جمعه 25 آذر 1384

محمد سلامتي: تحمل مخالف موجب تقويت، جناح در قدرت مي‌شود، ايسنا

- مخالفين در چارچوب قانون و مقررات كار خود را انجام دهند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي با بيان اين كه اصلاح‌طلبان ابزار مقابله با مخالفان خود را نداشتند، خاطرنشان كرد كه با اين وجود، آن‌ها كارنامه‌ي روشني در تحمل مخالف داشته‌اند و در عين حال بر ضرورت تحمل مخالف در كشور تاكيد كرد.

محمد سلامتي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، موضوع تحمل مخالف را از سه زاويه قابل بحث دانست و در اين‌باره اظهار داشت: از يك سو بايد از زاويه‌ي كل اجتماع و نظام به آن پرداخت. هر فردي كه در اين مملكت حضور دارد بايد حقوقش رعايت و احترامش حفظ شود. يكي از حقوق حقه‌ي شهروندان - كه قانون اساسي هم بر آن تاكيد دارد - مساله‌ي آزادي انديشه و بيان و ارائه‌ي عقيده است؛ چيزي كه هيچ كس حق ندارد محدودش كند يا جلوي آن را بگيرد.

وي موضوع تحمل مخالف را از زاويه‌ي ديد كساني كه قدرت را در اختيار دارند نيز قابل توجه دانست و افزود: وقتي به مخالف اجازه‌ي ابراز نظر مي‌دهند، اين خود موجب تقويت جناحي در قدرت مي‌شود زيرا از اين طريق مي‌توانند ضعف‌هاي خود را برطرف كنند با مشكلات بيشتر آشنا شوند و بهتر خدمت كنند. اين كه به هر حال جامعه وقتي مي خواهد رشد و ارتقا بيابد و تعاطي افكار مي تواند تضمين كننده‌ي رشد جامعه باشد.

وي تصريح كرد: معمولا اگر يك جناح در قدرت با اعمال نظر بخواهد جلوي مخالف را بگيرد، شايد در كوتاه مدت موفق باشد، اما در درازمدت زمينه‌هايي را به وجود مي‌آورد كه به تشنج و شرايط بسيار حاد منجر خواهد شد. بنابراين به هيچ عنوان به مصلحت نظام و كشور نيست كه مخالفين تحمل نشوند، كسي هم نبايد به خود حق عدم تحمل مخالفين را بدهد؛ البته مخالفين بايد در چارچوب قانون و مقررات كار خود را انجام دهند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سلامتي درباره‌ي كارنامه‌ي اصلاح‌طلبان در تحمل مخالف گفت: اصلاح‌طلبان ابزار برخورد با مخالفت‌هايي كه با آن‌ها و با دولت مي‌شد را در اختيار نداشتند و به همين دليل جناح مقابل نيز هر طور مي‌خواست برخورد مي‌كرد و هيچ محدوديتي در اين زمينه براي خود قائل نبود.

وي درباره‌ي كارنامه‌ي دولت فعلي هم گفت: در مورد دولت فعلي هنوز زود است كه قضاوت كنيم. بايد صبر كرد و ديد كه دولت چه شيوه‌اي را در پيش مي‌گيرد.

دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي در پاسخ به انتقادات برخي از كساني كه معتقدند اصلاح‌طلبان در مواردي مانند انتصابات مخالفان خود را تحمل نكردند، گفت: اين طور نبود؛ جناح مخالف در مجلس مي‌توانست حرف‌هايش را به راحتي بزند. دولت هم در اكثر جاها انتصاباتش يكدست و يكجا نبود. گرچه مواردي بسيار كوچك از برخورد وجود داشته باشد اما كليت كار اين طور نبود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمد سلامتي: تحمل مخالف موجب تقويت، جناح در قدرت مي‌شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016