شنبه 12 آذر 1384

گزارش ايلنا از مراسم یزرگداشت محمد مختاری و محمدجعفر پوينده

مراسم يادبود محمدجعفر پوينده و محمد مختاري برگزار شد
تهران- خبرگزاري كار ايران

مراسم يادبود "محمد جعفر پوينده" و "محمد مختاري" بعد از ظهر جمعه، يازدهم آذر ماه در محل امامزاده طاهر كرج برگزار شد.
به گزارش خبرنگار "ايلنا", عصر روز جمعه امامزاده طاهر كرج شاهد خيل عظيمي از مشتاقان و دوستداران محمد جعفر پوينده و محمد مختاري بود كه از ساعات اوليه صبح بر سر مزار محمد مختاري و پوينده جمع شده بودند و با حضور خود, اشعار "محمد مختاري" را زمزمه مي‌‏كردند.
در ابتداي مراسم كه توسط "سياوش مختاري" اجرا مي‌‏شد، وي با يادي از درگذشتگان اهل قلم و منوچهر آتشي سروده‌‏اي، از اين شاعر را كه براي محمد مختاري سروده بود، قرائت كرد.
در ادامه اين مراسم و بعد از قرائت بيانيه كانون نويسندگان ايران توسط "علي‌‏اشرف درويشيان ، سيمين بهبهاني طي سخناني گفت: هفت سال است كه از قتل شاعران و نويسندگان و آزادمردان آذر 77 مي‌‏گذرد، اين در حالي است كه با هفت كفش آهنين, هفت عصاي آهنين و هفت سال تكاپو نتوانسته‌‏ايم بدانيم كه عاملان قتل‌‏هاي زنجيره‌‏اي چه كساني بودند و چرا اين قتل‌‏ها اتفاق افتاد.
وي ادامه داد: فراموش نمي‌‏كنم چهره غم‌ز‏ده و آرام مريم مختاري را كه مبهوت ايستاده بود و نگاهش تا دورها رفته بود و در گوشه چشم دختر پوينده اشك جمع شده بود، آن نگاه با من مي‌‏گفت كه بابا رفته است.
بهبهاني ادامه داد: من نمي‌‏دانم پروانه و داريوش, محمد شريف, پرويز دواني چرا كشته شدند؟ حساب از دست ما بيرون است، اميدوارم روزي به اين وضعيت پايان داده شود و حقيقت ما را به سوي راه راست هدايت كند.
در ادامه مراسم، "صفا پوينده"، همسر محمدجعفر پوينده در سخناني گفت: اينك موج سنگين گذر زمان است كه چون جويباري بر من مي‌‏گذرد و هفت سال از قتل پاييز 77 مي‌‏گذرد و در اين هفت سال ما جز انعكاس فرياد خويش صدايي نشنيده‌‏ايم.
بعد از سخنان همسر محمدجعفر پوينده ، "محمد خليلي" يكي ديگر از اعضاي كانون نويسندگان ايران و فريبرز رييس‌‏دانا بيانيه‌‏هايي را قرائت كردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنين پيام دبيرخانه حزب ملت ايران و پيام مسعود باستاني، روزنامه‌‏نگاري كه 100 روز است در زندان اراك دربند است، قرائت شد.
در پيام باستاني آمده است: 100 روز از زندان من گذشته است و من مي‌‏كوشم تا هر چه بيشتر در خود طاقت تحمل را پرورش بدهم. بزرگترين گناه من فعاليت مطبوعاتي بوده است و به دليل شرايط نامساعد در آستانه ابتلا به بيماري ايدز و هپاتيت هستم.
در ادامه اين مراسم پيام "ناصرزرافشان" قرائت شد. زرافشان در اين پيام ابراز تاسف و ناراحتي خود را در عدم حضورش در اين مراسم اعلام كرده بود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش ايلنا از مراسم یزرگداشت محمد مختاری و محمدجعفر پوينده' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016