دوشنبه 17 بهمن 1384

دادگاه فريد مدرسي و حسين‌‏عبدالله پور برگزار شد، ايلنا

صالح نيكبخت:
اتهامات وارده به موكلانم مصداق عناوين اتهامي را ندارد


تهران- خبرگزاري كار ايران

جلسه رسيدگي به اتهامات فريد مدرسي و حسين عبدالله‌‏پور، از وبلاگ‌‏نويسان قم صبح امروز در شعبه اول دادگاه انقلاب قم برگزار شد.

صالح نيكبخت، وكيل مدافع اين دو وبلاگ‌‏نويس در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا" با اعلام اين مطلب، گفت: در اين جلسه ابتدا رييس دادگاه به علت عدم حضور به موقع معاون دادستان قم، كيفرخواست را قرائت كرد و از متهمين و وكلاي آنها خواست به دفاع از اتهامات انتسابي داير بر توهين و تبليغ عليه نظام بپردازند.
وي افزود: ما نيز در دفاع از خود اظهار داشتيم كه با توجه به اينكه سي‌‏دي مورد نظر نزد متهمين نبوده و مطالب موجود در وبلاگ‌‏هاي اين دو وبلاگ‌‏نويس نيز يا توسط خود آنها نوشته و منتشر نشده يا اگر توسط آنها نوشته شده است، انتشار نيافته است و نيز با توجه به اينكه موكلانم داراي قصد و نيت سوئي نبوده و انتقاد از برخي مقامات به معناي تبليغ عليه كليت نظام نيست، اتهام توهين و تبليغ عليه نظام مصداق ندارد.
وكيل فريد مدرسي و حسين‌‏ عبدالله‌‏پور تصريح كرد: در اين موقع بود كه معاون دادستان انقلاب قم وارد جلسه دادگاه شد و به ذكر مطالبي از اتهامات موكلم پرداخت و به نامه‌‏اي كه متهمين در زمان بازداشت نوشته بودند، استناد كرد، چون اين مطالب مطرح شده از سوي معاون دادستان انقلاب قم، دادگاه را در شرايط خاصي قرار داد، فريد مدرسي كه همواره در جلسات گذشته به توصيه وكلا سكوت اختيار كرده بود، سكوت خود را شكست و به ذكر مطالبي از وضعيت نگهداري خود در زندان پرداخت اما با درخواست وكلا از توضيح بيشتر در اين زمينه خودداري كرد.
نيكبخت افزود: پس از اداي اين توضيحات، رييس دادگاه عنوان كرد كه موارد اظهار شده از سوي فريد مدرسي جايي اثبات نشده است كه ما نيز به گزارش يكي از قضات دادسراي انتظامي قضات كه اواخر سال گذشته و اوايل سال جاري مأمور رسيدگي و ارسال گزارشي در اين زمينه به رييس قوه قضاييه بود، استناد كرديم و از دادگاه خواستيم براي روشن شدن صحت و سقم ادعاي موكل آن گزارش را مطالبه كند.
وي افزود: ما وكلا به عنوان اعتراض به رييس دادگاه اعلام كرديم كه چون شما موكل ما را مجرم اعلام كرده و اتهامات او را از همين حالا محرز دانسته‌‏ايد، جايي براي ادامه دفاعيات ما باقي نمانده است. پس از اين توضيحات و تبادل برخي گفتارهاي ديگر في‌‏مابين طرفين كه نزديك به دو ساعت به طول انجاميد، جلسه دادگاه پايان يافت و علي‌‏رغم اينكه اين مطالب رد و بدل شد، فقط رييس دادگاه اظهارات ما را استماع و اجازه داد تمام آن در صورتجلسه دادگاه منعكس شود و به اين ترتيب با اخذ آخرين دفاع، محاكمه متهمان اين پرونده نيز به پايان رسيد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وكيل اين دو وبلاگ‌‏نويس قم اظهار داشت: جالب توجه است يكي از اتهاماتي كه از سوي معاون دادستان انقلاب قم عليه موكلانم مطرح شد، اعلام ارتباط آنها با افراد ضد انقلاب مانند شادروان شاملو و آيت‌‏الله منتظري بود كه با تذكر ما وكلا در مورد به كار گرفتن اين كلام در خصوص آيت‌‏الله منتظري،‌‏ معاون دادستان انقلاب قم اظهارات خود را اصلاح و عنوان كرد كه منظورم دفتر ايشان بود. در مورد شادروان شاملو نيز عنوان كرديم كه بيش از چهار سال است كه از فوت ايشان مي‌‏گذرد كه ظاهرا رييس دادگاه نيز از اينكه چنين مسايلي در جلسه دادگاه مطرح مي‌‏شود، متأثر شد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دادگاه فريد مدرسي و حسين‌‏عبدالله پور برگزار شد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016