یکشنبه 19 شهریور 1385

بهراميان، وکيل اکبر محمدی پس از احضار به دادگاه: تا پای جان از حقوق موکلانم دفاع می کنم، ادوار نيوز

ادوارنيوز: خليل بهراميان وکبل مرحوم اکبر محمدی و احمد باطبی با شکايت سازمان زندانها و معاون دادستان دادسرای ويژه کارکنان دولت به دادگاه احضار شد.

خليل بهراميان در گفتگو با خبرنگار ادوارنيوز با اعلام اين خبر گفت: مسئولان زندان اوين و سازمان زندانها از اينجانب به اتهام افترا نسبت به دستگاه قضايی در خصوص پرونده مرحوم اکبر محمدی و احمد باطبی اقامه دعوا کرده اند و بنابر احضاريه ، اينجانب امروز در شعبه دوم دادسرای کارمندان دولت حاضر شده و تحقيقاتی در اين زمينه از بنده انجام گرفت.

خليل بهراميان همچنين از اعلام جرم خود عليه مسئولان زندان اوين، مسئولان بهداری زندان اوين به دليل تقصيرشان در مرگ محمدی و اعلام جرم خود عليه مسئولان بازداشتگاه توحيد که اکبر محمدی در سال ۷۸ در آن بازداشت بوده است در داسرای جنايی تهران خبر داد.

بهراميان در پاسخ به اين سوال خبرنگار ادوارنيوز مبنی بر اينکه پيش از شما نيزبرای وکلای ديگری همچون دکتر ناصر زرافشان و عبدالفتاح سلطانی به دليل پيگيريهايشان در مورد اين دست پرونده ها ، پرونده سازی و بعضا احکام بازداشت و زندان صادر شده است گفت: اينجانب به عنوان يک وکيل دادگستری موظفم از حقوق طبيعی موکلم به عنوان يک انسان، بر طبق قانون اساسی ، اعلاميه جهانی حقوق بشر کنوانسيون بين المللی منع شکنجه و قانون حقوق شهروندی که خود رييس قوه قضاييه آن را ابلاغ کرده است ، دفاع کنم و اينکه آقايان در جهت نمايش اقتدار دست به اين گونه اعمال می زنند مرا از انجام وظيفه قانونی خود باز نخواهد داشت.

بهراميان تاکيد کرد که تا پای جان برای دفاع از حقوق احمد باطبی و حقوق پايمال شده مرحوم اکبر محمدی خواهد ايستاد .

بهراميان ادامه داد: آنچه مرا به تلاش در جهت حقوق اين افراد وا می دارد گوهر انسانيت و انديشه است يعنی همان چيزی که انسان را از حيوانات متمايز می سازد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وکيل احمد باطبی در خصوص وضعيت اين زندانی سياسی گفت: به عنوان وکيل باطبی هنوز موفق به ملاقات با وی نشده ام و طبق اظهارات همسر ايشان که با وی ديدار کرده است احمد باطبی در زندان اوين در بندی که خارج از مقررات زندان اداره می گردد نگهداری می شود. وی با اشاره به نگهداری باطبی در زندان انفرادی و اعمال فشار بر وی اين امر را مغاير با قانون اساسی ، اعلاميه جهانی حقوق بشر و کنوانسيون منع شکنجه زندانيان دانست و گفت اعمال فشار بر زندانی از طريق زندان انفرادی و عدم انتقال وی به بند عمومی مصداق بارز شکنجه است .

بهراميان با اشاره به شرکت خود در مراسم چهلم مرحوم اکبر محمدی در روستای چنگميان در روز جمعه گفت: اين بار نيز ماموران انتظامی و امنيتی برای شرکت کنندگان و مردم حاضر در مراسم مزاحمتهايی ايجاد کردند و حتی بنده را که وکيل مرحوم محمدی هستم تهديد کردند که اين رفتار ايشان کاملا نابخردانه است.

Copyright: gooya.com 2016