دوشنبه 24 بهمن 1384

ناآرامي در حسينيه شريعت قم، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

حضور عده‌‏اي از زنان و مردان در حسينيه شريعت كه در اختيار دراويش نعمت‌‏اللهي گنابادي است و از سوي ديگر تحصن دراويش در اين حسينيه، موجب بروز ناآرامي‌ در اين حسينيه شده است.
به گزارش خبرنگار "ايلنا", مسائل مربوط به اين حسينيه از چند روز پيش آغاز شده است كه روز گذشته با تجمع دو گروه و دخالت نيروي انتظامي، درگيري‌‏ها در آن شدت گرفته است.
به گفته منابع محلي، امروز درگيري‌‏ها در اين حسينيه ادامه داشت و نيروي انتظامي براي پراكنده كردن تجمع‌‏كنندگان و استقرار امنيت در منطقه از گاز اشك‌‏آور استفاده كرده است.
در حال حاضر شوراي تامين استان قم براي بررسي اين موضوع تشكيل جلسه داده است.
معاون سياسي وزارت كشور در اين زمينه به خبرنگار "ايلنا"، گفت: يك عده صوفيه چند روزي است در حسينيه شريعت كه خودشان ساخته‌‏اند، متحصن شده‌‏اند كه امروز يك عده ديگر راه افتاده‌‏اند تا آنها را بيرون كنند و اين مساله وضع را بحراني‌‏تر كرده است.
اميرحسين مطهر, مدير كل امنيتي وزارت كشور نيز در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، گفت: ساختماني تحت عنوان منزل مسكوني بود كه چون تغيير كاربري داده بود، در آن درگيري به وجود آمد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي خاطر نشان كرد: آخرين اخبار رسيده به ما حاكي از اين است كه طبق توافقات صورت‌‏گرفته بين طرفين، قرار شد مساله را به شكل مسالمت‌‏آميزي با هم حل كنند.
رضا آشتياني عراقي، نماينده قم در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: ماجرا به اين صورت بود كه عده‌‏اي حسينيه‌‏اي را كه متعلق به سازمان اوقاف بوده است، گرفته بودند كه اين سازمان قصد بازپس‌‏گيري آن را داشتند و اين آقايان تا امروز در حاشيه خيابان ارم و در كنار حسينسه تحصن كرده‌‏اند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ناآرامي در حسينيه شريعت قم، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016