پنجشنبه 1 دی 1384

بازداشت يك مرد آلمانى در ايران، صدای آلمان

لودويگس‌هافن: به گزارش خبرگزارى آسوشيتد پرس‌، مقامات نظامى ايران يك گردشگر آلمانى كه از قرار معلوم به اشتباه وارد حريم آبهاى ايران شده است را بازداشت كرده‌اند. بنا بر گزارش امروز روزنامه آلمانى ”راين‌فالس“،‌ اين مرد ۵۲ ساله است و در حال حاضر در يكى از زندان‌هاى ايران بسر مى‌برد. به موجب همين گزارش،‌ وى كه به همراه همسر و دوست فرانسوى‌‌اش به منظور گذراندن تعطيلات در امارات متحده عربى بسر مى‌برد، حين ماهيگيرى به اشتباه وارد حريم آبهاى ايران شده و در ۲۹ نوامبر توسط مقامات ايرانى دستگير گرديد. سخنگوى وزارت امور خارجه‌ى آلمان گفت كه كشور متبوعش با مقامات رسمى ايران و امارات به طور مداوم در تماس است تا موضوع را فيصله بخشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در گزارش روزنامه نامبرده همچنين افزوده شده كه مقامات آلمانى در ديدار با سرپرست بخش قضايى سفارت ايران تاكيد كردند كه طبق قانون ديپلمات‌هاى آلمانى از حق ملاقات با زندانى اين كشور در ايران برخوردارند. قرار است كه كاردار سفارت ايران نيز در همين خصوص فراخوانده شود.

در اين گزارش افزوده شده: تاكنون تنها تماس تلفنى با زندانى آلمانى امكان‌پذير بوده، اوضاع جسمانى او مساعد و تحت شكنجه و خشونت قرار نگرفته است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بازداشت يك مرد آلمانى در ايران، صدای آلمان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016