دوشنبه 28 آذر 1384

هادي قابل: مشارکت با خاتمی در دیدگاه و مبانی فکری نزدیک است، نقد حجاریان از سیاست های خاتمی نظر شخصی وی بود، مهر

* دمکراسی خواهی پیشنهاد معین بود و ما از آن استقبال کردیم

هادی قابل دیدار خاتمی با اعضای حزب مشارکت را طبیعی دانست و با اشاره به اینکه در زمان ریاست جمهوری هم با وی دیدار داشتیم گفت: ما با خاتمی در دیدگاه و مبانی فکری نزدیک هستیم و بر اساس نزدیکی فکری با آقای خاتمی باید این ارتباط وجود داشته و در مباحث مختلف تبادل نظر داشته باشیم .
ریئس دفتر جبهه مشارکت قم در گفتگو با خبرنگار سیاسی "مهر"، افزود: مجمع روحانیون و جبهه مشارکت دو هم یک تشکل سیاسی هستند که علیرغم اینکه ممکن است در رویکرد و نگرش نقطه نظر متفاوتی داشته باشند، دیدگاه های مشترک اصلاح طلبانه ای دارند.

هادی قابل افزود: ما با دوستانمان در مجمع روحانیون بیشترین نزدیکی فکری را داریم وتا کنون هم سعی کرده ایم با دوستان مجمع در بسیاری مسائل ومواضع همگام حرکت کنیم و اگر در مواقعی هم که نتوانستیم همگام حرکت کنیم، با حفظ احترام سعی می کنیم کار خودمان را انجام دهیم و براساس اصول و مبانی خود حرکت کنیم .

وی باتوجه انتقادات مجمع روحانیون مبارز به حزب مشارکت درخصوص تاثیر دیدارخاتمی به عنوان رییس شورای اجرایی مجمع روحانیون با اعضای جبهه مشارکت، اظهارداشت: ما از انتقاد استقبال می کنیم و آن را حق هر فرد یا گروه سیاسی می دانیم ولیکن چگونگی طرح انتقاد و اینکه با چه لحن و ادبیاتی مطرح شود، نیز بسیار مهم است.

عضو شورای مرکزی حزب مشارکت با اشاره به اظهارات اخیر سعید حجاریان و انتقادات وی نسبت به سیاست های خاتمی درطول سال های گذشته، خاطر نشان کرد: حجاریان به عنوان یک فرد فعال سیاسی این حق را دارد که نسبت به عملکرد دولت اصلاحات و مجلس ششم و حتی حزب مشارکت انتقاداتی داشته باشد و نقد خود را مطرح کند، اما بحث دیدارهفته گذشته خاتمی ارتباطی با آن موضوع ندارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

قابل در مورد حمایت سایر گروههای اصلاح طلب از جبهه دموکراسی خواهی، نیز گفت: دموکراسی خواهی به پیشنهاد دکتر معین کاندیدای مورد حمایت حزب مشارکت اعلام شد و ما هم از این پیشنهاد حمایت کردیم و اکنون نمی توان در مورد اینکه چه گروه هایی دراین جبهه قرار می گیرند، اظهار نظر کرد.

عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت با بیان اینکه این حزب قرار نیست متولی بحث جبهه دموکراسی خواهی باشد، افزود: مشارکت یکی از گروههایی است که هرگاه این جبهه شکل بگیرد در جمع تشکل هایی که در این جبهه شکل گرفتند، حضور خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: درحال حاضر منشور جبهه دموکراسی خواهی تدوین نشده است وهرگاه پس ازتدوین در اختیار افکارعمومی وفعالان سیاسی قرار گرفت، برای الحاق و پذیرش این منشور و شکل گیری جبهه فراخوانی انجام می شود و آن زمان مشخص می شود چه گروهها و مجموعه هایی از این جبهه حمایت خواهند کرد و عضو آن خواهند شد.

Copyright: gooya.com 2016