شنبه 26 آذر 1384

بازپرس شعبه‌ي 2 دادسراي فرودگاه: تاكنون درباره‌ي رسيدگي مجدد ما به پرونده‌ي سقوط هواپيما ابلاغي نرسيده است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق اجتماعي

بازپرس شعبه‌ي دوم دادسراي فرودگاه، گفت: اگر سازمان قضايي نيروهاي مسلح در حين رسيدگي به پرونده‌ي سقوط هواپيماي C – 130، رسيدگي به بخشي از آن را در صلاحيت خود نداند، پس از صدور قرار عدم صلاحيت، پرونده را به ديوان عالي كشور ارسال كرده تا در اين باره اتخاذ تصصيم كند.

عطاءالله رودگر در پاسخ به اين سوال كه با توجه به اظهارات دادستان كل كشور مبني بر ارسال بخش مربوط به برج مراقبت پرونده‌ي سقوط هواپيماي c-130 به دادسراي عمومي آيا رسيدگي به اين بخش از پرونده در دادسراي فرودگاه آغاز شده است يا خير؟ به خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: از سوي دادسراي فرودگاه درباره‌ي كليه‌ي مواردي كه در پرونده مطرح بوده اعم از شكايت شاكيان خصوصي يا گزارش ماموران نيروي انتظامي قرار عدم صلاحيت صادر شده بود لذا در صورتي كه دادسراي نظامي همه يا بخشي از آن را در صلاحيت خود نداند، نسبت به موارد مذكور قرار عدم صلاحيت صادر و پرونده براي حل اختلاف به ديوان عالي كشور ارسال خواهد شد.

وي افزود: چنان‌چه دادسراي نظامي موضوعي كه در پرونده‌ي اوليه (گزارش ماموران و شكايت شاكيان خصوصي) يا مواردي مانند اقدام كاركنان برج مراقبت كه مطرح نبود را در صلاحيت خود نداند، مي‌تواند با صدور قرار عدم صلاحيت مستقيما پرونده را به دادسراي عمومي ارسال كند در آن صورت دادسراي عمومي در صورتي كه موضوع را در صلاحيت خود بداند، رسيدگي مي كند در غير اين صورت با صدور قرار عدم صلاحيت، جهت حل اختلاف، پرونده به ديوان عالي كشور ارسال مي شود.

رودگر افزود: به نظر مي‌رسد گزارش ماموران نيروي انتظامي و تشكيل پرونده درباره‌ي سانحه‌ي هوايي كلي بوده و همه‌ي موارد مذكور را در بر گرفته و قرار عدم صلاحيت نسبت به همه‌ي موارد صادر شده است.

رودگر گفت: تا كنون درباره‌ي رسيدگي مجدد دادسراي فرودگاه به اين پرونده، ابلاغي به دست ما نرسيده است.

يك مقام مسوول در روابط عمومي سازمان قضايي نيروهاي مسلح نيز ابراز اميدواري كرد به زودي گزارش نهايي تيم 29 نفره‌ي نيروهاي مسلح در زمينه سقوط هواپيماي c-130 اعلام شود.

وي در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي ايسنا، اظهار داشت:‌ به زودي نتايج اقدامات سازمان قضايي نيروهاي مسلح در مورد روند اقدامات اين سازمان بعد از ارجاع پرونده سقوط هواپيما c-130 به اين سازمان در قالب بيانيه‌اي تشريح خواهد شد.

اين مقام مسوول ادامه داد: اميدواريم به زودي گزارش نهايي تيم 29 نفره‌ي نيروهاي مسلح اعلام شود، بعد از اعلام نتيجه و با توجه به تحقيقات خود سازمان، پرونده وارد مرحله‌ي بعدي تحقيق خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

Copyright: gooya.com 2016