سه شنبه 29 آذر 1384

پس از موافقت دادستان با آزادي مسعود باستاني؛ شوراي زندان اراک هنوز راي به آزادي وي نداده است، شهروند

خسرو شميراني
shemiranie@yahoo.com


شهروند- 19 دسامبر 2005 - مسعود باستاني روزنامه ‏نگار جوان و سردبير هفته ‏نامه توقيف‌ ‏شده "نداي اصلاحات" که پس از گذراندن بيش از دو سوم از دوران حبس شش ماهه خود ميتوانست آزاد شود، بايد همچنان منتظر تصميم "شوراي زندان" بماند.

مهسا امرآبادي، همسر مسعود باستاني به شهروند گفت:" ديروز آقاي پاک بين، دادستان عمومي و انقلاب اراك مسعود را به دادسرا خواست و با آزادي مشروط او موافقت کرد اما مسئولان زندان گفته اند که شوراي زندان بايد اجازه آزادي را صادر کند و اين شورا هنوز تشکيل جلسه نداده است."
خانم امرآبادي همچنين افزود که آقاي مسعودي، رئيس زندان اراک، اين نکته را به وي اطلاع داده است. به نظر مي آيد شوراي زندان از رئيس زندان، مسعودي؛ قاضي ناظر زندان، هاشمي؛ و دو مسئول ديگر به نامهاي مهربان و بروجردي تشکيل شده است.
مهسا امرآبادي اضافه کرد که همين مسئولان مدتهاست که از مکاتبه مسعود باستاني با مسئولان قضايي از جمله قاضي دادگاه تجديد نظر جلوگيري ميکنند.
او درباره وضعيت عمومي باستاني گفت:" در وضع خوبي به سر نميبرد. مدتهاست که از دندان درد رنج ميبرد و شبها با کمک مسکن ميتواند بخوابد."
امرآبادي در پاسخ به اين سئوال که چرا مسعود از امکانات بهداري زندان استفاده نميکند، گفت: "در اين زندان افراد مبتلا به ايدز و هپاتيت مختلط نگهداري ميشوند و شرائط بهداري به هيچ وجه بهداشتي نيست. همسرم از نگراني ابتلا به اين بيماريها نميتواند از امکانات بهداري زندان استفاده کند و به او مرخصي استعلاجي داده نميشود."
او افزود:" يکي از هم سلولان مسعود فردي مبتلا به ايدز است که با زخمهاي باز درآنجا نگهداري ميشود."

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خانم امرآبادي درباره شرائط روحي اين روزنامه نگار اظهار داشت:" چند روز پيش يکي از هم سلولهاي او را اعدام کردند اين امر روي روحيه او بسيار تاثير گذاشته است. به علاوه يکي ديگر از هم سلولانش به جرم قتل 9 زن به اعدام محکوم شده است."
لازم به يادآوري است که مسعود باستاني همزمان با تحصن نويسندگان در مقابل زندان اوين بازداشت شد و به دليل اتهامات ديگري در اراک محکوم و زنداني شد. به گفته دادستان انقلاب اراک اين روزنامه نگار 22 ساله 1400 شاکي خصوصي دارد

. شهروند - شماره ۱۰۴۴- ۲۰ دسامبر ۲۰۰۵ - سه شنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۴

Copyright: gooya.com 2016