جمعه 11 آذر 1384

هشدار آيت‌‏الله مكارم شيرازي به صاحبان قدرت: چاپلوسان خطرناك‌ترين افراد هستند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

آيت‌‏الله مكارم شيرازي در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم نسبت به احاطه صاحبان قدرت توسط چاپلوسان و مبالغه‌‏گويان هشدار دادند.
به گزارش "ايلنا"، به نقل از رسا، آيت‌‏الله ناصر مكارم شيرازي در آغاز درس خارج فقه با اشاره به آداب معاشرت اسلامي فرمودند: معصوم (ع) مي‌فرمايد اظهار محبت و دوستي به مردم نصف عقل است. عقل ايجاب مي‌كند كه در زندگي انسان تنها نماند و در برابر دشمنان از كمك مردم برخوردار شود.
ايشان با بيان سم‌‏پاشي‌هاي دشمنان كه اسلام را دين خشونت معرفي مي‌كنند، گفتند: افرادي كه اسلام را به عنوان ديني خشونت‌‏گرا معرفي مي‌كنند، در حق آن بي‌‏انصافي كرده و تهمت مي‌زنند. در حالي كه اسلام روي كوچك‌ترين مسائل اخلاقي دست گذاشته و آداب و رسوم دارد. اسلام دين محبت و دوستي است، پيام صلح و محبت به همه جهان مي‌دهد. تا كسي با ما دشمني نكند، با او دشمني نمي‌كنيم. اگر كسي حقوق ما را پايمال نكند، در برابر او قيام نخواهيم كرد.
استاد دروس خارج حوزه علميه قم مرام و اصول اخلاقي اسلام را مد نظر قرار داده و گفتند: با همه مي‌جوشيم و محبت داريم و به ديگران احترام مي‌گذاريم البته همه چيز بايد بر روي اعتدال باشد، اگر از حد اعتدال خارج شد نتيجه‌اي معكوس مي‌دهد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ايشان خاطر نشان ساختند: بيش از حد عشق ورزيدن، اظهار دوستي كردن و چاپلوسي كردن بيرون رفتن از حد اعتدال است. افراد چاپلوس افراد خطرناكي هستند. به خصوص هنگامي كه اطراف قدرتمندان را بگيرند كه هميشه هم مي‌گيرند. چاپلوسان، كارهاي اشتباه آن‌ها را به عنوان يك پيروزي به آن‌ها نشان مي‌دهند و نمي‌گذارند از واقعيت‌هايي كه در جامعه است، آگاه شوند. بارها اين مسائل را تجربه كرده‌ايم كه افراد چاپلوس وقتي اطراف قدرتمندان حتي روحاني و غير روحاني و دولتي و غير دولتي را مي‌گيرند، باعث گمراهي آن‌ها مي‌شوند.
آيت‌‏الله مكارم شيرازي فرمودند: چاپلوسان افرادي دروغگو و افراطي هستند. مانند مبالغه‌هايي كه برخي از شعرا در دوران گذشته مي‌كردند. اين چاپلوسي‌ها خطرناك است. محبت بايد در حد اعتدال باشد.

در همين زمينه:

Copyright: gooya.com 2016