یکشنبه 21 خرداد 1385

ابطحی: شکاف معتقدان به مردم‌سالاری و مخالفان آن، فعال‌ترين دورانش را می‌گذارند، ايسنا

- شرايط ، لزوم اجماع را بر اصلاح‌طلبان فرض می‌کند

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی

سيدمحمد علی ابطحی به اجماع اصلاح‌طلبان خوشبين است و يا حداقل فهرست‌های انتخابات خبرگان آنها را خيلی به هم نزديک می‌بيند.

وی در عين حال معتقد است که شکاف بين ديدگاه‌های مردم‌سالارانه و مخالفان آن در اردوگاه اصول‌گرايان در اين انتخابات فعال‌تر خواهد بود.

حجت‌الاسلام سيدمحمدعلی ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، در پاسخ به اين سوال که «چقدر به اجماع اصلاح‌طلبان خوشبين هستيد؟» گفت: فايده‌ی اجماع در اين است که آرای بالاتری کسب شود و افراد بيشتری در يک فهرست قرار گيرند. به نظر من چنين اتفاقی در اين انتخابات می افتد و حتی اگر اجماع هم روی ندهد، قطعا فهرست‌ها به هم نزديک است.

وی گفت:‌ محوريت مجمع روحانيون مبارز، مجمع مدرسين و اعتماد ملی، می‌تواند به خوبی افرادی را که ديدگاه‌هايشان به هم نزديک است، دور هم جمع کند و اين هدف اجماع را بر آورده می‌کند.

عضو شورای مرکزی مجمع روحانيون مبارز درباره‌ی اين که اصلاح‌طلبان تا چه حد می‌توانند اختلافات خود را فراموش کنند؟ گفت: شرايط ، لزوم اين امر را بر احزاب اصلاح‌طلب فرض می‌کند. اگر واقع‌بينی وجود داشته باشد، جريان‌های اصلاح‌طلب بايد نگاه واقع‌بينانه‌تری به اين قضايا داشته باشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ابطحی هم‌چنين با اشاره به آن‌چه وجود شکاف بين هاشمی - مصباح در اردوگاه اصول‌گرايان خوانده می‌شود، گفت: اين شکاف بيشتر از شکاف بين افراد، شکاف ديدگاهی و انديشه ای است و الزاما نبايد نام آن را شکاف مصباح - هاشمی گذاشت. اين شکاف از شکافی جدی‌تر بين ديدگاه مردم‌سالارانه و غيرمعتقد به مردم‌سالاری نشان دارد.

وی درباره‌ی اين که آيا اين شکاف در اين انتخابات فعال خواهد شد يا نه نيز گفت: اين شکاف فعال‌ترين دوران خود را خواهد داشت، چون جريان‌های غيرمعتقد به مردم‌سالاری پيش‌تر به صورت غيرعلنی و بدون پشتوانه‌ی قدرت ديدگاه‌های خود را مطرح می‌کردند، اما امروز از نوعی پشتوانه‌ی قدرت برخوردارند و به صورت شفاف ديدگاه‌هايشان را بيان و اعمال می‌کنند و حتی در بخش‌هايی از آن‌ها حمايت‌های مادی و معنوی هم می‌شود.

Copyright: gooya.com 2016