پنجشنبه 8 تیر 1385

رحيم مشايی، معاون رييس جمهور اظهارات منتسب به خود در روزنامه ترکيه ای را تكذيب كرد، آفتاب

آفتاب: يك هفته پس از اعتراض اصولگرايان به اظهارات معاون رييس جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي كه در گفتگو با يك روزنامه ترك زبان بيان شده بود ، اسفنديار رحيم مشايي مطالب منتشر شده به نقل از خود را در روزنامه صباح تكذيب كرد. اين روزنامه به نقل از رحيم مشايي رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نوشت : استفاده از حجاب در ايران آزاد است.


در اين روزنامه به نقل از معاون رييس جمهور آمده است كه گردشگران ايراني در تركيه مي‌توانند از مشروبات الكلي استفاده كنند و بي‌حجاب باشند.
با انتشار اين سخنان بلافاصله اصولگراين لب به اعتراض گشودند. روزنامه هاي كيهان و جمهوري اسلامي و سپس نمايندگان مجلس خواهان پاسخگويي رحيم مشايي شدند.

رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كه به همراه رييس جمهوري اسلامي ايران عازم كشور گامبيا بود قبل از ترك تهران در جمع خبرنگاران تمامي اين مطالب را كذب، پوچ و كاملا بي‌اساس خواند.

او گفت: از اينكه روزنامه‌اي در جمهوري اسلامي ايران چنين خبر پوچ و بي‌اساسي را از يك سايت ضد انقلاب گرفته و منتشر كرده و براي اينكه بعدا زير سوال نرود، منبع آن را نيز ذكر نكرده است، تعجب مي كنم.

مشايي همچنين از اينكه قبل از انتشار اين خبر درستي و يا نادرستي آن از وي سوال نشده،ابراز تاسف كرد و گفت: نبايد ازاين موضع كه مي‌خواهيم از اسلام دفاع كنيم اخباري تااين حد فضاحت بار را منتشر كنيم كه بواسطه آن به محافل عمومي خسارت وارد شود .

از حدود يك ساعت صحبتهاي من تنها يك مطلب گزارش گونه چاپ شده و حتي عكسي كه از اينجانب در آن نشريه چاپ شده فقط پاهاي من را نشان مي‌دهد.

در آنجا نقل شده كه حجاب خانم خبرنگار مصاحبه‌كننده خوب نبوده و محافظين بنده حجاب وي را درست كرده‌اند بعد هم وي حجاب خود را به شكل اول بازگردانده و مشايي گفته كه عيبي ندارد و مي‌توانيد روسري خود را برداريد.

سوال اينجاست كه اگر من به او اجازه دادم كه حجابش را بردارد، چرا وي حجاب خود را برنداشته است و اين درحالي است كه در عكس دسته جمعي كه وي در سايت خود چاپ كرده حجاب اين خبرنگار مشخص است .

مشايي درخصوص دعوت كميسيون فرهنگي مجلس از وي گفت: كسي از من دعوت نكرد فقط يكي از اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس تلفني از من سوال كرد كه موضوع چه بوده و من هم براي او توضيح دادم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تعجب من اين است كه چرا ما بداخلاقي مي‌كنيم، خبر عجيب و غريبي درج شده است،اگر پنج درصد احتمال وقوع داشت جاي ناراحتي بود اما خبري كه مثل روز روشن است كه به صد دليل امكان وقوع ندارد، نبايد اينگونه منتشر مي‌شد.

خبرنگار ديگري با اشاره به سفر سال گذشته مشايي به انگليس و ديدارش با جك استراو گفت: چرا فقط براي شما اين مشكلات پيش مي‌آيد، مشايي گفت: در آن قضيه هم من بارها اعلام كردم كه من به دستور رييس جمهور و اطلاع وزارت خارجه سفر كردم.

معاون رييس جمهور مگر مي‌تواند بدون هماهنگي وزارت خارجه سفر كند، اصلا پاسپورت من در اختيار وزارت خارجه است و من بارها توضيح دادم كه من براي چه رفتم و نظر صريح رييس جمهور بود كه من رفتم. متاسفانه بعضي ها طوري برخورد مي‌كنند كه اگر من بايد اين حرفها را گفته باشم.

در همين زمينه:

Copyright: gooya.com 2016