پنجشنبه 24 آذر 1384

احمد توکلي: بحث نقض حقوق بشر در ايران يك دام سياسي است، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

رئيس مركز پژوهشهاي مجلس شوراي اسلامي گفت: ندادن راي اعتماد مجلس به برخي از وزراي پيشنهادي رئيس جمهوري، افتخار اصولگرايان در دوري از حركت سياسي و جناحي و مصداق مردم سالاري ديني در ايران است.
به گزارش خبرنگار ايلنا،"احمد توكلي" در همايش سالانه سازمان اسلامي دانشجويان ايران كه در هتل مارليك برگزار شد، با اشاره به ويژگي هاي آزادي خواهي, ضد سلطه بودن و عدالت خواهي در جنبش دانشجويي گفت: بيماري كه امروز جنبش هاي دانشجويي به آن مبتلا هستند فراموش كردن استكبار ستيزي است اين در حالي است كه امروز شاهد سلطه استعمار فرا نو در جهان هستيم به اين استعمار بدون اينكه هيچ استفاده از زور بكند تاثير گذاري جدي خود را بر كشورهاي ديگر وارد مي كند. اگر دانشجويان عدالت خواه به مساله سلطه توجه نداشته باشند در پيگيري هدف عدالت طلبي خود هم دچار مشكل مي شود.
وي افزود: متاسفانه در سالهاي گذشته جنبش دانشجويي ضمن رفتن به سمت آزادي خواهي از استكبار ستيزي و عدالت خواهي غافل شد در حالي كه اگر عدالت نباشد آزادي تحفه اي براي طبقات خاص خواهد بود.
توكلي با ابراز خرسندي از اينكه تمام دولتهاي ايران پس از انقلاب اسلامي مستقل بوده اند، گفت: البته ميزان استكبارستيزي و سلطه پذيري آنها متفاوت بوده است.
وي در بخشي از سخنان خود گفت: نظام سياسي كشور ما نظامي پارلماني - رياستي است نه صرفا پارلماني و نه صرفا رياستي است و رئيس جمهور كه منتخب مردم است براي تاييد وزراي خود نيازمند راي نمايندگان مجلس است. اينكه مجلس به برخي از وزراي پيشنهادي رئيس جمهوري راي ندهد بي سابقه بوده است. اعضاي ليست معرفي شده از سوي آقاي احمدي نژاد غالبا ناشناخته بودند البته به خاطر اينكار نمي توان وي را ملامت كرد چون قول داده بود كه حلقه بسته مديران كشور را تغيير دهد البته از اين امر ناگزير مشكلاتي بروز مي يابد و آن سخت شدن امتناع نمايندگان است.
وي تصريح كرد: وزير نفت نسبت به تمام وزاري قبلي نفت در جمهوري اسلامي در ابتداي امر آشنا تر به كار محوله است. چيزهايي در دولت جديد هست كه در دولتهاي قبلي نبود و به همين دليل نسبت به آن خوش بين هستم.
وي در پاسخ به سوالي در خصوص دليل حادثه سقوط هواپيماي C-130 گفت: نمي توان به راحتي كسي را متهم و مجرم شناخت مساله سقوط هواپيما از فني ترين مسائل جهان است و اين مورد هم بايد مورد بررسي كارشناسي جدي قرار گيرد. هواپيماي C-130 از بهترين هواپيماهاي جهان است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

توكلي در خصوص عدم حضور قاليباف در هيات دولت،گفت:‌‏من هم معتقدم كه دعوت نكردن از شهردار تهران براي حضور در هيات دولت كار خوبي نبوده و بهتر بود از او هم دعوت مي شد اما كليت مساله خيلي هم مهم نيست.
وي ادامه داد:‌‏حقوق بشر بيانيه اي جهاني دارد كه وقتي قرار است در كشورهاي اجرايي شود تك تك مفاد آن بايد از مسير تاييد و تصويب قوه مقننه عبور كند بر اين اساس اين طور نيست كه ما هر چه را در اين اعلاميه هست قبول داريم. اينكه ما در داخل كشور كاري بكنيم و كشورهاي ديگر مدعي شوند كه ما حقوق بشر را نقض كرده ايم از نظر قانوني مسموع نيست و از نظر سياسي يك دام است و اساسا كشورهايي كه ما را به نقض حقوق بشر متهم مي كنند خود سوابق بسيار تيره اي در اين زمينه دارند.
وي در پاسخ به سوالي در خصوص شايعه ديدار رئيس جمهوري با آيت الله جوادي آملي و تكذيبشان توسط سخنگوي دولت گفت:‌‏ عالم غيب كه مهم ترين بخش اعتقادات ما و نشا قدرت است زماني مي تواند كمكي به امور ما كند كه تمام اقدامات عقلاني لازم در عالم شهود انجام شده باشد. براين اساس استدلال به غيب در امور حكومتي منطق نيست اگر چه بدون استمداد از غيب ما مسلمان خوبي نخواهيم بود بايد استدلالات منطقي صورت گيرد پس از آن به استمداد از غيب روي آورد.

در همين زمينه:

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمد توکلي: بحث نقض حقوق بشر در ايران يك دام سياسي است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016