چهارشنبه 31 خرداد 1385

جميله کديور: مطالبات زنان بايد از راه های کم‌هزينه پی‌گيری شود، ايسنا

همه‌ی اقشار از جمله زنان حق شرکت در تجمعات را دارند


خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی

دبيرکل انجمن روزنامه‌نگاران زن (رزا) با تاکيد بر اين‌که همه اقشار از جمله زنان حق شرکت در تجمعات را دارند، نسبت به نوع برخورد با تجمع ميدان هفت تير اعتراض کرد.

جميله کديور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره جلسه روز دوشنبه انجمن روزنامه‌نگاران زن به محورهای مطرح‌شده در اين جلسه اشاره و اظهار کرد: در اين جلسه برخورد نيروی انتظامی با تجمع اخير زنان محکوم و مقرر شد اعلاميه‌ای از سوی انجمن در اين باره صادر شود. افراد حاضر در جلسه تأکيد داشتند همه اقشار از جمله زنان حق برگزاری تجمع در چارچوب قانون اساسی را دارند و بايد فرصت‌های تجمع برای همه فراهم شود؛ به‌ويژه تجمع‌هايی که جنبه مسالمت‌آميز دارند.

وی در عين حال تاکيد کرد که لازم است اقشار مختلف از جمله زنان سعی کنند با بررسی و تضمين فايده‌ی هر حرکتی که انجام می‌دهند مطالباتشان را از راههايی که هزينه زيادی ندارد، پی‌گيری کنند.

وی محور دوم اين جلسه را روز زن و روز خبرنگار خواند و گفت: قرار شد انجمن با اعضا و صاحبنظران هم‌انديشی را به صورت مشترک در رابطه با بحث زن و خبرنگار با موضوع اولويت‌های زنان در دوران فعلی برگزار کند.

کديور از بحث انتخابات شوراها، ‌خبرگان و مباحث روز جامعه و هماهنگی بيشتر با گروههای همسو و نحوه‌ی شرکت و حضور در آن‌ها به عنوان ديگر محور مطرح‌شده در اين جلسه نام برد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی هم‌چنين با اشاره به چاپ کتابی با موضوع زنان که کاری مشترک از زنان صاحب‌نظر ايرانی، روزنامه‌نگاران ايرانی و زنان ترکيه به سه زبان ايرانی، ترکی و انگليسی است به عنوان ديگر محور اين جلسه ياد کرد و افزود: مقرر شد فراخوانی اعلام شود تا افراد صاحب‌نظر و کسانی که به موضوعات مرتبط با اين کتاب علاقه‌مند هستند، نظراتشان را ارائه کنند تا هرچه سريع‌تر چاپ اين کتاب آغاز شود.

دبيرکل انجمن روزنامه‌نگاران زن از اعزام هیأت‌های خبرنگاری زنان ايران به ترکيه به عنوان ديگر موضوع مطرح‌شده ياد و تصريح کرد: راهکارهای عملياتی و اجرايی کردن اين امر مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنين نشست حقوق بشری در ماه آينده در انجمن برگزار می‌شود که شرکت‌کنندگان ديدگاههای خود را در اين رابطه ارائه می‌کنند.

وی هم‌چنين گفت که ژاله فرامرزيان از سوی اين انجمن به همراه هياتی از ايران سفری به افغانستان خواهد داشت.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جميله کديور: مطالبات زنان بايد از راه های کم‌هزينه پی‌گيری شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016