جمعه 2 دی 1384

مصطفي معين: ادامه اصلاحات با تأكيد بر ظرفيت‌هاي حقيقي و حقوقي كشور، ايسنا

*نبايد دچار خودزني شويم
*نگاه من به سبب وجود سرمايه‌ي بزرگ انساني، به آينده مثبت است



خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

دكتر مصطفي معين گفت: در تحليل نتايج انتخابات رياست‌جمهوري نبايد دچار خودزني شويم؛ بلكه بايد با تحليل علمي، نقاط قوت و ضعف خود را بازشناسيم و ضعف‌ها را به قوت و تهديدها را به فرصت تبديل كنيم.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، منطقه فارس، نامزد جبهه مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي در انتخابات رياست‌جمهوري‏ نهم با تصريح اين‌كه اگر اصلاح‌طلبان هيچ ضعفي هم نداشتند، نتيجه انتخابات تغييري نمي‌كرد، افزود: با اين حال، اگر بخواهيم ضعف‌هاي اصلاح‌طلبان را به اجمال نام ببريم، مي‌توان به عدم اجماع، تبعيض در منابع مالي و رسانه‌اي نسبت به جناح مقابل و تأثير ضعف‌ها و ناكامي‌هاي گذشته دولت اصلاحات در رويكرد مردم اشاره كرد.

اين فعال سياسي عدم كاميابي در تبيين و توضيح آثار اقتصادي و معيشتي دموكراسي را از ديگر ضعف‌هاي حاميان خود عنوان و تصريح كرد: البته ما كسي نبوديم كه مانند برخي رقبايمان از شعارهاي عوام‌فريبانه و توخالي استفاده كنيم؛ اما مي‌توانستيم آثار مثبت دموكراسي در معيشت و رفاه مردم را به زبان ساده و غيرفني بيان كنيم.

وي با تأكيد بر لزوم حفظ و تقويت انگيزه اصلاح‌طلبان براي ادامه كار و فعاليت اظهار داشت: انسان‌هاي مقاوم در شرايط سخت نه تنها دچار ضعف انگيزه نمي‌شوند، بلكه بر انگيزه آنها افزوده مي‌شود. در شرايط عادي همه مي‌توانند كار كنند و مسؤوليت بپذيرند؛ اما قدر افراد زماني مشخص مي‌شود كه شرايط سخت و دشوار باشد.

وي افزود: امروز براي خيلي‌ها كه به هر دليلي حاضر نبودند از حاكميت خارج شوند و ديگران آنها را اخراج كردند، توفيقي اجباري پيش آمده است كه به درون گروههاي خود برگردند و ضمن تأمل و بازنگري در سياست‌ها و فعاليت‌هاي گذشته، اهداف و برنامه‌هاي پيش‌رو را با زباني كه براي مردم قابل فهم باشد با آنان در ميان گذارند.

معين با ابراز تأسف از آن‌چه آن را برخي از دخالت‌ها در انتخابات ناميد، تصريح كرد: اگر اراده صحيحي در انتخابات اعمال مي‌شد، يك مانور بزرگ از دموكراسي در ايران به وجود مي‌آمد و استحكام پايه‌هاي نظام براي سال‌هاي متمادي تضمين مي‌شد.

به گزارش ايسنا وي با ابراز اين عقيده كه امروز نظام با تهديدهاي جدي و مهمي مواجه شده است، با انتقاد از عملكرد دولت اصلاحات در روند اجراي انتخابات گفت: ما زماني فكر مي‌كرديم اجراي انتخابات به دست دولت اصلاحات يك فرصت است؛ اما اين مسأله خود به نقطه تهديد تبديل شد. ما بايد واقعيت‌ها را اگرچه تلخ، بپذيريم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

معين كه در جمع اعضاي شاخه جوانان جبهه مشاركت حوزه شيراز سخن مي‌گفت، بزرگ‌ترين ثمره انتخابات براي خود را پيدا كردن دوستان بسيار خوب و جوان در شهرها و روستاهاي ايران دانست و اضافه كرد: نگاه من به سبب وجود اين سرمايه بزرگ انساني به آينده مثبت است. ما سال‌هاست با تنگ‌نظري و سطحي‌نگري فقط به منبع نفت چشم دوخته‌ايم؛ در حالي كه به سرمايه اصلي و معنوي خودمان كه جوانان هستند بي‌اعتنا هستيم.

وي با ابراز اميدواري نسبت به آينده اصلاحات در ايران اظهار داشت: علت اين اميدواري روند جهاني به سمت دموكراسي و آگاهي روز افزون مردم است؛ به ويژه با عملكردي كه برخي دوستان فعلي در قدرت انجام مي‌دهند، مردم رفته رفته متوجه مي‌شوند كه چه اتفاقي در كشور افتاده است.

اين مدرس دانشگاه زير بناي دموكراتيك شدن حكومت را وجود فرهنگ دموكراسي در جامعه دانست و گفت: مسؤوليت پديد آوردن چنين فرهنگي بر دوش نخبگان و تحصيل‌كردگان است كه با استفاده از تمام ابزارهاي ممكن به آموزش و آگاه سازي مردم بپردازند.

معين در پايان با رد هر نوع شيوه غيردموكراتيك براي استقرار دموكراسي تأكيد كرد: حتي انقلاب‌هاي مخملين كه وارداتي و با پول آمريكايي‌ها به وجود مي‌آيند براي ما الگو نيستند. آن‌چه ما بايد در پي‌اش باشيم، ادامه اصلاحات با تأكيد بر ظرفيت‌هاي حقيقي و حقوقي كشور است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مصطفي معين: ادامه اصلاحات با تأكيد بر ظرفيت‌هاي حقيقي و حقوقي كشور، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016