مردم خواهند داد.

وي در ادامه گفت: قم، با توجه به جايگاه ممتاز آن در كانون توجه ايران و جهان قرار دارد و چشم‌هاي بسياري امروز به منظور الهام‌گيري از آن به‌اين شهرمقدس دوخته شده است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي قم را شهر فقاهت و مرجعيت ناميد و گفت: اين شهر شخصيتي مانند امام راحل را در خود پرورش داد كه داعيه او دراحياي دين رسول خدا و پرچمداري نهضت روحانيت سبب شد كه قم به عنوان كانون جنبش و خيزش اسلامي مطرح شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: قم با چنين مشخصات، مسووليت بزرگي را بردوش مسوولان نظام جمهوري اسلامي قرار داده كه از باب شكر نعمت بايد در جهت رشد و عمران آن تلاش كنند.

صفار هرندي در ادامه با انتقاد از وضعيت فرهنگي كشور درگذشته گفت: در سالهاي نه‌چندان دور توطئه‌هايي در كمين انقلاب نشست كه دلهاي علماي دين، دلسوزان انقلاب و خانواده‌هاي شهدا را به درد آورد.

وي يادآور شد: متاسفانه مسوولان نظام به جاي اينكه خادمان قرآن باشند بر خلاف آن عمل كردند.

وي نقش قم در مقابل اين وضعيت را ناگوار مهم دانست و گفت: درآن روزها طلاب و روحانيون براساس وظيفه به‌خاطر اهانت به ساحت باورهاي اصيل انقلاب به خيابانها ريخته و نسبت به اين وضعيت اعتراض كردند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: مهمترين انتقادات و اعتراضات بزرگان دين اين بود كه چرا در نظام اسلامي از اسلام پاسداري نمي‌شود و در مسيري مخالف آن حركت مي‌شود.

وي به اين نكته اشاره كرد كه متاسفانه افرادي در آن روزها به جاي ارشاد ديني بساط اضلال برپا كردند كه بسيار تكاندهنده و دردناك بود.

وي يادآور شد: امروز جوانه‌هاي اعتراض مردم و بزرگان دين به بار نشست و به نهالي تبديل شد و ما الان دراين مسير قرار داريم.

صفارهرندي ابراز اميدواري كرد كه دولت جديد بتواند درجهت گسترش تعاليم اسلامي خدمت مضاعفي را انجام دهد.

دراين آيين ضمن معرفي حجت‌الاسلام حميد رسايي به‌عنوان مديركل جديد فرهنگ و ارشاد اسلامي قم از زحمات "آيت پيمان" تقدير شد.

Copyright: gooya.com 2016