جمعه 11 آذر 1384

آيت‌الله جنتي: افتخار انرژي هسته‌يي به بركت بسيجيان نصيب كشور شده است، ايسنا

مجامع حقوق بشري وقتي در فرانسه شورش بود مرده بودند بگويند حقوق بشر نقض شده است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

آيت‌الله جنتي گفت: امپراطوري تبليغاتي نمي‌گذارد مردم دنيا بفهمند در كشورهاي پيشرفته و غربي چه خبر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان (ايسنا) دبير شوراي نگهبان در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته‌ي تهران ضمن گراميداشت مناسبت 16 آذر و روز دانشجو و همچنين شهادت سه دانشجو در اين روز، گفت: روز 16 آذر هميشه بايد به عنوان نمادي از نهضت دانشجويي مورد توجه قرار گيرد.

وي با تأكيد بر اين‌كه اين دانشجويان هستند كه بايد پرچم بلندي در دست بگيرند و به غربي‌ها به ويژه آمريكايي‌ها بگويند كه چرا در زندان‌هاي مخفي آنها مثل زندان ابوغريب به اين شكل عمل مي‌شود، ادامه داد: نهضت دانشجويي يعني همين كه دانشجويان بيايند و حركت 16 آذر را تقويت كنند. امروز اسلام رو به رشد و اقتدار است.

خطيب نماز جمعه‌ي اين هفته تهران با بيان اين‌كه كشور ما امروز يك رنسانس علمي و فرهنگي را آغاز كرده است، اين امر را به بركت اسلام، انقلاب و فرهنگ بسيجي خواند و گفت: دانشجو امروز بايد هرچه مي‌تواند از اسلام و ارزش‌ها دفاع كند.

جنتي هم‌چنين با اشاره به قطعنامه‌اي كه به گفته‌ي وي در يكي از كميسيون‌هاي فرعي سازمان ملل در مورد نقض حقوق بشر در ايران صادر شده بود، اين عمل را يك وقاحت دانست و خطاب به غربي‌ها به ويژه آمريكا، گفت: بي‌شرمي و پررويي تا چه حد پيش مي‌رود؟ زماني كه در فرانسه يك ماه شورش‌هاي محرومان به راه افتاده بود آيا شما مرده بوديد كه بگوييد در آنجا حقوق بشر نقض شده است؟

دبير شوراي نگهبان با بيان اين‌كه امپراطوري تبليغاتي نمي‌گذارد مردم دنيا بفهمند در كشورهاي پيشرفته و غربي چه خبر است، اضافه كرد: وقتي در كشور ما يك مسأله‌ي جزئي پيش مي‌آيد سريعا آن را نقض حقوق بشر عنوان مي‌كنند و اين در حاليست كه اقليت‌ها در مجلس شوراي اسلامي كشور ما داراي نماينده هستند و اين چيزي است كه در هيچ جايي از دنيا ديده نمي‌شود.

دبير شوراي نگهبان در ادامه مسأله‌ي انرژي هسته‌اي ايران را مورد توجه قرار داد و گفت: غربي‌ها ناچار شدند بپذيرند تشكيلات اصفهان سر جاي خود باقي بماند.

وي در اين زمينه از حمايت مجلس شوراي اسلامي تشكر كرد و گفت: مصوبه‌ي مجلس در اين زمينه نشان داد غربي‌ها نمي‌توانند پيمان N.P.T و تعهدات و معاهدات ما را لغو كنند و نگذارند ما به حركت و سازندگي خود در امر انرژي هسته‌اي ادامه دهيم.

به گزارش ايسنا، خطيب نماز جمعه اين هفته‌ي تهران در ادامه‌ي سخنان خود ايام شهادت امام صادق (ع) را مورد توجه قرار داد و گفت: جرم آن حضرت اين بود كه از عدالت و خدا دم مي‌زد. در اين دنيا هركس از عدالت دم بزند مورد آزار و اذيت قرار خواهد گرفت اما اين در حالي است كه بسيار ارزش دارد كه انسان در راه عدالت كشته شود.

دبير شوراي نگهبان همچنين ضمن گراميداشت هفته‌ي بسيج، گفت: هرچه در وصف بسيج و بسيجي گفته شود كم است. حركت بسيجي است كه هرجا حضور يابد بركاتي به بار خواهد آورد. فرهنگ بسيجي در هر صحنه‌اي از سازندگي وارد شده تاكنون معجزه آفريده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

جنتي با بيان اين‌كه اگر مسأله‌ي انرژي هسته‌اي امروز افتخاري براي مملكت و نظام و سنگي به سينه‌ي دشمنان شده است، به بركت بسيجيان در كشور است، افزود: اگر ما سنگ بسيج را به سينه مي‌زنيم و آن را احترام و تكريم مي‌كنيم، به دليل همين اقدامات است.

جنتي با تأكيد بر اين‌كه بايد تلاش كنيم فرهنگ بسيجي در جا جاي كشورمان جا بيفتد، اضافه كرد: بسيج نيروهاي مخلصي همانند بنيانگذار انقلاب و مقام معظم رهبري مي‌سازد.

بر اساس اين گزارش خطيب نماز جمعه‌ي اين هفته‌ي تهران در پايان سخنان خود ياد و خاطره‌ي شهيد آيت‌الله مدرس را گرامي داشت و گفت: شهيد مدرس از شخصيت‌هايي بود كه همواره مطرح مي‌كرد مملكت بايد مستقل باشد و در آن عدالت اجرا شود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آيت‌الله جنتي: افتخار انرژي هسته‌يي به بركت بسيجيان نصيب كشور شده است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016