یکشنبه 4 دی 1384

سخنگوي حزب اعتدال و توسعه: بنيادگرايان در دور آينده انتخابات خبرگان به جدايي كامل از سنت‌گرايان مي‌انديشند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


سخنگوي حزب اعتدال و توسعه انتخابات آينده خبرگان را رقابت ميان دو تفكر مي‌داند كه يكي به سمت حكومت اسلامي محض ميل دارد و ديگري خواهان حفظ ميراث امام خميني(ره) يعني جمهوري اسلامي است. اين تفكر از دو ركن اسلاميت و جمهوريت تشكيل شده و مشروعيت و مقبوليت نظام در گرو آن است.


غلامعلي دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) با اعتقاد به اين كه بر اساس شواهد بنياد‌گرايان براي انتخابات آتي خبرگان مصمم هستند تا از تاثيرگذاري لازم در مجلس خبرگان آينده برخوردار باشند، ادامه داد: چشم‌انداز آينده نشان مي‌دهد بنيادگرايان در دور آينده انتخابات خبرگان سير استقلالي خود را ادامه و حتي به جدايي كامل با متحدين سنتي خود يعني سنت‌گرايان مي‌انديشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: واقعيت اين است كه بنيادگرايان هر ديدگاهي را كه مخالف ديدگاه آنان باشد برنمي‌تابند و اين يكي از ويژگي‌هاي برجسته‌ي پديده‌ي بنيادگرايي است. بنيادگرايان بي‌توجه به شعارهاي كليدي و آرماني انقلاب اسلامي آزادي را واژه‌اي مطرود و جمهوريت را غيرضروري مي‌دانند و به تدريج در خيال استحاله‌ي نظام جمهوري اسلامي به حكومت اسلامي هستند. حكومتي كه حاكمان آن تافته جدابافته از مردم هستند و براي مردم و نظرات آن‌ها اعتباري قائل نيستند. در اين نوع حكومت به طريق اولي نبايد نظارتي از سوي مردم وجود داشته باشد و در اين راستا بنيادگرايان درصدد هستند كه رهبران انقلابي نسل اول را به بهانه‌هاي مختلف مانند عافيت‌طلبي و دور شدن از ارزش‌ها، كهولت سن و مواردي از اين قبيل از عرصه‌ي سياسي كشور حذف كنند. بنيادگرايي در يك پيچ تاريخي درصدد است كه نظام را به سمت و سوي ديگري غير از دموكراسي سوق دهد.


وي تاكيد كرد: در اينجاست كه ضرورت ائتلاف استراتژيك اعتدال‌گرايان و اصلاح‌طلبان بيشتر نمود پيدا مي‌كند.

در همين زمينه:

Copyright: gooya.com 2016