یکشنبه 20 آذر 1384

اعلمي، نماينده تبريز: موضع گيری اخير احمدی نژاد در جايگاه رياست جمهوري درباره اسرائيل، به ثواب کشور نيست، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس


اكبر اعلمي نماينده تبريز، اسكو و آذرشهر در مجلس شوراي اسلامي متني را به عنوان گفت‌وگويش با خبرنگاران پارلماني در اختيار خبرنگاران قرار داد.


به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اعلمي در اين گفت‌وگو اظهار داشت: آقاي دكتر احمدي‌نژاد داراي دو شخصيت حقيقي و حقوقي است. شخصيت حقيقي ايشان ذاتي و متاثر از ديدگاه‌ها و خصوصيات فردي ايشان مي‌باشد. ليكن شخصيت حقوقي ايشان به عنوان رييس جمهور عارض و اعتباري است و تابعي از ملاحظات و اقتضائات قانوني و مترتب بر اين پست است. لاجرم رويكرد دو شخصيت حقيقي و حقوقي آقاي احمدي‌نژاد نسبت به مقولات و موضوعات مختلف الزاما نمي‌تواند و نبايد منطبق بر يكديگر باشد و اساسا با توجه به ارتباط مستقيم شخصيت حقوقي مشاراليه با امنيت، منافع و مصالح ملي و جايگاه و موقعيت رياست جمهوري لازم است، شخصيت حقوقي ايشان غالب بر شخصيت حقوقي و در صورت لزوم تفاوت با رويكرد شخصيت حقيقي رييس جمهور باشد.


وي گفت: با اين مقدمه چنانچه اظهارات آقاي احمدي‌نژاد در رابطه با «هولوكاست» و ادعاي كشتار يهوديان در كوره‌هاي آدم‌سوزي نازي‌ها را با رويكرد شخصيت حقيقي ايشان مورد بررسي قرار دهيم مي‌توان گفت اين قبيل مواضع ناشي از حق آزادي بيان است كه در زمره‌ي قواعد آمره بين‌المللي قرار دارد. و در واقع چكيده‌اي از تحقيق نويسندگان و محققين نوعا غربي و اروپايي نظير «روژه گارودي» پروفسور «رابرت فاوريسون» «لوييس مارشالكو» مجارستاني «ارونيگ»، «ارنست زاندال» و حتي برگرفته از ديدگاه‌هاي «لني ريفنستال» فيلم‌ساز آلماني و مطالب وب سايت «زاندال» كه در آمريكا فعاليت مي‌كند، مي‌باشد.


اعلمي گفت: اشخاص مذكور علي‌رغم آگاهي از پيامدهاي اتخاذ چنين مواضعي و اينكه در بعضي از دادگاه‌هاي اروپايي تحت تعقيب محاكمه قرار خواهند گرفت، مدعي شده‌اند «هلوكالت» با كشتار شش ميليون يهودي در كوره‌هاي آدم‌سوزي و اتاق‌هاي گاز نازي‌ها اسطوره‌اي است كه به نحو اغراق‌آميزي توسط محافل صهيونيستي و حاميان آنها ساخته و پرداخته و بزرگ‌نمايي شده است تا با دست آويز قرار دادن اين سوژه مظلوم‌نمايي كرده و از آن جهت جلب حمايت مالي و سياسي جهانيان و تثبيت صهيونيسم و اشغال فلسطين و مهم‌تر از همه توليد و انباشت تسليحات هسته‌يي استفاده كنند.


وي يادآورشد كه اين محققان معتقدند كه تاكنون سند معتبري در اثبات ادعاي مذكور ارايه نشده است. البته چنانچه وقتي براي منتقدين ايجاد شود و امكان مطالعه‌ي اسناد و مدارك مورد ادعاي صهيونيست‌ها در موزه‌ي بناي يادبود «هلوكالت» در «واشنگتن دي‌سي» و حتي موزه تاريخ «هلوكالت» در اورشليم مهيا شود در اين صورت شرط ارايه اسناد معتبر و نيز تجديدنظر در ترديدهاي ايجاد شده فراهم خواهد شد.


اعلمي تصريح كرد: با اين وصف بنده از نظر روابط بين‌الملل موضع‌گيري اخير آقاي احمدي‌نژاد با رويكرد شخصيت حقوقي ايشان و در جايگاه رياست جمهوري و با توجه به پيامدهاي ناشي از آن براي كشور و ملت ايران را به ثواب نمي‌دانم، زيرا زبان سياست بين‌الملل متفاوت با زبان‌هاي محاوره‌اي و تكلمي سنتي است. از آنجا كه كاربرد هر واژه يا عبارتي مي‌تواند معنا و مفهوم و بار حقوقي خاص خود را به همراه داشته باشد، لذا لازم است به روش «پروپاگاندا» در چارچوب قوانين و هنجارهاي بين‌المللي و خصوصا با ملاحظه و رعايت مقررات منشور ملل متحد و بكارگيري زبان ديپلماسي و مراعات قواعد بازي بين‌الملل مواضع جمهوري اسلامي بيان گردد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نماينده تبريز گفت: چنانچه با اين رويكرد به اظهارات رييس جمهور توجه نماييم، ايشان نيز اذعان خواهند كرد در شرايطي كه جمهوري اسلامي براي استيفاي حقوق قانوني خود و رفع نگراني‌هاي بي‌مورد ايجاد شده به اعتمادسازي و سامان دادن به سياست خارجي كشور دروازه‌هاي ايران را به سوي بيگانگان گشوده و حتي اجازه‌ي بازرسي از تاسيسات اقتصادي و نظامي مرتبط با حق حاكميت ملي را به آنها مي‌دهيم تا در اين رهگذر تنش‌هاي پديد آمده عليه ايران فروكش نمايد و نيز در شرايطي كه سران برخي كشورهاي غربي در نوبت ايستاده‌اند تا مراتب ارادات خود را به آمريكا و رژيم صهيونيستي ابلاغ كرده و رضايت آنان را تامين نمايد، بديهي است اتخاذ روش‌هاي «پوپوليستي» و مواضعي از اين دست يقينا متضمن مصالح ملي نيست و علاوه بر آن بيانگر وجود نوعي پارادوكس در سياست خارجي و روابط بين‌المللي ما تلقي مي‌شود. زيرا چنين اظهاراتي بهانه و مستمسك لازم مبني بر جنگ‌طلبي و غير قابل اعتماد بودن جمهوري اسلامي را به مخالفان نظام خواهد داد تا با توسل به آن به مطامع نامشروع خود دست يازند. واكنش‌هاي كشورهاي مختلف از جمله دبير كل سازمان ملل متحد نسبت به سخنان اخير آقاي احمدي‌نژاد مويد اين ادعاست.

Copyright: gooya.com 2016