یکشنبه 13 آذر 1384

موسوي اردبيلي : اعتصاب را بايد حق كارگر بدانيم، ايلنا

- ترويج خرافات باعث مي‌‏شود جوانان به عقب برگردند
- سوءاستفاده از مقدسات خيلي خطرناك است


تهران- خبرگزاري كار ايران

حضرت آيت الله العظمي موسوي اردبيلي در ديدار مديرعامل و جمعي از مديران و خبرنگاران خبرگزاري كار ايران" ايلنا" فرمودند: سوءاستفاده از مقدسات خيلي خطرناك است و چنين تفكراتي ما را به عقب مي‌‏برد و حداقل آن، اين است كه وجهه ما را در جهان خراب مي‌‏كند. بهتر است مذهب را درهمان قداست و مقام خود بگذاريم، بماند.

به گزارش ايلنا در اين ديدار كه در محل دفتر معظم له در قم انجام شد، حضرت آيت‌‏الله العظمي موسوي اردبيلي با بيان اين كه كاري كه شما در پيش گرفته و بر آن تاكيد مي‌‏كنيد، كار بسيار مهم و در عين حال سختي است، گفت: هر كار مهم خصوصا كارهاي اجتماعي، سختي‌‏هاي خود را دارد به ويژه اگر اوضاع و شرايط هم مساعد نباشد.
ايشان تصريح كرد: كار اطلاع‌‏رساني، كاري بسيار مهم است. بدون اطلاع رساني هيچ چيز در اختيار مردم نيست، الان در دنيا همه چيز روي اطلاعات مي‌‏گردد لذا از اين جهت اين كار اهميت خاصي دارد.
اين مرجع معظم تقليد با اشاره به نام خبرگزاري كار ايران خاطرنشان كرد: اطلاع رساني مهم است خصوصا اگر براي يك گروه و قشر ضعيف كه خواسته يا ناخواسته مدت‌‏هاي مديد حمايت نشده و در اين مملكت حقوق‌‏شان از بين رفته است، باشد. كارگران هم قشري زحمتكش هستند و هم مستضعف و هم حقوق از بين رفته دارند لذا كمك كردن به آنها با در نظر گرفتن رضايت پروردگار از وظايف هر انساني است.
ايشان اظهارداشتند: در اوايل انقلاب از چيزهاي مورد توجه انقلابيون، احقاق حقوق از بين رفته بود لذا كارهايي كردند كه تا حدودي به نتيجه رسيده است اما رسيدن به نتيجه كامل، گذشت زمان و ادامه كار مي‌‏خواهد.
ايشان خاطرنشان كردند: نمي‌‏گويم ياس و نااميدي اما مقداري نگراني در مسايل مختلف وجود دارد، متاسفانه ترويج خرافات باعث مي‌‏شود جوانان به عقب برگردند، خود جوان‌‏ها هم گاهي متوجه نيستند كه زدن حرفهايي كه تحريك احساسات مي‌‏كند، بدون اين كه اصل و مبنايي داشته باشند، به ضرر اسلام است و آثارش را به اين زودي نمي‌‏توان از بين برد.
اين مرجع معظم تقليد خاطرنشان كردند: معتقدم الحمدالله تعداد افراد باسواد در كشور زياد است، ممكن است يك وقتي با اين حرفها احساسات مردم تحريك شود اما بعد از مدتي مردم خواهند فهميد كه اين حرفها صحيح نيست، در اوايل انقلاب دانشمندان و فضلا مي‌‏رفتند در دانشگاه و براي دانشجويان صحبت مي‌‏كردند و ذهن‌‏هاي جوانان نسبت به مسايل روشن مي‌‏شد تا افرادي كه مي‌‏خواهند سوءاستفاده كنند و آنها را گمراه نمايند، نتوانند به اهداف خود برسند.
ايشان افزودند: سوءاستفاده از مقدسات خيلي خطرناك است و چنين تفكراتي ما را به عقب مي‌‏برد و حداقل آن، اين است كه وجهه ما را در جهان خراب مي‌‏كند. بهتر است مذهب را درهمان قداست و مقام خود بگذاريم، بماند.
معظم له با مخاطب قرار دادن مديران" ايلنا" گفتند: جناحي عمل نكنيد، اگر بخواهيد به نفع جناحي عمل كنيد و يا خبر كذب بدهيد، خوب نيست. كاري كه از روي خلوص نباشد، پيش نمي‌‏رود.
آيت‌‏الله العظمي موسوي اردبيلي در ادامه اظهار داشتند: به خدا و به انسانيت خودتان توكل كنيد و عادت كنيد كه درست كار كرده و اطلاع رساني‌‏تان هم درست باشد، در خدمت قشر مستضعف و محروم هم باشيد.
ايشان افزود: كمبودها، كاستي‌‏ها و محروميت‌‏ها را بدون درگيري و به گونه اي كه هشداري داده شده باشد، بگوييد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آيت الله العظمي موسوي اردبيلي در خصوص تدوين قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران فرمودند: وقتي قانون اساسي را مي‌‏نوشتيم، تمام قوانين اساسي دنيا حتي قانون اساسي كشورهاي كمونيستي را جمع كرده و مطالعه نموديم و به حق قانون اساسي خوبي نوشته شد. قانون اساسي ما بد نيست اما وحي خدا هم نيست، بالاخره هرچه باشد محصول كار بشر است، هر كجا ديديم جواب نمي‌‏دهد و به صلاح نيست، بايد در آن تجديدنظر كرد.
معظم له با اشاره به زماني كه در خصوص قانون كار در مجلس بحث مي‌‏شد، گفت: وقتي در مجلس شوراي اسلامي صحبت قانون كار بود، آقايي مي‌‏گفت كه قانون كار را بايد از روي رساله بنويسيد و اعتصاب را نبايد حق كارگر بدانيم، من سخت با او مخالفت كردم و گفتم كه ايشان تفاوت كارگر ساده با كارگر حرفه‌‏اي را نمي‌‏فهمد، علت هم اين است كه يا مسايل كارگران را نمي‌‏داند يا خيلي از اين مسايل دور است.

در همين زمينه:

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'موسوي اردبيلي : اعتصاب را بايد حق كارگر بدانيم، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016