پنجشنبه 10 آذر 1384

ابتكار: دوره اصلاحات دوره طلايي براي محيط زيست بود، ايرنا

گرگان ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۹/۱۰‬

رييس سابق سازمان حفاظت از محيط زيست كشور در گرگان گفت: دوره اصلاحات دوره طلايي براي محيط زيست بوده‌كه در آن كارهاي بنيادي انجام شده است.

دكتر "معصومه ابتكار" شامگاه چهارشنبه در جمع دانشجويان دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان افزود: دستاوردهاي ارزشمند دوره اصلاحات در بخش محيط زيست محصول نگاه بسيار روشن و متحولانه آقاي خاتمي بود.

به گفته وي، انديشه‌هاي علمي و مترقيانه آقاي خاتمي موجب شد كه محيط زيست تحولات بسياري را در دوره هشت ساله اصلاحات به خود ببيند.

وي با بيان اينكه مقوله محيط زيست در سالهاي قبل از ‪ ۷۶‬بحثي لوكس بود، تصريح كرد: در آن سالها جايگاهي براي محيط زيست در كشور نبود و به نوعي چرخ پنجم درشكه محسوب مي‌شود كه در روند حركت درشكه تاثيري نداشت.

وي اضافه كرد: اصلاحات توانست با برنامه‌ريزي و تغيير نگاه مديران و برنامه‌ريزان، سازمان محيط زيست را از حالت حاشيه‌اي و ناكارآمد به سازماني تخصصي و تاثيرگذار تبديل كند.

ابتكار افزود: در هشت سال گذشته هيچ تصميمي حتي در استانها بدون اعمال نظر محيط زيست اتخاذ نمي‌شد و قريب به صد درصد مصوبات هيات دولت با ضوابط زيست محيطي اعمال مي‌شد.

استاد دانشگاه تربيت مدرس تهران افزايش فعاليت تشكلهاي غيردولتي در بخش حفاظت از محيط زيست را از جمله توفيقات دولت گذشته عنوان كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گفته وي، تدوين قانون برنامه چهارم توسعه كه در آن توجه ويژه‌اي به محيط زيست شده را از ديگر دستاوردهاي دوره گذشته برشمرد.

دكتر ابتكار يادآور شد: ايجاد ‪ ۲۵‬رشته و دوره جديد در رده‌هاي كارشناسي ارشد و دكتري به همراه تاسيس ‪ ۴۰‬مركز تحقيقاتي در نقاط مختلف كشور از ديگر توفيقات دولت آقاي خاتمي در بخش محيط زيست بود.

وي اضافه كرد: تقويت بخشهاي آموزشي و نظارتي سازمان حفاظت محيط زيست موجب شد كه كارآمدي اين سازمان افزايش يافته و در عرصه عمل نيز كارآمدي خويش را اثبات كند.

معاون سابق رييس جمهوري و رييس سازمان حفاطت محيط زيست افزود: يكي از بهترين كارهايي كه در دوره گذشته انجام شد اجراي طرح جامع كنترل آلودگي هوا بود كه برغم افزايش ‪ ۲/۵‬ميليون خودروي جديد با موفقيت اجرا شد.

به گفته وي اگر اين طرح اجرا نمي‌شد كشور با بحرانهاي جدي آلودگي هوا مواجه مي‌شد.

دكتر "معصومه ابتكار" به دعوت انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان به استان گلستان سفر كرده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ابتكار: دوره اصلاحات دوره طلايي براي محيط زيست بود، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016