پنجشنبه 10 آذر 1384

رئيس جمهور: دست سنگ‌اندازان به زودي از بيت‌المال قطع مي‌شود، ما از چماق دروغيني به نام شوراي امنيت ترسي نداريم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

رئيس جمهور گفت: در سه ماه و پنج روزي كه دولت سر كار آمده است شاخص‌هاي كلان اقتصادي رو به بهبود گذاشته‌اند و علت آن اين است كه ما جلوي بسياري از تشريفات و هزينه‌ها را گرفته‌ايم.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)‏، دكتر محمود احمدي‌نژاد شب گذشته در جمع منتخبان استان ايلام حاضر شد و پس از شنيدن سخنان‏، درد دل‌ها و پيشنهادات منتخبان اين استان اظهار اميدواري كرد كه به كمك جوانان اين شهر، ايلام، در جايگاه بهترين استان‌هاي كشور قرار گيرد.

رئيس‌جمهور در اين ديدار با اشاره به فشارهاي غربيان براي جلوگيري از دستيابي ايران‏ به انرژي هسته‌اي گفت: ما از چماغ دروغيني به نام شوراي امنيت ترسي نداريم؛ كساني كه خودشان مي‌گويند شما از سلاح هسته‌اي استفاده نكنيد خودشان سردمدار استفاده از سلاح‌هاي هسته‌اي هستند، ما از مواضع‌مان كوتاه نخواهيم آمد و تا انتهاي دستيابي به فناوري هسته‌اي پيش خواهيم رفت.

احمدي‌نژاد، با اشاره به انتقادهايي كه از دولت براي تغيير در مديران مي‌شود، اظهار كرد: ما مي‌دانيم آنها از كجا ناراحتند؛ آنها مي‌گويند چرا نيروهاي انقلاب را كنار مي‌زنيد، در حالي‌كه ما به آنها مي‌گوييم مگر نيروهاي انقلاب همين چهل، پنجاه نفر دوستان شما هستند. ما فكر مي‌كنيم ميليون‌ها نفر نيروي انقلابي داريم كه هنوز فرصت خودنمايي پيدا نكرده‌اند.

وي ادامه داد: مطمئنم در همين جمهوري اسلامي صدها هيئت دولت وجود دارد كه بايد آنها را باور كنيم و اين نيروهاي ناشناخته را به كمك بگيريم.

رئيس‌جمهور در بخش ديگري از سخنانش با بيان اين‌كه عده‌اي كه به زودي دست‌شان از بيت‌المال قطع خواهد شد در مباحث داخلي و خارجي همواره سنگ‌اندازي مي‌كنند، گفت: در مباحث انرژي هسته‌اي آنها فشار مي‌آوردند و قطعنامه صادر مي‌كردند و در راستاي صدور قطعنامه‌ي كشورهاي غربي اظهار مي‌كردند كه سقوط شاخص‌هاي بورس و ديگر مشكلات اقتصادي ناشي از فشارهاي انرژي هسته‌اي است؛ اما ما ايستاده‌ايم و به اين حرف‌ها گوش نمي‌دهيم.

وي ادامه داد: حالا كه راي به نفع ايران شده‌ است آنها مي‌گويند حتما ساخت و پاختي شده است؛ آري‏، ساخت و پاخت شده است كه ساخت آن استواري ما بر مواضع‌مان و پاختش عقب‌نشيني كشورهاي غربي است.

احمدي‌نژاد در مورد وضعيت بورس گفت: شركت‌هايي كه در دست دوستان خودشان بود بورس را ناجوانمردانه تحت تاثير قرار داده‌اند و بازار را شكستند. اظهار مي‌كردند كه وضعيت نابسامان بورس به خاطر مسائل هسته‌اي است، اما از روزي كه يك جوان پرتلاش، مسئول بورس شده است هر روز شاخص‌ها رشد كرده و بهبود مي‌يابد؛ حالا ديگر آنها نمي‌گويند كه اين كار دولت است مي‌گويند چون راي آژانس عليه ما نبوده وضع بهبود يافته است.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه شاخص‌هاي كلان اقتصادي از ابتداي كار دولت رو به بهبود بوده است، گفت: مطمئن باشيد كه در اين دولت ديگر اتفاق نمي‌افتد كه با سفارش بعضي‌ها كه خود را مالك انقلاب مي‌دانند عده‌اي ده ميليون وام بگيرند و هيچ فعاليتي انجام ندهند.

وي گفت: تنها راهي كه در آن همه‌ي كشور مي‌توانند هماهنگ پيشرفت كنند قطع دست برخي از بيت‌المال، شكوفا شدن استعدادها و برپايي عدالت در همه عرصه‌هاست.

احمدي‌نژاد مشكل‌ترين بخش برپايي حكومت اسلامي را عدالت دانست و گفت: در جنگ، جبهه‌ها كاملا معلوم بود، اما در برپايي عدالت، جبهه‌ي درگيري از خود آدم شروع مي‌شود.

به گفته‌ي وي، زماني مي‌توانيم عدالت را اجرا كنيم كه آن تبديل به فرهنگ عمومي شده و همه به آن بپردازند.

به گزارش ايسنا، رييس قوه مجريه با بيان اين‌كه جالب است كه روي عدالت با عنوان محوري‌ترين ركن اسلام كمترين كار را كرده‌ايم و بايد به زودي وارد عمليات شويم، گفت: هر شعاري غير از خداپرستي ما را به بيراهه خواهد برد، و آن چيزي كه ما را به امنيت مي‌رساند پرستش خداي يگانه است.

وي خطاب به جوانان و مردم ايلام گفت: دولت حاضر به خدمتگزاري شماست و شما نيز بايد تلاش كنيد تا استان به آباداني برسد؛ اگر بخواهيم شجاعت را بياموزيم و فداكاري را تجربه كنيم، بايد از مردم ايلام بياموزيم و سرمشق بگيريم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

او گفت: دولت بدون كمك شما مفهوم ندارد و از طرف ديگر دولت بدون خدمت هم مفهوم ندارد، سياست اصولي دولت اين است كه مردم استان براي سازندگي حركت كنند و دولت موانع را بردارد.

احمدي‌نژاد تصريح كرد:‌ باورم اين است كه مردم ايلام به حول و قوه‌ي الهي هنر شجاع‌ زيستن‏، انقلابي بودن و عاشق اهل بيت بودن را در دوره‌ي سازندگي هم به بهترين وجه ممكن به منصه‌ي ظهور خواهند رساند.

وي استان ايلام را يكي از گنجينه‌هاي ايران اسلامي خواند و بر اجراي عدالت در تمام بخش‌هاي اين استان تاكيد كرد.

به گزارش ايسنا، رئيس‌جمهور پس از اين ديدار در جمعي غيررسمي با طلاب و مردم ايلام ديدار كرد.

Copyright: gooya.com 2016