جمعه 25 آذر 1384

نايب رييس مجلس‌‏: نمايندگان استيضاح كننده وزير دفاع، استيضاح خود را پس بگيرند، ايلنا

طرح محوري مقام معظم رهبري در خصوص فلسطين، حرف اول و آخر ايران است

تهران- خبرگزاري كار ايران

نايب اول رييس مجلس‌‏هفتم روز پنجشنبه در حاشيه ديدار با آيت‌‏الله مكارم شيرازي از نمايندگان استيضاح كننده وزير دفاع خواست استيضاح خود را پس بگيرند.

به گزارش" ايلنا" محمدرضا باهنر اظهار داشت: استيضاح بر اساس قانون اساسي حق نمايندگان مجلس است. هر ده نماينده‌اي كه با هم يك استيضاح را امضا كنند، مي‌توانند وزيري را استيضاح نمايند، البته براي رسيدن به استيضاح مراحل و مقدماتي وجود دارد كه تذكر، سئوال و تحقيق و تفحص و بررسي‌ از آن جمله است.
وي ادامه داد: مسئله‌اي مانند سقوط هواپيماي C-130 فاجعه‌اي غم‌‏انگيز بود، اما تشخيص اينكه چه كسي مقصر بوده است نيازمند كارشناسي بيشتر است؛ اين مسأله يك كار تخصصي است كه مي‌بايد در يك فرصت مناسب به آن رسيدگي شود. كابينه دولت جديد يك هفته است كه تكميل شده و نيازمند فرصت بيشتري است.
نايب رييس اول مجلس‌‏هفتم خطاب به نمايندگان استيضاح كننده گفت: توصيه ما اين است كه از استيضاح وزير دفاع صرف نظر كنند. اما اگر آن‌ها اصرار داشته باشند ما هم بر اساس وظيفه‌مان عمل مي‌كنيم.
وي در مورد احتمال موفقيت اين استيضاح توضيح داد: پيش بيني ما اين است كه اين استيضاح رأي نخواهد آورد، بلكه چه بسا بيش از گذشته نيز راي اعتماد آورد.
وي با اشاره به سخنان دكتر احمدي‌‏نژاد در خصوص رژيم صهيونيستي تصريح كرد: جمهوري اسلامي در برخورد با رژيم غاصب صهيونيستي يك طرح محوري دارد كه رهبر معظم انقلاب آن را بيان كرده‌اند. اين طرح كه مبتني بر تمام حقوق شناخته شده بين‌‏المللي است، تمام شهروندان فلسطين را فارغ از دين‌‏شان، در يك رفراندوم شركت مي‌دهد تا حكومت خودشان را انتخاب كنند.
اين گزارش به نقل از" رسا" حاكي است؛ نماينده كرمان در مجلس هفتم اين طرح را حرف اول و آخر ايران عنوان كرد و گفت: هر حكومتي كه بر اساس يك رفراندوم و يك انتخاب واقعي با حضور همه مردم فلسطين بر سر كار آيد، آن را به رسميت مي‌شناسيم و از آن حمايت خواهيم كرد. ولي متأسفانه امروز ملت فلسطين پاسخ مسائلي مانند هولوكاست را بايد بدهند كه هيچ‌گونه نقشي در آن‌ها نداشته‌اند.
باهنر ادامه داد: هرگونه صلحي در منطقه كه دربردارنده حقوق اساسي مردم فلسطين نباشد، از نظر ما محكوم است. البته جمهوري اسلامي ايران در اين ماجرا هيچ‌گونه اقدام فيزيكي نخواهد كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نايب رييس‌ مجلس، موضع‌گيري در سطح بين الملل را در دفاع از حقوق مظلومين فلسطين حق طبيعي جمهوري اسلامي ايران دانست و خاطرنشان ساخت: هر سال هنگامي كه اعتبارنامه كشورها در سازمان ملل متحد مطرح مي‌شود، ما حكومت صهيونيست‌ها را به رسميت نمي‌شناسيم، اما اين به آن معني نيست كه به آن‌جا لشكركشي كنيم.
رييس فراكسيون اصولگرايان در بخش ديگري از سخنان خود، خواستار همكاري بيشتر حوزه‌ها با حكومت اسلامي شد و تاكيد كرد: حوزه علميه توليدات بسيار زيادي دارد كه در سراسر كشور در بخش‌هاي حكومتي مورد استفاده قرار مي‌گيرد و فكر مي‌كنم اگر بتوان به صورت ويژه از حوزه استفاده كرد، بهتر باشد.

Copyright: gooya.com 2016