چهارشنبه 2 آذر 1384

بررسي لايحه "آزادي اطلاعات" در كميسيون فرهنگي مجلس، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

جواد آرين‌منش با اشاره به شروع بررسي لايحه‌ي «آزادي اطلاعات» در كميسيون فرهنگي مجلس، گفت: كليات اين لايحه مطرح شده بود و با دعوت از مسؤولان معاونت حقوقي رييس جمهور مورد بحث و بررسي قرار گرفت و ادامه بحث به جلسه‌ي آتي موكول شد.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اين كه به نظر مي‌رسد بايد در محتواي اين لايحه اصلاحاتي صورت گيرد، گفت: در مورد كليات اين لايحه رأي‌گيري نشد و بررسي بيشتر به جلسه‌ي آتي موكول گرديد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي اصل آزادي اطلاعات و ضرورت دستيابي به اطلاعات را امري مفيد و مؤثر دانست و گفت: اين‌كه مردم چگونه و در چه سطحي به اطلاعات دست يابند كه ضمن شفاف‌سازي از سوءاستفاده‌هاي بعدي جلوگيري شود؟ تكاليف دولت چيست؟ نحوه‌ي اطلاع‌رساني بايد چگونه باشد؟ و استثنائات در دسترسي به اطلاعات و حفظ سلامتي كار نياز به بررسي بيشتر دارد.

معاونت حقوقي و امور مجلس رييس جمهور سابق با توجه به اهميت و آثار اطلاع‌رساني نسبت به عملكرد دولت و اهميت حقوق شهروندي لايحه‌اي را تهيه كرد كه در سال 1384 به تصويب هيأت وزيران رسيده بود و كار بررسي آن در حال حاضر در كميسيون فرهنگي مجلس به عنوان كميسيون اصلي شروع شده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بررسي لايحه "آزادي اطلاعات" در كميسيون فرهنگي مجلس، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016