شنبه 26 آذر 1384

سرويس اطلاعاتي آلمان: ايران تلاش مي‌‏كند موشك‌‏هايي توليد كند كه برد آن به برلين و مناطق مختلف اروپا مي‌‏رسد، ايلنا

سرويس اطلاعاتي آلمان ادعا كرد: بر اساس گزارش‌‏هاي منتشر شده ايران تلاش مي‌‏كند موشك‌‏هايي توليد كند كه برد آن به برلين و مناطق مختلف اروپا مي‌‏رسد.
به گزارش سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران (ايلنا)، يك روزنامه آلماني گزارشي از دستگاه اطلاعات سري آلمان (BND ) منتشر كرد كه در آن ادعا شده ايران فناوري‌‏اي از كره‌‏شمالي خريداري كرده كه مي‌‏تواند از طريق آن 18 موشكاز نوع BM25 با برد 2500 كيلومتر توليد كند.

به گزارش پايگاه خبري ايلاف، در گزارش دستگاه اطلاعاتي آلمان ادعا شده است: ايران با مدل‌‏برداري از موشك‌‏هاي زير دريايي هسته‌‏اي روسي از نوعSS-N1 مي‌‏خواهد اين موشك‌‏ها را تا برد 3500 كيلومتر يعني از تهران تا برلين ارتقا دهد.

اين گزارش مي‌‏افزايد: ايران هم‌‏اكنون موشك‌‏هاي شهاب3 در اختيار دارد كه برد آنها به 1300 كيلومتر مي‌‏رسد.

سرويس اطلاعاتي آلمان درباره برنامه موشكي هجومي با برد زياد كه به ادعاي اين گزارش مي‌‏‏تواند آلمان و جزئي از اروپا را در برد متوسط و دور تهديد كند، هشدار مي‌‏دهد.

به ادعاي اين گزارش، ايران در آينده مي‌‏تواند موشك‌‏هايي توليد كند كه تمام مناطق اسرائيل و وسط اروپا را هدف قرار دهد و تهران در اين راستا تلاش مي‌‏كند.

بر اساس اين گزارش، منابع امنيتي آلمان ادعا كردند: سرويس‌‏هاي اطلاعاتي آلمان، اطلاعاتي در اختيار دارند كه نشان مي‌‏دهد دانشمندان ايراني تلاش مي‌‏كنند تكنولوژي هسته‌‏اي را روي موشك‌‏ها قرار دهند.

اين گزارش ادعا مي‌‏كند: سرويس هاي اطلاعاتي آلمان مكاني را در تبريز در 600 كيلومتري تهران شناسايي كردند كه موشك‌‏هايي با برد 2900 كيلومتر در آن آزمايش مي‌‏شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين زمينه:

Copyright: gooya.com 2016