سه شنبه 22 آذر 1384

دعوت هیات اسلامی هنرمندان از هنرمندان کشور برای تبیین هنرمندانه سخنان رئیس جمهور در کنفرانس سران کشورهای اسلامی، مهر

هیات اسلامی هنرمندان پیرامون سخنان ریاست محترم جمهوری در کنفرانس سران کشورهای اسلامی بیانیه ای صادر کرد و از هنرمندان رشته های مختلف هنری دعوت کرد به تبیین ابعاد مختلف سخنان رئیس جمهور، در عرصه تولیدات هنری خود بپردازند.
به گزارش گروه فرهنگ و هنر "مهر"، در این بیانیه آمده است : سخنان رئیس جمهور محترم جناب آقای احمدی نژاد در کنفرانس سران کشورهای اسلامی، مبنی بر تشکیل سرزمینی یهودی نشین در یکی از کشورهای اروپایی، فصلی نو در ادبیات سیاسی و دیپلماسی جهان گشود. این پیشنهاد که در نوع خود منطقی و عقلایی هم می باشد، متضمن این حقیقت است که اگر سوزاندن و کشتار جمعی یهودیان توسط نازی ها صحت دارد و اروپاییان بر وقوع آن اصرار دارند، ترجیحا کشورهایی چون آلمان و اتریش کنونی بایست بهای آن را پرداخته و موجبات تاسیس کشوری مستقل برای یهودیان را در خاک کشورهای خود فراهم کنند، زیرا روا نیست ساکنان سرزمین فلسطین تاوان و هزینه سنگین چنین کشور نوظهوری را بپردازند و در طی نیم قرن جان دهها هزار تن از مردم بی گناه فلسطینی، فدای زیاده خواهی، ظلم و تجاوز همه جانبه صهیونیست ها گردد.

بیانیه هیات اسلامی هنرمندان همچنین افزوده است: این درحالی است که در طول چهارده قرن گذشته مسلمانان بر اساس اصول اعتقادی خود و حمایت از پیروان ادیان و صاحبان کتاب در کنار یهودیها با صلح و آرامش و حتی حمایت مادی و معنوی زندگی کرده اند و به هیچ وجه نمی پذیرند که حقوق انسانی و بین المللی مسلمانان و کشور اسلامی فلسطین زیر پای عده ای صهیونیست یهودی نما لگدمال گردد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هیات اسلامی هنرمندان در بیانیه خود تاکید کرده است : در این رابطه ما هنرمندان ضمن حمایت از پیشنهاد رئیس جمهور محترم، از کلیه محققین و پژوهشگران و نویسندگان و هنرمندان داخلی و خارجی دعوت به عمل می آوریم تا به تبیین ابعاد این پیشنهاد بپردازند.

به گزارش مهر همچنین در این بیانیه تاکید از رسانه های دیداری - شنیداری نیز دعوت شده است که در این مورد به نقد، تحلیل و برنامه سازی بپردازند.

هیات اسلامی هنرمندان در خاتمه یاد آور شده است : در این زمینه خرسند خواهیم بود پیشنهادات و نظرات خود را به آدرس تهران، صندوق پستی 653 - 13145 و یا به آدرس الکترونیکی info@merathonar.ir ارسال نماید.

Copyright: gooya.com 2016