شنبه 26 آذر 1384

سخنگوي دولت: كشف حقيقت نيازمند استيضاح نيست، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۹/۲۶‬

سخنگوي دولت با اشاره به اقدام جمعي از نمايندگان مجلس براي استيضاح وزير دفاع، به دنبال وقوع سانحه هوايي و شهيد شدن جمعي از خبرنگاران و نيروهاي ارتش، گفت: اين مساله اقتضاي خود را دارد كه به استيضاح نياز ندارد، بلكه بايد دنبال كشف واقعيت بود.

غلامحسين الهام درگفت وگو با خبرنگار سياسي ايرنا،افزود: استيضاح وقتي است كه احساس شود كسي وظيفه خود را انجام نداه است.

وي خاطرنشان كرد: مجلس دنبال كشف حقيقت است و دولت نيزدنبال همين مهم است و كشف حقيقت نيازمند استيضاح نيست.

سخنگوي دولت در خصوص تصويب قانون ممنوعيت دو شغله بودن اعضاي شوراي، شهرها و روستاها،گفت:بايد قانون به دولت برسد و دولت نيز دقيقا طبق قانون عمل خواهد كرد.

الهام با اشاره به دلايل سفرهاي استاني رييس جمهوري، گفت:من باور دارم رييس جمهوري‌به مردم عشق مي‌ورزد و از تمام وجود مردم را دوست دارد و دوست دارد با مردم تماس نزديك داشته باشد تا انرژي مردمي بگيرد.

سخنگوي دولت با تاكيد بر اينكه‌اين سفرها نگاه مردم به رييس جمهوري را تغييرخواهد داد، گفت: هنر رسانه اين است كه بتواند واقعيت را به همان شكل زيباي خود منعكس كند.

وي باتاكيد بر كاركرد رسانه‌براي اثربخشي فعاليت‌هاي دولت، اظهار داشت:
مطبوعات در اين زمينه مي‌توانند اثر واقعي شيوه و رويه احمدي نژاد را در زندگي مردم به تصوير بكشند و برخي غبارهايي را كه‌مي‌خواهد مشكل ايجاد كند، رفع كنند.

الهام باتاكيد بر اينكه مطبوعات مي‌توانند عملكرد دولت راشفاف و آشكار كنند، گفت: اگر مطبوعات بي‌آلايش و بدون هيچ قصد و غرض، صفاي مردم و محبت آنها به رييس جمهوري را منعكس كنند، اين مساله اثر خوبي به دنبال خواهد داشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در خصوص سفر بدون اطلاع رييس جمهوري به مناطقي از استان‌ها كه به آن استان سفر مي‌كند و عدم پوشش خبري اين مساله،گفت: صحنه‌هاي تلخي در اين سفرها ديده‌مي‌شود. هر كس در عرصه حكومت است نبايد نسبت به آنچه كه پنهان از ديد ديگران و مطبوعات است، بي‌تفاوت باشد. بايد ناديده‌ها را با ديد كاري و تكليفي مشاهده كرد.

سخنگوي دولت تاكيد كرد:رسانه‌ها خود مي‌توانند پيشگام مسوولان براي رفتن به اين مكان‌ها باشند.

الهام‌افزود: رسانه‌هانبايد تنها صدا وبلندگوي كساني باشند كه حنجره‌هاي قوي دارند، بلكه بايد حرف‌هاي كساني را كه ضعيف هستند و حنجره‌اي براي فرياد ندارند، انعكاس دهند.

سخنگوي دولت تصريح كرد: آن چيزي كه به انسان دوام مي‌دهد،ايمان به كار است. اگراحساس انسان اين باشد كه انجام وظيفه مي‌كند، اين احساس توان حركت را افزايش مي‌دهد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سخنگوي دولت: كشف حقيقت نيازمند استيضاح نيست، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016