دوشنبه 14 آذر 1384

نتانياهو: بايد اقدام شجاعانه‌‏اي بر ضد برنامه هسته‌‏اي ايران انجام دهيم، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

نخست‌‏وزير سابق رژيم اسرائيل گفت: اسرائيل بايد اقدام جسورانه و شجاعانه‌‏اي بر ضد برنامه هسته‌‏اي دشمن قديمي‌‏اش ايران در پيش گيرد.

به گزارش سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران (ايلنا)، "بنيامين نتانياهو" در گفت‌‏وگو با راديو رژيم اسرائيل، صراحتاً از سران اين رژيم خواست تا به تأسيسات هسته‌‏اي ايران حمله كنند.
به گزارش خبرگزاري رويترز، وي با آشكار كردن مواضع جنگ‌‏طلبانه رژيم اسرائيل، گفت: اسرائيل بايد اقدامي جسورانه و شجاعانه‌ بر ضد برنامه هسته‌‏اي ايران انجام دهد تا اين كشور به تهديد هسته‌‏اي بر ضد ما تبديل نشود.
نتانياهو ادعا كرد: بايد درك شود كه نبايد به ايران اجازه داده شود به تهديد هسته‌‏اي بر ضد اسرائيل تبديل شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با اشاره به اقدام رژيم اسرائيل بر ضد تأسيسات هسته‌‏اي عراق در سال 1981 گفت: ايده من برگرفته از اقدام "ميناخم بگين"نخست‌‏وزير اسبق اسرائيل است كه به وسيله اقدامي جسورانه و شجاعانه به همسايه ايران، عراق، اجازه نداد به تهديد هسته‌‏اي تبديل شود و من فكر مي‌‏كنم اسرائيل بايد باز هم چنين كاري انجام دهد.
نتانياهو تأكيد كرد كه خواستار اقدامات لازم براي ممانعت از وضعيتي است كه ايران، رژيم اسرائيل را باتسليحات هسته‌‏اي تهديد كند.
در اين گزارش آمده است: اسرائيل در سال 1981 در زمان نخست‌‏وزيري ميناخم بگين جت‌‏هاي جنگي خود را براي نابودي رآكتور هسته‌‏اي عراق يعني اسيراك فرستاد.
كارشناسان مستقل معتقدند كه احتمالاً اسرائيل با حمايت آمريكا مي‌‏تواند حمله مشابهي بر ضد ايران انجام دهد هر چند تأسيسات ايران فراوان، پراكنده و خوب محافظت شده هستند.

Copyright: gooya.com 2016