جمعه 19 خرداد 1385

سخنگوی قوه‌ قضاييه: پس از پايان تحقيقات بازپرسی، وضعيت روزنامه ايران مشخص می‌شود، ايسنا

* پرونده يک متهم جنايت سه راهی بم و سيستان و بلوچستان در حال رسيدگی است


خبرگزاری دانشجويان ايران - قزوين
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسی

وزير دادگستری و سخنگوی قوه قضاييه اظهار داشت: هيچ‌کدام از متهمان اصلی پرونده تاسوکی و جنايات شرق کشور دستگير نشده‌اند.

جمال کريمی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: در رابطه با پرونده حوادث سيستان و بلوچستان، فقط يکی از متهمان جنايت سه راهی بم و سيستان و بلوچستان، دستگير شده که هم‌اکنون به اتهامات او در مجتمع قضايی سيستان و بلوچستان رسيدگی می‌شود.

وی درباره‌ی پرونده‌ی روزنامه‌ی ايران و مدت زمان توقيف موقت آن، اظهار داشت: در حال حاضر پرونده اين روزنامه در بازپرسی در حال رسيدگی است و پس از پايان تحقيقات آن در بازپرسی، وضعيت روزنامه نيز مشخص می‌شود.

سخنگوی قوه‌ی قضاييه در ادامه‌ی، از تغيير قانون آيين دادرسی کيفری تا پايان سال جاری خبر داد و گفت: قانون آيين دادرسی در حال طی مسير نهايی خود در قوه‌ی قضاييه است و به زودی آماده ارائه به دولت می‌شود.

سخنگوی قوه‌ی قضاييه در رابطه با تغيير ساختار دادگاه‌های عمومی و تبديل آن به دادگاه‌های دو مرحله‌ای اظهار داشت: دادگاه‌ها فرقی نکرده‌اند و همه عمومی هستند ولی در بحث دادگاه‌های کيفری تلاش شده است تا در رسيدگی به برخی از جرايم خاص، دادگاهی در مراکز استان‌ها تحت عنوان دادگاه کيفری استان تشکيل شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

کريمی‌راد در پاسخ به اينکه چرا آيت‌الله شاهرودی شخصا به برخی از پرونده‌ها رسيدگی کرده و آن پرونده‌ها توسط ساير مراجع قضايی حل و فصل نمی‌شود، گفت: رياست قوه‌ی قضاييه در برخی از موارد از اختيارات خاص خود استفاده می‌کند که اين اختيارات مختص ايشان بوده و ممکن است ساير افراد اين اختيارات را نداشته باشند.

وی ادامه داد: رياست قوه‌ی قضاييه در رابطه با رسيدگی به پرونده‌هايی که به ايشان ارجاع می‌شوند، يک قاضی نظارت در مراکز استان‌ها مشخص کرده‌اند تا اين پرونده‌ها توسط اين قضات بررسی شده و در صورت لزوم در اختيار ايشان قرار گيرند.

سخنگوی قوه‌ی قضاييه درباره‌ی ارتقای معلومات قضات دادگستری اظهار داشت: ما انتظار داريم تا قضات باتجربه همواره اطلاعات به روز داشته باشند و در اين راستا معاونت آموزشی قوه‌ی قضاييه جهت ارتقای سطح معلومات قضات برنامه‌های آموزشی کوتاه‌مدت، ميان‌مدت و بلندمدت ارائه داده است که به زودی اجرا می‌شود.

Copyright: gooya.com 2016