شنبه 26 آذر 1384

پاسخ فراكسيون اقليت مجلس به اظهارات باهنر: استيضاح وزير دفاع حداقل كاري است كه نمايندگان مي‌‏توانند انجام دهند، ايلنا

- باهنر و دوستانش در مجلس‌‏چهارم به خاطر سقوط هواپيما وزير راه را استيضاح كردند


تهران- خبرگزاري كار ايران

سخنگوي فراكسيون اقليت مجلس‌‏هفتم در واكنش به پيشنهاد باهنر، نايب رئيس مجلس‌‏هفتم براي پس گرفتن استيضاح وزير دفاع, گفت: اعضاي فراكسيون اقليت مجلس‌‏هفتم نسبت به پيگيري دلايل سقوط هواپيمايC-130 از طريق استيضاح وزير دفاع جدي است.

نورالدين پيرموذن به خبرنگار پارلماني "ايلنا"، گفت:‌‏ آنچه كه به عنوان استيضاح وزير دفاع توسط نزديك به پنجاه نماينده براي پيگيري گردش كار فاجعه‌‏اي كه كل ملت ايران را عزادار كرد و جامعه خبرنگاران اصحاب و رسانه‌‏ها را به فرياد آورد, حداقل وظيفه‌‏اي بود كه نمايندگان ملت مي‌‏توانستند انجام دهند.
وي ادامه داد: دوستان آقاي باهنر و همكاران امروز ما در فراكسيون اكثريت همين كار را در مجلس چهارم پس از برخورد در هواپيما در سال 71 بر فراز مهرآباد انجام دادند و وزير وقت راه را استيضاح كردند, ما هم مثل آن دوستان به دنبال روشن شدن مسائل و ايفاي وظيفه نمايندگي هستيم.
نماينده اردبيل افزود: با توجه به اينكه اهرم‌‏هاي نظارتي مجلس به تذكر, سوال, تحقيق و تفحص و استيضاح محدود مي‌‏شوند, تذكرها كه معمولا بدون پاسخ و بي‌‏نتيجه است, سوال نيز مدتها طول مي‌‏كشد كه در صحن مطرح شود و گاهي حتي اين زمان به 9 ماه هم مي‌‏رسد و سرنوشت تحقيق و تفحص نيز معمولا در هاله‌‏اي از ابهام است, بنابراين استيضاح سريع‌‏ترين و شفاف‌‏ترين شيوه روشن شدن جريان اين پرواز خونين است.
وي خاطرنشان كرد: نمايندگان در روزي كه طرح استيضاح تقديم شد, بدون در نظر گرفتن سليقه‌‏هاي سياسي آن را امضا كردند. ولي متاسفانه به لطايف‌‏الحيل با افرادي كه امضا كرده بودند، تماس گرفته شد و در نهايت با امضاي تعدادي از نمايندگان كه اصرار بر ايفاي وظايف نمايندگي داشتند, استيضاح در دستور قرار گرفت.
پيرموذن با اشاره به پيشنهاد باهنر براي پس گرفتن استيضاح از سوي امضا كنندگان, تصريح كرد: تذكر دوستانه ما به نايب رئيس محترم, بازخواني پرونده استيضاح وزير راه در مجلس چهارم در اسفند سال 71 است كه به دنبال تصادم دو هواپيما در آسمان فرودگاه مهرآباد انجام شد و حتي قبل از اينكه اطلاعات جعبه سياه پرواز بررسي شود, استيضاح مطرح شد.
وي خاطرنشان كرد: عزيزان و دوستاني كه امروز با استيضاح مخالفند و آن را تضعيف دولت و سياسي قلمداد مي‌‏كنند, يك هفته بعد از سقوط آن هواپيما, وزير راه وقت جناب آقاي سعيدي كيا را به پاي ميز استيضاح كشاندند.
سخنگوي فراكسيون اقليت مجلس در ادامه گفت:‌‏ اگر آقاي باهنر به خودش فرصت دهد و صورت مشروح مذاكرات اين استيضاح را مرور و مطالعه كند, مجددا به خاطرخواهد آورد كه معني استيضاح روشن شدن گردش كار پرونده است و به قول رئيس وقت مجلس چهارم يعني آقاي ناطق نوري؛ انجام استيضاح به معني و مفهوم عملي ساختن ابزار نظارتي و روشن شدن كوتاهي‌‏ها و ابهاماتي است كه در ذهن ملت وجود دارد و كمكي است به دولت تا نقاط ضعف مديريتي و اجرايي را در حيطه تاميني امنيت پروازي فراهم كند.
پيرموذن افزود: همانطور كه رئيس وقت مجلس اشاره كردند, انجام استيضاح به خير و صلاح نظام و كشور و دولت و دستگاههاي اجرايي است و اگر دوستان نگران راي نياوردن وزير هستند, بدانند كه همان موقع هم استيضاح راي نياورد و آقاي سعيدي‌‏كيا ابقا شدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي تاكيد كرد: همان موقع هم گفته شد كه هدف از استيضاح، روشن شدن سوالات و ابهاماتي است كه در ذهن مردم و نمايندگان وجود دارد, لذا ما هم به دنبال نتيجه استيضاح نيستيم و چه بسا وزيري بهتر از آقاي نجار هم معرفي نخواهد شد.
پيرموذن تصريح كرد: هدف اصلي ما ايفا و ايفاي وظيفه نمايندگي و رسالت نظارتي مجلس بر جريان حوادثي چون حادثه دردناك سقوط هواپيما است كه كشور را به عزا كشاند و ملت گريست و جامعه مطبوعاتي و خبرنگاري عزادار و داغدار شد.
سخنگوي فراكسيون اقليت در پايان گفت: ما هم همچون همكاران فراكسيون اكثريت در سال 71 كه به دنبال نتيجه استيضاح نبودند و مي‌‏خواستند نقش نظارتي مجلس را به نمايش بگذارند, دوستان ما هم به فكر نتيجه استيضاح نبود و مي خواهند نقش نظارتي مجلس را به نمايش بگذارند, ما هم به فكر نتيجه استيضاح نيستيم و راي آوردن يا نياوردن براي ما فرعي است، آنچه كه به دنبالش هستيم ايفاي نقش نمايندگي و اهرم نظارتي مجلس و جلوگيري از تكرار چنين حوادث تلخ و دردناكي است كه ايران را لرزاند.

Copyright: gooya.com 2016