یکشنبه 4 دی 1384

مهدي درويش، عضو شوراي مركزي طيف شيراز: امثال حجاريان دانشجويان را از خاتمي دور كردند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

عضو شوراي مركزي طيف شيراز دفتر تحكيم وحدت، سكوي مناسبت براي نقد دانشجويان را عرصه‌ي دانشگاه دانست و افزود: جريان‌هاي دانشجويي در گذشته بيشتر به غوغاسالاري روي آورده و به سياسي كاري پرداختند اما به عقيده‌ي من سكوي مناسب براي جنبش دانشجويي دانشگاه است چرا كه ضمن اينكه مي‌تواند ديد سياسي داشته باشد، علم گرا و آرمانخواه هم خواهد بود.

«مهدي درويش» در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي ايسنا، افزود: به گمان برخي انجمن اسلامي بايد يك پارلمان باشد كه كليه‌ي دانشجويان بتوانند در آن فعاليت كنند و به جهت آنكه مانور سياسي بيشتري داشته باشند از واژه‌ي اسلامي بودن صرفنظر كنند، اما انجمن اسلامي تشكلي است در دانشگاه براي دانشجويان مسلمان با نگاه فكري و اعتقادي، البته پارلمان‌هاي دانشجويي و انجمن‌هاي صنفي نيز مي‌توانند فعاليت كنند.

وي ادامه داد: انجمن‌هاي اسلامي خطوط قرمزي دارند كه با ساير تشكل‌هاي اسلامي ديگر نيز ممكن است تعارضاتي داشته باشد كه در جاي خود محفوظ است. شايد اجباري در فعاليت مشترك انجمن‌هاي اسلامي بر يك مبناي سياسي مشترك وجود نداشته باشد، اما انجمن‌ها مي‌توانند بر اساس يك مرامنامه و اساسنامه‌ي مشترك فعاليت كنند حتي اگر منافعشان تاييد نكند.

درويش در ادامه با اشاره به هزينه‌هايي كه دانشجويان در فعاليت‌هاي سياسي خود پرداختند، افزود: البته عملكرد تشكل‌هاي سياسي دانشجويي نيز در دوري و بي تفاوتي دانشجويان بي تاثير نبود. اينكه آقاي حجاريان معتقدند دانشجويان از آقاي خاتمي دور شدند، اينگونه نبود، بلكه برخي، از جمله جبهه‌ي مشاركت و امثال آقاي حجاريان دانشجويان را از آقاي خاتمي دور كردند. چرا كه اعضاي جبهه‌ي مشاركت، از اعضاي سابق دفتر تحكيم وحدت بوده و به روحيات جنبش دانشجويي آشنا بودند لذا از نقاط ضعف و قدرت جنبش دانشجويي به صورت كامل به نفع خود استفاده كردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي همچنين گفت: دانشگاه تهران تنها جايي بود كه آقاي خاتمي در طول دوره‌ي رياست جمهوري خود در آن سخنراني كردند كه به نظر من به دليل نزديكي انجمن اسلامي دانشجويان اين دانشگاه با آقايان و نزديكان آقاي خاتمي بودند.

درويش وزارت علوم، وزارت بهداشت، رياست جمهوري و نزديكان خاتمي را مهمترين عواملي دانست كه به قول وي بخشي از دانشجويان را از خاتمي دور كرد.

در همين زمينه:

Copyright: gooya.com 2016