سه شنبه 8 آذر 1384

حلالیت طلبی سفیر ایران از ایرانیان مقیم فرانسه، ويدا سماعي

صادق خرازی سفیر برکنار شده ایران در پاریس با ارسال نامه ای به ایرانیان مقیم فرانسه ازآنان خداحافظی کرده و حلالیت طلبیده است.

صادق خرازی که چندی پیش به شکل غیر دیپلماسی هدف تیر خشم احمدی نژاد رییس جمهور مصباح یزدی قرار گرفت و به همراه تنی چند از همکاران خود در دیگر کشورها حکم برکناری از مقام شامخ سفارت را دریافت کرد، در این نامه خداحافظی با خطاب کردن ایرانی دریافت کننده نامه با عنوان هموطن گرامی تشکرات بسیاری را تقدیم نموده است ،اما آنچه که در این نامه بسیار جالب توجه است استفاده صادق خرازی(البته منشی وی)ازادبیات غیر معمول در نامه های حکومتی و دولتی ایران است.

بیت آغازین نامه از حماسه شاهنامه سروده فردوسی شاعربزرگ یرانی است که در سر آغاز این نامه به جای کلمه بسم الله قرار گرفته است.

این عمل از آنجا عجیب است که فردوسی همواره مورد بی مهری راست گرایان بوده است چرا که اینان معتقد به ایران عربی هستند و نه ایران اسلامی و همزیستی مسالمت آمیز با سایر ادیان . این مسئله بارها از تریبون های مختلف توسط رهبران این تفکر که قدرت مطلقه در ایران هستند عنوان شده است .جدید ترین این موضع گیری از سوی جنتی رییس مجلس خبرگان ایران صورت گرفته که طی آن غیر مسلمانان راحیوانهایی نامیده است که بر روی زمین فساد می کنند.

حال به نظر میرسد که خرازی با انجام این کار به نوعی قصد لجبازی با احمدی نژاد و عروسک گردان او هاشمی ثمره را دارد .

در قسمت دیگر نامه جاییکه معمولا از کلمه سلام به قصد ورود به متن نامه استفاده می شود باز هم منشی محترم صادق خرازی(شاید) از ذوق خود بهره برده و با نگارش کلمه درود مراتب ارادت رییس خود به ادبیات ایرانی را به هموطن گرامی عرضه داشته است و در نهایت نیز ارادت قلبی خود را نثار ایرانیان مقیم فرانسه کرده و برادری اش را تجدید کرده است.

همگان می دانند که بسیاری از مخالفان و گروههای اپوزیسیون مخالف جمهوری اسلامی ایران در فرانسه اقامت دارند .با خواندن این نامه این سوال در ذهن شکل می گیرد که منظور صادق خرازی از جمله مندرج در سطر دوم نامه که جامعه بزرگ و فرهیخته ایرانی در فرانسه را پشتوانه و سرمایه ی ارزشمندی برای ایران دانسته است،چیست؟آیا سفیر ایران در فرانسه تمامی این گروهها را به رسمیت می شناسد؟اگر چنین باشد باید پرسید که این به رسمیت شناختن موضع رسمی اوست؟اگر چنین است چرا تا کنون که بر مسند سفارت تکیه داشته آن را ابراز نکرده است؟عکس العمل دولت ایران در برابر این رسمیت چه خواهد بود؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

علت اینکه بعداز برکناری خود در نتیجه سیاستهای ستیز احمدی نژاد و هاشمی ثمره آن را عنوان می کندرا شاید در این مسئله بیابیم که وی قصد دارد به مخالفان احمدی نژاد و هاشمی ثمره تبدیل شود.این مخالفت هیچ ربطی به برکناری وی در نتیجه داشتن خط اتو و کفش بند دار واکس خورده( که جزء اصول اصلی هاشمی ثمره برای گزینش کارکنان خارج از کشورآنهم در زمان تصدی مقام خدمت به خلق الله در اداره گزینش وزارت خارجه در دخمه معروف خودبوده است) ندارد چرا که اگر ملاک بنده خالص و مخلص خدا کفش بند دار بود که احمدی نژاد رییس جمهور نبود چون همه می دانند که احمدی نژاد تنها از این نوع پای افزاراستفاده می کند.

مسئله بعدی که ذهن خواننده را به خود جلب می کند توجهی است که صادق خرازی سفیر محترم اسبق ایران در پاریس به جلب افکار عمومی ایرانیان مقیم در پاریس دارد. وی با تجدید برادری خود با ایرانیان مقیم پاریس روزهای خوش سفارت خود را به خاطره ها می سپارد و از ایرانیان عمدتا گریخته از نظام دوستی با دوام می خواهد.ظاهرا به ذهن خود نسپرده است که بسیاری از این گروههای اپوزیسیون مخالف راه خود را کج می کنند تا از مقابل سفارت ایران نگذرند.

در همين زمينه:

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حلالیت طلبی سفیر ایران از ایرانیان مقیم فرانسه، ويدا سماعي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016