شنبه 13 خرداد 1385

سرکوب مطبوعات و روزنامه نگاران در استان های شمالی ايران ادامه دارد، گزارشگران بدون مرز

گزارشگران بدون مرز خواهان آزادی قوری شش روزنامه نگار دستگير شده در استان های شمال ايران است. شنبه ٦ خرداد ماه در اردبيل وحيد درگاهی سردبير هفته نامه آوای اردبيل، علی نظری سردبير و رضا کاظمی مدير مسئول هفته نامه ی آراز دستگير شده اند. خانواده اين روزنامه نگاران تا امروز نتوانسته اند خبری از چرايی دستگيری و اتهامات و يا محل بازداشت آنها بدست آورند.

علی حامد ايمان مديرمسئول هفته‌‏نامه توقيف شده شمس تبريز يکشنبه ٧ خرداد ماه توسط ماموران امنيتی در خيابان بازداشت شده است. هفته شمس تبريز در موج توقيف مطبوعات سال ١٣٧٩ از جمله نشريات توقيف شده بود. علی حامد ايمان در آذر ماه ١٣٨٢ نيز يکبار ديگر دستگير و محاکمه و به دوسال حبس تعليقی و ٧٥ ضربه شلاق محکوم شده بود. اين روزنامه نگار دو روز پس از بازداشت با سپردن وثيقه آزاد شده بود.

امين حسين موحدی و اورج اميری نيز در روزهای ٤ و ٥ خرداد ماه در شهرهای مشکين شهر و مرند و در پی گسترش اعتراضات و تظاهرات ضد حکومتی مردم در استانهای آذربايجان بازداشت شده اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

با ١٤ زندانی، ايران بزرگترين زندان روزنامه نگاران و وبلاگ نويسان در خاورميانه است.

محمود احمدی نژاد رئيس جمهور و آيت اله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی از جمله ٣٧ رهبر و مقام دولتی در جهان هستند که از سوی گزارشگران بدون مرز بعنوان دشمنان آزادی مطبوعات برگزيده شده اند.

Copyright: gooya.com 2016