شنبه 26 آذر 1384

سه هشدار به دولت احمدي‌‏نژاد، قطعنامه پاياني کنگره حزب مردم‌‏سالاري، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

قطعنامه چهارمين كنگره حزب مردم‌‏سالاري كه به تصويب اعضاي منتخب حزب از سراسر كشور رسيده است، با يك مقدمه و 10 بند منتشر شد.

به گزارش "ايلنا"، در اين قطعنامه با تاكيد بر ضرورت توزيع فرصت‌‏هاي برابر سياسي, اجتماعي, اقتصادي و فرهنگي همه‌‏جانبه به منظورتحقق عدالت، رفع تمامي تهديدها و حل عقلاني و مدبرانه چالش هسته‌‏اي، جلوگيري از تحجرگرايي دولتمردان و رواج خرافات نسبت به ناديده گرفتن منافع ملي و نگراني‌‏هاي ناشي از عملكرد دولت احمدي‌‏نژاد در عرصه سياست خارجي و تحقق شعار شايسته‌‏سالاري و مشكلات اقتصادي هشدار داده شده است.
در اين قطعنامه همچنين عملكرد نامناسب و اختلافات موجود ميان اصلاح‌‏طلبان به عنوان مهمترين عامل شكست اصلاح‌‏طلبان حكومتي در نهمين دوره انتخابات رياست‌‏جمهوري قلمداد شده است.
اين قطعنامه فعال‌‏تر شدن هر چه بشيتر فراكسيون اقليت مجلس را از جمله راه‌‏هاي برون‌‏رفت از مشكلات فعلي و زمينه‌‏ساز اتحاد و انسجام آنان ‌‏دانسته است.
اين قطعنامه همچنين با تاكيد بر لزوم تداوم توسعه سياسي و رفع اختلاف خانه احزاب و بازنگري در قانون انتخابات خبرگان، مهم‌‏ترين استراتژي حزب مردم‌‏سالاري در انتخابات سومين دوره شوراهاي اسلامي در سراسر كشور را مقابله احزاب خارج از قدرت با هر گونه انحصارطلبي از سوي جناح‌‏هاي حاكم عنوان كرده است.
در بخشي از قطعنامه كنگره چهارم حزب مردمسالاري آمده است: چهارمين كنگره حزب مردم‌‏سالاري با موضوع توزيع عادلانه فرصت‌‏ها لازمه مقابله با تهديدها روز پنج‌‏شنبه، 17 آذر 1384 در تالار اجتماعات وزارت كشور با حضور منتخبان حوزه‌‏هاي حزبي از سراسر كشور، پيام سيد محمد خاتمي، رييس‌‏جمهور سابق و گزارش و سخنراني دبير كل اين حزب، سخنان موسوي تبريزي، دبير مجمع محققين و مدرسين و همچنين سخنراني مهدي كروبي، دبير كل حزب اعتماد ملي برگزار شد.
در اين قطعنامه ضمن تاكيد بر ضرورت توزيع عادلانه فرصت‌‏ها از سوي حاكميت به همه نيروهاي دلسوز به منظور تحقق عدالت و مقابله عملي با تمامي تهديدهايي كه ايران اسلامي را هدف قرار داده‌‏اند، آمده است: اگر حقيقتاً به دنبال رفع تهديدهاي سلطه‌‏گران بين‌‏المللي هستيم، به جاي حذف غيرقانوني، اقتدارگرايانه و انحصارطلبانه بايد به همه نيروهاي شايسته، لايق، دلسوز و واجد شرايط به ويژه نخبگان احزاب خارج از قدرت به صورت برابر فرصت و اجازه خدمت داده شود تا با انسجام، اتحاد و همدلي دروني تمامي نخبگان و عناصر متعهد ملي با همبستگي و مشاركت عمومي تهديدها را از كشور دور سازيم.
اين قطعنامه مي‌‏افزايد: حزب مردم‌‏سالاري خواستار حل عقلاني و مدبرانه چالش هسته‌‏اي و خروج پرونده ايران از دستور كار شوراي حكام آژانس است لذا اعضاي كنگره چهارم ضمن تاكيد بر حق مسلم ايران بر برخورداري ايران از فناوري و چرخه توليد سوخت هسته‌‏اي در داخل كشور و پرهيز از اقداماتي كه بخواهند ما را با فشارهاي سياسي، تهديدهاي نظامي و تحريم‌‏هاي اقتصادي سلطه‌‏گران بين‌‏المللي مواجه سازد، نسبت به مذاكرات پنهاني، غيرعلني و غير شفاف با اروپايي‌‏ها يا آمريكايي‌‏ها و دست‌‏اندركاران آژانس هشدار داده و بر اين باورند كه در صورتي كه قدرت‌‏هاي سلطه‌‏گر نخواهند از طريق ديپلماتيك با تكيه بر روش‌‏هاي معمولي و حقوقي مصرح در مقررات NPT در اين پرونده تعامل كنند، بايد سرانجام چالش هسته‌‏اي با برگزاري يك همه‌‏پرسي ملي و با پشتوانه راي آزاد اكثريت مردم ايران، حل و فصل شود.
