جمعه 11 آذر 1384

پرونده تغییر رییس بانک مرکزی روی میز احمدی نژاد، بورس نيوز

بورس نيوز : ابراهیم شیبانی از رییس جمهوری سه ماه مهلت خواسته بود تا نسبت به رفع آن چه مورد انتقاد محمود احمدی نژاد قرار داشت، اقدام کند. اکنون این مهلت رو به اتمام است و به نظر می رسد رییس جمهوری به زودی پرونده تغییر رییس کل بانک مرکزی را دوباره باز خواهد کرد. شاید بازخوانی این پرونده، منجر به تغییر رییس کل بانک مرکزی نشود اما قطعا در سیاست های راهبردی آینده این مرکز مهم اقتصادی تاثیر گذار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار بورس نیوز ، در پی برگزاری چند جلسه مهم بین دکتر محمود احمدی نژاد و دکتر ابراهیم شیبانی، قرار بر این شد که رییس فعلی بانک مرکزی، در این جایگاه ابقا شود. شیبانی در این جلسه از رییس جمهوری خواسته بود که سه ماه برای او وقت تعیین شود تا وی بتواند، سیاست های بانک مرکزی را بر اساس سیاست های کلی دولت نهم، تنظیم کند.

در این مدت وی تلاش کرد تا مکانیزم کاهش نرخ بهره را تدوین و اصول تعیین نرخ سود سپرده بانکی را مطابق سیاست های دولت، بازنگری کند. تغییر سیاست های نظارت بر بانک ها به خصوص بانکها و موسسه های مالی و اعتباری نیز از جمله خواسته های محمود احمدی نژاد بوده است که شیبانی ظاهرا گزارش جامعی در این مورد تهیه کرده است.

تبیین روش های تازه ای برای توزیع اعتبارات منابع بانک ها نیز از جمله مواردی است که ابراهیم شیبانی، طبق خواسته رییس جمهوری باید برای بازنگری آن برنامه ای جامع تهیه کند.

منابع آگاه می گویند ابراهیم شیبانی در طول چند هفته گذشته، به شدت روی برنامه ای کار کرده است که اگر به تایید دکتر احمدی نژاد برسد گذشته از ابقای وی، به تغییر خط و مشی کلی بانک مرکزی هم منجر خواهدشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در صورت عدم موافقت رییس جمهوری با برنامه های دکتر شیبانی، وی احتمالا جای خود را به یکی از دو گزینه های مورد نظر رییس جمهوری خواهد داد.

منابع آگاه از دکتر طیب نیا دبیر سابق کمیسیون اقتصاد دولت در زمان محمد خاتمی و معاون فعلی رییس سازمان مدیریت، به عنوان یکی از گزینه های جدی ریاست بانک مرکزی یاد می کنند.

در عین حال این احتمال نیز وجود دارد که دکتر شرافت جهرمی، رییس دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی ، به جای ابراهیم شیبانی بر کرسی بانک مرکزی تکیه بزند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پرونده تغییر رییس بانک مرکزی روی میز احمدی نژاد، بورس نيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016