چهارشنبه 28 تیر 1385

عباس عبدی: از ترس مرگ، خودکشی نکنيم، "عقلانيت" و "امکان‌پذير بودن" دو شرط هر فعاليت سياسی ا‌ست، ايسنا

* نيازمند نقد سازنده‌ی هشت سال گذشته هستيم

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی

تعدادی از فعالان سياسی با حضور در منزل علی‌اکبر موسوی خويينی (دبير کل سازمان دانش‌آموختگان ايران اسلامی)، با خانواده‌ی وی ديدار کردند و از آخرين وضعيت وی با خبر شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، عباس عبدی در اين ديدار، با بيان اين‌که «عقلانيت» و «امکان‌پذير بودن» دو شرط هر فعاليت سياسی ا‌ست،اظهار داشت: شما می‌توانيد فيلسوف باشيد، تنها حرف خود را بزنيد و هيچ مخاطبی نداشته باشيد، اما درعالم سياست، نياز به مخاطب وجود دارد، حرکت‌هايی غير از اين معطوف به اجماع نيست و تنها به پراکندگی بيش از پيش اصلاح‌طلبان منجر می‌شود.

اين فعال سياسی ادامه داد: ما نيازمند نقد سازنده‌ی هشت سال گذشته هستيم تا نيروهای سياسی به اين اجماع برسند که در اين هشت سال چه اتفاقی افتاده است، نه اين‌که صرفا به اين دليل که اميدی به اجماع نيست و سياست را از دست رفته می‌بينيم، از ترس مرگ، خودکشی کنيم.

وی افزود: همان‌طور که تيم ملی فوتبال ايران شکست‌خورده از جام جهانی بازگشت و نيازمند بازسازی‌ است، در عالم سياست هم اين بازسازی زمان قابل توجه‌تری را می‌طلبد، نيروی سياسی شکست‌خورده همانند کسی‌ است که از ضربه‌ای گيج شده است.

عباس عبدی اظهار داشت که اکنون دولت به رغم آنچه آن را بی‌ثباتی می‌خواند، قوی‌ است و در مقابل، اصلاح‌طلبان ضعيف شده‌اند.

وی گفت: در حقيقت بالانس قدرت به هم خورده و بايد اول به فکر بازسازی اين موازنه بود، چرا که در اين فضا اصلاح‌طلبان نقطه‌ی اتکا ندارند و لازم است ضمن بازنگری منصفانه، به اجماعی دست پيدا کنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عبدی درباره‌ی حضور نيروهای جديد در عرصه‌ی فعاليت سياسی نيز گفت: نمی‌توان اين‌گونه ابراز عقيده کرد که يک حزب ديگر قابليت ندارد چرا که وقتی فعاليت يک گروه سياسی در جهت جامعه نباشد، به خودی خود حذف می‌شود. اگر نيروی جديدی هست، منعی هم برای ظهور آن وجود ندارد، اما اگر نيست نيروهای موجود را بايد فعال کرد.

در اين ديدار عباس عبدی، محمد بسته‌نگار، عليرضا رجايی، سعيد مدنی، حبيب‌الله پيمان، محمد هاشمی (دبير تشکيلات دفتر تحکيم طيف علامه) و تعدادی از اعضای سازمان دانش‌آموختگان ايران اسلامی حضور داشتند.

Copyright: gooya.com 2016