سه شنبه 15 آذر 1384

انتقاد از سفرهاي پرشمار نمايندگان نورچشمي، بازتاب

پس از اعتراض اكبر اعلمي، نماينده و منتخب مجلس در هيأت نظارت بر سفرهاي خارجي كاركنان دولت، در جلسه اخير كميسيون امنيت، نام آن دسته از نمايندگان كميسيون را كه بيش از دو سفر خارجي داشته‌اند، به شرح زير قرائت كرد...
--------------------

جمعي از نمايندگان كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، در نامه‌اي خطاب به رئيس مجلس، نسبت به سفرهاي خارجي متعدد و پياپي برخي اعضاي كميسيون امنيت ملي، كه به اعتقاد آنان بر پايه روابط و مناسبات خاصي صورت مي‌گيرد، معترض شده‌اند.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، آنان حداد عادل را تهديد كرده‌اند كه در صورت تداوم اين روند تبعيض‌آميز و استمرار سفرهاي خارجي نمايندگان دايم‌السفر در صحن علني و با تذكر، به افشاگري خواهند پرداخت.

بنا بر اين گزارش، اين اقدام پس از اعتراض اكبر اعلمي، نماينده تبريز، به رياست كميسيون امنيت ملي مجلس صورت گرفت. بر اساس اطلاعات رسيده، اعلمي، نماينده و منتخب مجلس در هيأت نظارت بر سفرهاي خارجي كاركنان دولت، در جلسه اخير كميسيون امنيت، نام آن دسته از نمايندگان كميسيون را كه بيش از دو سفر خارجي داشته‌اند، به شرح زير قرائت كرده‌ و از رئيس كميسيون نيز خواسته بود كه از اين پس، از تكرار اين قبيل سفرهاي تبعيض‌آميز، جلوگيري كند:

1ـ رئيس كميسيون امنيت ملي: هشت سفر خارجي به ده كشور استراليا، روسيه، هلند، سوريه، مصر، نيجريه، الجزاير، غنا، سنگاپور، مالزي، جمعا 47 روز.
2ـ خانم الهام امين‌زاده: هشت سفر به هفت كشور آمريكا، هلند، تايلند، كامبوج، مصر، فيليپين و پاكستان (دو بار) به مدت 45 روز

3ـ منوچهر متكي (پيش از وزارت خارجه): هفت سفر به پنج كشور سوئيس (3 بار)، هند (2 بار)، مالديو، فيليپين، سريلانكا (جمعا به مدت 39 روز)
4ـ مخبر كميسيون امنيت ملي: هفت سفر به هفت كشور روسيه، سوئيس، تركيه، قزاقستان، سوريه، يمن و لبنان (به مدت 39 روز).

5ـ محمود محمدي: شش سفر به كشورهاي آمريكا، آلمان، فرانسه، ايتاليا، مصر و تونس (به مدت 27 روز).

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

6ـ سيداحمد موسوي (پيش از معاونت پارلماني رئيس‌جمهور): چهار سفر به شش كشور بلژيك، عربستان، تونس، سوريه، سودان و لبنان، (جمعا 19 روز).

اين سفرها از آغاز كار مجلس هفتم و با پاسپورت سياسي انجام شده است.
گفتني است، نمايندگان نام‌برده، نوعا از اعضاي سابق وزارت امور خارجه هستند كه گويا بر همين اساس، سفرهاي خارجي را بين خود توزيع مي‌كنند.

اين در حالي است كه بعضي سفرهاي يادشده به عنوان شركت در اجلاس بين‌المجالس انجام مي‌شود كه بنا بر مصوبه نمايندگان عضو بين‌المجالس، قرار بود، اين سفرها نيز با قرعه‌كشي در ميان همه اعضا صورت بگيرد، ليكن برخلاف مصوبه و نظر اعضاي بين‌المجالس ـ كه بيش از صد نماينده در آن عضويت دارند ـ سفرهاي اجلاس بين‌المجالس در انحصار هيأت رئيسه آن درآمده است.

در همين زمينه:

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انتقاد از سفرهاي پرشمار نمايندگان نورچشمي، بازتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016