دوشنبه 7 آذر 1384

نامه‌ محسن رضایی به احمدي نژاد، شريف نيوز

دكتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در نامه‌ای به دكتر محمود احمدی نژاد رییس جمهور كشورمان، پیروزی خط مشی جدید ایران در مسایل هسته‌یی در اجلاس اخیر شورای حكام را به وی تبریك گفت و از زحمات دكتر لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، قدردانی كرد.

به گزارش «شریف نیوز» ، متن كامل این نامه به شرح زیر است:

«بسمه تعالی

برادر ارجمند جناب آقای دكتر احمدی‌نژاد

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیت؛

موفقیت جمهوری اسلامی ایران در اجلاسیه اخیر شورای حكام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پرهیز آنها از اعمال هر نوع اقدام عجولانه و ناقض حقوق ملت ما و دور شدن از اعمال هر نوع برخورد تحمیلی به ایران نشان داد كه سیاست ایستادگی منطقی در دفاع از حقوق و منافع ملی یك خط‌ مشی صحیح و موفقیت آمیز است.

اگر چه آنها درصدد وقت‌كشی هستند و حتی ممكن است درصدد یك طرح فریب كارانه برای ایران باشند، ولی پیروزی ایران در این اجلاسیه بر هیچ كس پوشیده نمانده است.

خط مشی ایستادگی منطقی نه درصدد ماجراجوئی است و نه حاضر به تسلیم و عقب نشینی خواهد بود و جایگزین مناسبی برای خط مشی تنش‌زدایی یكطرفه‌ای است كه طی شانزده سال اخیر در سیاست خارجی ایران حاكم بود و دستاورد چندانی برای ملت ایران در برنداشته است. اصولاً ملت ایران بنابر دلایل متعددی به جنابعالی رأی داد، یكی از آن دلایل سرخوردگی آنان از برخوردهای زیاده طلبانه غرب طی شانزده سال گذشته با ایران بوده است. اعتماد سازی‌های فراوانی كه در گذشته صورت گرفت ولی دست‌های خالی رؤسای جمهوری گذشته در روابط با غرب، به ملت ایران نشان داد كه باید خط مشی خود را تغییر دهد و به اروپا و غرب نشان دهد كه اشتباه كرده است و حاضر به عقب نشینی و دادن امتیازات بیشتر نیست و یا به تعبیر دیگر حاضر به دادن امتیازات یكطرفه و بدون مابه‌ازاء نیست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در حقیقت ملت ایران با انتخاب جنابعالی یك حد روشنی را برای سیاست خارجی خود برگزیده است. البته باید توجه كرد كه اصول گرایی با بنیادگرایی تفاوت اساسی دارد. بنیادگراها از خط مشی ماجراجوئی و قطع ارتباط با جهان و تروریسم حمایت می‌كنند و نتیجه كار آنها با لیبرال‌ها كه درصدد عقب نشینی و دادن امتیازات یكطرفه هستند تفاوتی ندارد. ولی اصول گرایی در سیاست خارجی نه بدنبال ماجراجوئی است و نه بدنبال تسلیم شدن و عقب‌نشینی از منافع ملی. خط مشی ایستادگی منطقی به حضور فعال، متقابل، شجاعانه و منطقی در صحنه روابط بین الملل توجه دارد.

اینجانب بعنوان یكی از سربازان ملت ایران موفقیت اولین گام خط مشی ایستادگی منطقی نظام و شخص رهبری که به تثبیت و تداوم فعالیت‌های كارخانه UCF اصفهان منجر شد را به فال نیك می‌گیرم و به جنابعالی تبریك گفته و از زحمات برادر ارجمند جناب آقای دكتر علی لاریجانی و تیم همراه ایشان تشكر می‌كنم.

امیدوارم در ماه‌های آینده دستاوردهای بیشتری از این خط مشی نصیب كشورمان شود.

محسن رضایی»

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نامه‌ محسن رضایی به احمدي نژاد، شريف نيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016