سه شنبه 23 اسفند 1384

دادگاه رسيدگي به اتهامات نيك‌آهنگ كوثر برگزار شد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

جلسه‌ي رسيدگي به اتهامات نيك‌آهنگ كوثر، صبح روز سه‌شنبه در شعبه‌ي 1083 دادگاه عمومي تهران به رياست قاضي حسينيان و با حضور وكيل مدافع وي و نماينده مدعي‌العموم و نماينده‌ي صدا و سيما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين جلسه، پس از ارايه‌ي توضيحات نماينده‌ي مدعي‌العموم و نماينده‌ي صدا و سيما، قاضي اتهامات نيك‌آهنگ كوثر را ايراد افترا و توهين به رييس سابق سازمان صدا و سيما از طريق درج كاريكاتور و قياس وي با سعيد امامي، اهانت به آيت‌الله مصباح يزدي و برخي ديگر از مسوولان نظام با درج كاريكاتور و توهين به برخي از نهاد‌ها به ويژه دادگاه روحانيت عنوان كرد.

وي هم‌چنين خاطرنشان كرد: كاريكاتور‌هايي كه در شماره‌هاي مختلف نشريات از سوي نيك آهنگ كوثر درج شده، غالبا مضامين توهين‌آميز دارد و در آنها به مسوولان نظام بار‌ها توهين شده است.

در اين جلسه امير حسين‌آبادي، وكيل مدافع اين كاريكاتوريست با اعلام اينكه موكلش به علت نبودن در ايران و كسالت، در خارج از كشور به سر مي‌برد، از اين موضوع عذرخواهي كرد و گفت: عموم اتهامات موكلم مربوط به سال 78 است، ضمن اين‌كه وي طي نامه‌اي كه به دفتر آيت‌الله مصباح يزدي در سال 80 ارسال كرده از اين موضوع عذرخواهي كرده و آيت‌الله مصباح يزدي نيز در جواب، ايشان را به دقت بيشتر در درج مطالب توصيه كرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حسين‌آبادي افزود: طبيعت كاريكاتور اين است كه ممكن است مسائلي در آن وجود داشته باشد.

حسين‌آبادي وكيل مدافع نيك‌آهنگ كوثر در پايان اين جلسه متن دفاعيات خود را به صورت مكتوب تقديم دادگاه كرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دادگاه رسيدگي به اتهامات نيك‌آهنگ كوثر برگزار شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016