یکشنبه 27 آذر 1384

هديه كريسمس اروپا به ايران، جمهوری اسلامی

بسم الله الرحمن الرحيم

هفته گذشته وزراي امورخارجه 25 كشور اروپائي در بروكسل , بيانيه مشتركي صادر كردند كه در آن از جمهوري اسلامي ايران خواستند اهميت بيشتري براي حقوق بشر قائل شود. در اين بيانيه تاكيد شده است : افزايش احترام ايران به وضعيت حقوق بشر براي بهبود مناسبات اتحاديه اروپا با ايران , امري اساسي است . اين بيانيه همچنين از ايران خواسته است توجه بيشتري به روند گفتگو با اروپا نشان دهد.
در همين زمينه , اطلاعات ديگري حكايت از تصميم كشورهاي غربي ـ اروپا و آمريكا ـ بر تصويب قطعنامه اي در شوراي امنيت سازمان ملل عليه ايران مبني بر نقض حقوق بشر در روزهاي قبل از شروع سال جديد ميلادي دارد. اين قطعنامه در واقع هديه اروپائي ها به جمهوري اسلامي ايران به مناسبت كريسمس و سال جديد ميلادي است !
همزمان با اين تحركات اتحاديه اروپا كه دولت هاي كانادا و آمريكا نيز با آن همراهي مي كنند , وزيرخارجه ايران با ارسال نامه اي به دبيركل سازمان ملل متحد , موارد نقض حقوق بشر توسط آمريكا را برشمرده و خواستار صدور قطعنامه عليه دولت آمريكا شده است . اين , ابتكار مناسبي است كه ايران بايد آنرا دنبال نمايد و بطور مستمر پيگير آن باشد و در سطح جهاني نيز آنرا مطرح نمايد تا افكار عمومي جهانيان با ابعاد جنايات مدعيان دروغين حقوق بشر آشنا شود. اين اقدام نبايد به آمريكا محدود شود بلكه ادعانامه هاي متعددي عليه آن دسته از دولت هاي اروپائي كه به حقوق ملت ها تجاوز مي كنند و در داخل كشورهاي خود نيز مردم را تحت فشار و تبعيض و سركوب قرار ميدهند و با دولت آمريكا نيز در انجام جنايات عليه بشريت همراهي و همكاري مي كنند , صادر شود.
ايران به عنوان يك كشور انقلابي ميتواند و بايد طلسم مصونيت جنايتكاران جهاني عليه بشريت را بشكند و جنايات آنها را افشا كند. قرنهاست كه استعمارگران اروپائي و در قرن اخير نيز آمريكا شديدترين جنايات را عليه بشريت مرتكب مي شوند و درعين حال , خود را طرفدار حقوق بشر و مدعي طرفداري از انسانها معرفي مي كنند. اين فريبكاري بايد روزي به پايان برسد و به دولتهاي جنايتكار و دروغگو اجازه ادامه فريبكاري داده نشود.
در برابر فشارهائي كه اروپا و آمريكا بر سر موضوع حقوق بشر به ايران وارد مي كنند , كه البته خودشان و همه ميدانند كه سياسي و با هدف تسليم نمودن ايران در برابر زياده خواهي هايشان است , خود غربي ها ميگويند ايران در موضعگيري هاي رسمي خود بر سه نكته پافشاري كرده است . يكي اينكه وضعيت حقوق بشر در ايران دچار مشكلي نيست , دوم اينكه اين غربي ها بويژه آمريكائيها هستند كه حقوق بشر را زير پا ميگذارند و سوم اينكه خواسته هاي غربي ها از ايران در مورد تغيير بعضي قوانين , خواسته اي بي مورد است زيرا آنچه غربي ها از ايران ميخواهند , برخلاف شريعت اسلامي است و با قانون اساسي نظام جمهوري اسلامي كه اسلام را مبناي قوانين ايران ميداند در تضاد است .
مشكل اصلي غربي ها با ما همين مورد سوم است . آنها ميخواهند ايران بجاي اجراي مقررات الهي و اسلامي , به دستورات غربي ها عمل كند. بي بندوباري هائي كه آنها نامش را آزادي ميگذارند , توقف اجراي احكام قضائي اسلام , تعطيل كردن حدود و قصاص و باز گذاشتن دست فرقه هاي استعمار ساخته و گروه هاي سياسي وابسته به بيگانگان . اينها حداقل خواسته هاي غربي ها از ايران است و البته ترديدي نيست كه با تسليم شدن در برابر اين خواسته ها از يكطرف استقلالي براي ملت باقي نميماند و از طرف ديگر با اعتقادات و شريعت اسلامي بايد خداحافظي كنيم , البته در عوض , غربي ها داستان حقوق بشر را بطور كلي فراموش خواهند كرد و ما نيز نبايد از واقعيت هائي از قبيل ابوغريب , گوانتانامو , كشتار مركز ديويديان , سياه چالهاي آمريكائي افغانستان , زندان هاي مخفي آمريكا در كشورهاي اروپائي و حمايت اروپا و آمريكا از رژيم جنايتكار و غاصب صهيونيستي سخني به ميان بياوريم .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين , ميشود يك تعامل سازنده ! ميان ايران و غرب و در آنصورت ديگر فرقي نمي كند نام نظام حكومتي ايران « جمهوري اسلامي » باشد يا هر چيز ديگر و فرقي نمي كند كه ايران حقوق بشر بلد باشد يا نباشد. آنچه براي غربي ها مهم است اينست كه ايران تسليم خواسته هاي غرب باشد.
چنين توقعاتي را غربي ها به اين دليل از ايران دارند كه فراموش كرده اند مردم ايران انقلاب كرده اند تا زير سلطه بيگانگان نباشند. فراموش كرده اند كه مردم ايران دست رد به سينه شاه و اربابانش زده اند تا اراده خود را بر مقدرات كشور حاكم كنند و رژيم فاسد و منحط شاهنشاهي را ساقط كردند و نظام مقدس جمهوري اسلامي را تاسيس نمودند تا در سايه احكام حياتبخش اسلام زندگي كنند. چنين مردمي نه تنها حاضر نيستند تن به سازش با غرب استعمارگر بدهند بلكه اگر يكي از دولتمردانشان چنين هوسي در سر بپروراند , او را طرد خواهند كرد. فشارها و تهديدهائي با رنگ و لعاب حقوق بشر نيز قدرت درهم شكستن اراده اين ملت انقلابي را ندارد و هديه كريسمس غربي ها نيز مثل همه قطعنامه هاي اهدائي آنها عليه ايران , هيچ كاري از پيش نخواهد برد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هديه كريسمس اروپا به ايران، جمهوری اسلامی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016