در اين قطعنامه ضمن تاكيد بر ضرورت پاسخگويي دولت به افكار عمومي، آمده است: بي‌‏اعتنايي به شعار شايسته‌‏سالاري در واگذاري مناصب عمومي و مسووليت‌‏هاي دولتي و توجه به فاميل‌‏سالاري، خويشاوندتباري، قبيله‌‏گرايي و باندبازي در دولت‌‏هاي پيشين همواره مورد انتقاد مردم و دلسوزان جامعه بوده است اما علي‌‏رغم برخي شعارهاي پرطمطراق بايد پذيرفت كه در دولت احمدي‌‏نژاد در همين ابتداي كار نشان داده شد كه مبناي شايسته‌‏سالاري در واگذاري مناصب دولتي نه تنها ملاك عمل نيست، سهل است كه متاسفانه وضعيت فاميل‌‏گرايي و حتي باجناق‌‏سالاري و باندبازي به مراتب بيشتر شده است.
اين قطعنامه مي افزايد: بررسي سياست خارجي دولت احمدي‌‏نژاد در چهار ماهه گذشته نشان مي‌‏دهد نه تنها اين دولت نتوانسته است تهديدهاي خارجي را به فرصتي براي حفظ منافع ملي مبدل سازد بلكه با كمال دردمندي گاهي عكس آن ديده مي‌‏شود، يعني متاسفانه برخي فرصت‌‏ها را به دليل خامي، بي‌‏تجربگي و سخنان نسنجيده، شعارگونه و غيرديپلماتيك حتي به تهديد نزديك مي‌‏كنيم البته بوق‌‏هاي تبليغاتي مستكبران جهاني هيچ‌‏گاه عليه ايران اسلامي تعطيل نشده است اما چرا بايد با طرح مباحث غيرضروري و غيركارشناسي به منافع ملي كشور زيان برسانيم.
حزب مردم‌‏سالاري در اين قطعنامه مدعي انحراف و عدول دولت از شعارهاي اوليه و جابه‌‏جايي اولويت برنامه‌‏ها در عرصه مسائل اقتصادي شده و مي‌‏افزايد: محرومان و مستضعفاني كه براي تامين حداقل معيشت و چشيدن ثمره شيرين پول‌‏هاي نفت بر سر سفره‌‏هاي خويش به احمدي‌‏نژاد راي داده‌‏اند، انتظار ندارند كه رييس‌‏جمهور مشكلات جهان اسلام را براي آنان حل نمايد بلكه انتظارشان اين است كه آثار وعده‌‏هاي رييس‌‏جمهور منتخب خويش را در زمينه عيني و ملموس عدالت هر چه سريع‌‏تر شاهد باشند. براي محرومان جامعه سخن بسيار مايوس كننده‌‏اي است كه بشنوند رييس‌‏جمهور به توصيه دوستان شفيق خويش از انتشار ليست اسامي كساني كه به بيت‌‏المال دست‌‏اندازي داشته‌‏اند، امتناع مي‌‏ورزد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين قطعنامه تاكيد ‌‏كرده است : رييس‌‏جمهور و هيات وزيران به جاي صرف وقت در امور غيرضروري، تمام همت خويش را مصرف تحقق وعده‌‏هاي داده شده به مردم و رسيدگي به وضعيت معيشتي محرومان جامعه نمايند.
در اين قطعنامه با تاكيد بر اينكه عملكرد نامناسب و اختلافات موجود ميان اصلاح‌‏طلبان مهمترين عامل شكست اصلاح‌‏طلبان در نهمين دوره رياست‌‏جمهوري بوده و است، آمده است: نقد جدي آنچه رخ داد، يك نياز ضروري براي عبرت گرفتن در موضوعات آتي است، تنها با نقد جدي و دروني اصلاح‌‏طلبان است كه مشخص خواهد شد سهم هر يك از اشخاص، گروه‌‏ها و احزاب وابسته به جبهه اصلاحات، نامزدهاي انتخاباتي، مطبوعات اصلاح‌‏طلب در استقرار وضعيت كنوني تا چه ميزاني بوده است.
حزب مردم سالاري با تاكيد بر ضرورت مقابله با تحجرگرايي در تمامي سطوح حاكميت و به ويژه در ميان دولتمردان، از ترويج برخي خرافات و خرافه‌‏گرايي در سطح اجتماع اظهار نگراني كرده است و ماجراي پناهنده‌‏شدن سگ به حرم امام رضا (ع) را از جمله چنين مواردي دانسته است.
كنگره چهارم حزب مردم‌‏سالاري مهم‌‏ترين استراتژي اين حزب در انتخابات سومين دوره شوراهاي اسلامي در سراسر كشور را مقابله با هرگونه انحصارطلبي از سوي جناح حاكم دانسته است و ضمن دعوت از همه نيروهاي خلاق، دلسوز، تحول‌‏خواه و اصلاح‌‏طلب از هم اكنون امادگي خويش جهت اتحاد و انسجام با ساير احزاب همسو را اعلام كرده است.

در همين زمينه:

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سه هشدار به دولت احمدي‌‏نژاد، قطعنامه پاياني کنگره حزب مردم‌‏سالاري، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016