چهارشنبه 7 تیر 1385

يک ماه از بازداشت ياشار قاجار و عابد توانچه گذشت، ادوارنيوز

ادوارنيوز: سی و يک روز از بازداشت ياشار قاجار و عابد توانچه اعضای انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه پلی تکنيک می گذرد. ياشار قاجار و عابد توانچه در روز هفتم خرداد ماه گذشته و در پی اعتراضات دانشجويی دانشگاه اميرکبير ربوده شده و يک هفته بعد در تماس تلفنی با خانواده هايشان از بازداشت خود در زندان اوين خبر دادند.

اين در حالی است که در يک ماه گذشته فشارهای متعددی به دانشجويان انجمن پلی تکنيک وارد شده است. و با وجود برگزاری انتخابات آزاد با حضور ۲۸۰۰ دانشجوی دانشگاه اميرکبير، هيئت نظارت دانشگاه در روزهای گذشته انجمن پلی تکنيک و انتخابات ان را غير قانونی اعلام کرد.

در ۲۹ خرداد ماه گذشته پس از سه هفته بازداشت سرانجام خانواده های عابد توانچه و ياشار قاجار موفق به ديدار با اين دو دانشجو شدند. به گزارش خبرنامه اميرکبير در اين مورد: اين ديدار در حضور بازجوها و نيروهای امنيتی انجام شد حال هر دوی آنها مناسب بوده است و از روحيه بالايی برخوردار بودند. در اين ديدار وکلای اين دو دانشجو نتوانستند با آنها ديدار کنند و در اين مورد يکی از وکلای اين دو گفت: “عدم اجازه برای ملاقات با اين دو نفر و همچنين قرار بازداشت طولانی و عدم تفهيم اتهام” از مصاديق بارز نقض قانون اساسی جمهوری اسلامی و بخشنامه “حقوق شهروندی” رئيس قوه قضائيه می باشد. ضمنا ياشار قاجار و عابد توانچه در بند ۲ الف نگهداری می شوند.

تا کنون بسياری از انجمنهای اسلامی دانشجويان و گروههای مختلف حامی حقوق بشر خواستار آزادی اين دو دانشجو شده اند.

همچنين در گردهمايی روز شنبه نيروهای تحول خواه در دفتر سازمان دانش آموختگان نيز بسياری از سخنرانان بر لزوم تلاش همه جانبه برای آزادی ياشار قاجار و عابد توانچه تاکيد کردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مسعود دهقان عضو سابق شورای مرکزی انجمن پلی تکنيک در اين گردهمايی با اشاره به وضعيت عابد توانچه و ياشار قاجار که در بند ٢ الف زندان اوين بازداشت هستند گفت: ما نمی‌دانيم که جبهه دموکراسی خواه و اعتدال و… چه زمانی می‌خواهد از حقوق بشر دفاع کنند. و مدعيان اين شعارها بايد تکليف خود را با مردم روشن کنند.

همچنين روز گذشته اعضای شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت برای پيگيری آزادی ياشار قاجار و عابد توانچه با مهدی کروبی دبير کل حزب اعتماد ملی ديدار کردند. مهدی کروبی بااشاره به تلاشهای خود در جهت تسريع در آزادی اين دو دانشجو ديدار ابراز اميدواری کرد هر چه زودتر اين دو عضو انجمن پلی تکنيک از زندان آزاد شوند.

در همين زمينه:

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'يک ماه از بازداشت ياشار قاجار و عابد توانچه گذشت، ادوارنيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016