شنبه 12 آذر 1384

جشن مافياي نفتي، هم‌زمان با شعارهاي ضد مافيا در تهران، بازتاب

در حالي كه در دولت جديد، يكي از شاخه‌هاي اصلي مافياي نفتي با تباني با تعدادي از شيوخ حاشيه‌ خليج فارس و چهره‌هاي ضدايراني، اقدام به جذب 125 ميليارد دلار سرمايه كرده و درآمد هنگفتي از اين راه به دست آورده‌اند، به رغم همه تبليغات انجام‌شده، اين مافيا به فعاليت خود ادامه مي‌دهد.
--------------------------

خبرنگار «بازتاب» گزارش داد: در حالي كه در دولت جديد، يكي از شاخه‌هاي اصلي مافياي نفتي با تباني با تعدادي از شيوخ حاشيه‌ خليج فارس و چهره‌هاي ضدايراني، اقدام به جذب 125 ميليارد دلار سرمايه كرده و درآمد هنگفتي از اين راه به دست آورده‌اند، به رغم همه تبليغات انجام‌شده، اين مافيا به فعاليت خود ادامه مي‌دهد.

بنا بر اين گزارش، مافياي مذكور، با انعقاد قراردادي ننگين، منابع سرشار گاز ايران را به يك كنسرسيوم اماراتي به يك‌سوم قيمت واقعي تقديم كرده و كميسيوني بالغ بر ده‌ها ميليون دلار به دست آورده است.

هرچند ارگان مطبوعاتي دولت، ده روز پيش به افشاگري در اين زمينه پرداخت، اما نفوذ اين مافيا در برخي از سطوح بالاي مسئولان جمهوري اسلامي به آنان مصونيت داده است.

در بخشي از اين گزارش آمده است: روز بيستم سپتامبر سال جارى پذيره نويسى شركت «گازدانه» آغاز شد. پذيره نويسى اين شركت فقط در ۱۰ بانك امارات از جمله بانك اسلامى ابوظبى، بانك شارجه و شاخه خاورميانه اى بانك HSBC صورت گرفت. طبق اعلام عمومى ۳۴‎/۳۳ درصد از سهام اين شركت به ارزش دو ميليارددرهم (معادل ۷۰۰ ميليون دلار) پذيره نويسى مى شد. هدف از تأسيس اين شركت كه در قالب «اولين شركت گازى بخش خصوصى در منطقه» تعريف شده بود، اجراى پروژه هاى گازى است كه اولين آن «توزيع گاز دريافتى از ايران در اميرنشين شارجه» است.

مؤسسان اين شركت همگى از اعضاى خانواده سلطنتى امارات هستند و بايد به آنها فردى به نام حميد جعفر را هم اضافه كرد. وى كه در اين شركت رياست اجرايى را برعهده دارد، مديرعامل شركت نفتى كرسنت (الهلال) است كه قرار است گاز صادراتى ايران را خريدارى كند و در اختيار شركت «گازدانه» قرار دهد.

پذيره‌نويسى گازدانه كه آغاز شد بانكهاى امارات با هجوم متقاضيان خريد سهام كه از كشورهاى منطقه آمده بودند مواجه شدند. مطبوعات امارات اين استقبال را «ديوانه وار» توصيف كردند. يك پايگاه اينترنتى به نام «Ame Info» وضعيت را اينگونه تشريح كرد:«يك روز پس از شروع پذيره نويسى بانكهاى امارات با هجوم ديوانه وارى روبرو شدند. صندلى تمام پروازهايى كه از عربستان به امارات مى آمدند از مدتها قبل رزرو شده بود و فقط ظرف چهار روز ۳۳ هزارنفر از مرز گذشتند تا براى خريد سهام اين شركت خود را به امارات برسانند.» روزنامه گلف نيوز به نقل از مديرعامل بانك شارجه كه خود عضو هيأت مؤسس شركت «گازدانه» است، چنين نوشت: «ما به صف طولانى سرمايه گذاران عربى از ۵۰ كشور جهان كه مؤثرترين آنها از عربستان سعودى، كويت، قطر، عمان و بحرين آمده بودند، مواجه شديم.» خليج تايمز نيز خبر از شلوغى بيش از تصور پذيره نويسى دارد. اين روزنامه نوشت: «پذيره نويسى بسيار شلوغ بود. اين شركت، اولين شركت منطقه اى بخش خصوصى است كه در گاز طبيعى سرمايه گذارى مى كند.»

مدت اين پذيره نويسى روز دوم اكتبر تمام شد. روز بعد از پايان پذيره نويسى خبر هيأت مديره تكان دهنده بود، «ميزان پذيره نويسى ۲۲۲ برابر بيشتر از مورد انتظار بود.»
به عبارت ديگر حجم پولى كه براى پذيره نويسى شركت «گازدانه» انجام شده بود معادل ۱۲۵ ميليارددلار بود.


خاندان شيوخ قاسمى كه در زمان ناصرالدين شاه از ايران فرار كرده و در ساحل مقابل با كمك انگليس دارالاماره پهن كردند و اميرنشين هاى شارجه و رأس الخيمه را به وجود آوردند و مدعيان اصلى جزاير ايرانى و مناديان ضديت با گسترش روابط كشورهاى عرب همسايه با ايران هستند و فقط يك قرارداد تحويل گاز ايران اعتبار مايه آنها براى جمع آورى بزرگترين پذيره نويسى تاريخ شد؟!! اين شركت تنها قرارداد گاز معتبرى كه در اختيار دارد قرارداد با ايران است!!! كه روزانه پنج ميليون مترمكعب گاز از ميدان سلمان با لوله در دست احداث توسط ايران منتقل شود. اين قرارداد قابل افزايش تا روزانه چهارده ميليون مترمكعب يعنى حداكثر حدود ۶۰ درصد يك فاز پارس جنوبى است.

مؤسس اصلى اين شركت يعنى آقاى حميدضياء جعفر را شناخت. اين شخص يك عراقى ساكن امارات است كه در دهه هشتاد براى مقابله با امكان توسعه ميدان گاز پارس جنوبى و محروم كردن ايران از حق خود شركت نفت كرسنت (نفت هلال) را تأسيس كرد و با طرح ايجاد يك خط لوله گاز در ساحل غربى خليج فارس تا سواحل كشور عمان و از آنجا از زير دريا به پاكستان و هند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حميد جعفر در مشاركت با مدعيان جزاير ايرانى و به ويژه خاندان شيوخ ابوظبى، شارجه و رأس الخيمه يك شركت دريايى به راه انداخته بود و با استقرار در بحرين، قطر و دبى اطلاعات حركت كشتى ها و نفتكش هاى ايرانى را در اختيار صدام و آمريكا قرار مى داد كه گزارشهاى محرمانه آن نزد مراجع كشور موجود است.

فردي كه از شركت دولتى استات اويل پروژه پنج ميليون دلار به عنوان دلالى، آن هم قسط اول از ۱۵‎/۲ ميليون دلار كميسيون گرفته بود و پس از رسوايى در آن قضيه عذر او را از اقامت درلندن خواستند و مقيم امارات شد. پس از چندين ماه حضور او در امارات قرارداد گاز با حميد جعفر امضا شد!!

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جشن مافياي نفتي، هم‌زمان با شعارهاي ضد مافيا در تهران، بازتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016