پنجشنبه 18 خرداد 1385

خوش چهره، نماينده تهران: سياست افزايش دستمزد کارگران باعث بيکاری‌ صدهزار‌ نفر طی دو ماه شده است، ايرانيوز

نماينده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر سياست اقتصادی اتخاذشده، سنجيده نباشد نه تنها به تحقق اهداف تعيين شده کمک نمی‌کند، بلکه باعث ايجاد اختلالات در متغيرهای کلان متناسب با هدف می شود.

محمد خوش چهره در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری ايرانيوز، در خصوص بحث افزايش دستمزد کارگران و مشکلات بوجود آمده گفت: با بحث افزايش دستمزد، نه تنها با بکارگيری نيروهای جديد مواجه نشديم بلکه طبق اطلاعات واصله از برخی تشکلها ، طی فروردين و ارديبهشت ماه بالغ بر صد هزار نفر بيکار شده‌اند.

وی افزود: بحث بيکاری از جمله مواردی است که می تواند دولت و نظام را تهديد کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خوش چهره با تاکيد بر ضرورت بازنگری و اتخاذ سياست جامع و عاقلانه در بحث افزايش دستمزد کارگران، گفت: سياست‌های افزايش دستمزد و .. اگر سنجيده نباشد ممکن است نتيجه عکس بدهد و به جای کمک به کاهش فقر باعث به خطر افتادن استمرا شغلی کارگران شود.

کارفرمايان نيز که توان اين افزايش، مخصوصاً با ضرايب بالا را ندارند، يا مجبور می شوند از ظرفيت توليد بکاهند و يا اقدام به کاهش نيروی کار کنند.

خوش چهره با بيان اين که در سياست فعلی اتخاذ شده، محدود نگری و عدم هدفگذاری لازم حکم فرما بوده است،‌گفت: اين، با هدف عدالت و افزايش اشتغال که مدنظر دولت بوده است، تعارض دارد. اين توجيه که با افزايش دستمزد، می توان به کاهش فقر کمک کرد و مسائل به نفع نيروی کار رقم بخورد، حتماً نياز به جامع نگری دارد.

Copyright: gooya.com 2016