دوشنبه 12 تیر 1385

ادامه محدودیتها بر فعالان مدنی در غرب کشور در گفتگو با خسرو کردپور روزنامه نگار، صدای آمريکا

- آقای کردپور لطفاً ما را در جریان ادامه محدودیتهای اعمال شده از سوی مقامات حکومتی علیه فعالان مدنی در غرب کشور قرار دهید

خسرو کردپور روزنامه نگار در کردستان: باید خدمت شنوندگان گرامی عرض کنم در شهرستان بوکان واقع در استان آذربایجان غربی ، در چند روز اخیر تعدادی از فعالان مدنی بازداشت شده اند که میتوان به اسامی زیر اشاره کرد : آقایان اسماعیل ادیب حسامی ، موسی اصلانی ، علی رسول نژاد و خالد چوبینه .
همچنین در شهرستان ارومیه ، آقای سجاد نیکنام از فعالان جنبش دانشجویی که چندی پیش ، چند روزی را در بازداشت بسر برده و با قرار وثیقه آزاد شده بود ؛ مجدداً به هیأت نظارت دانشگاه ارومیه احضار شد تا به شکایتهایی که از سوی نهادهای مختلف دانشگاه مطرح شده پاسخگو باشد .
همچنین از سوی کمیته انضباطی دانشگاه ارومیه ، پنج تن از دانشجویان این دانشگاه ، به نامهای الهه رادمهر ، مهدی حاجی محمدی ، محمد حسین زاده ، ابراهیم دهقان و مجید ماکویی، به یک ترم تعلیق از تحصیل محکوم شدند . این حکم به دلیل امضاء نامه درخواست تحصن ماه گذشته ، در اعتراض به اقدام روزنامه ایران صادر شده است . اتهامات وارد شده به این دانشجویان از سوی کمیته انضباطی دانشگاه ، نشر اکاذیب ، دامن زدن به مسائل قومیتی و جعل اسناد دولتی میباشد .
از سوی دیگر در شهرستان نقده نیز ، آقای عیسی یگانه - مدیر مسئول نشریه توقیف شده پیام سولدوز - بازداشت شد .
در تبریز نیز سید مهدی سید زاده ، از فعالان سیاسی بازداشت شد . به گفته فرزند سید مهدی سیدزاده ، این فعال سیاسی شصت و یک سال سن دارد و عضو کانون زندانیان سیاسی قبل از انقلاب می باشد .
همچنین در جلسه دیروز انجمن صنفی روزنامه نگاران استان آذزبایجان شرقی ، خبر نگار روزنامه ندای آذرآبادگان به بی تفاوتی هیأت مدیره این انجمن نسبت به دستگیری ابوالفضل وصالی - سردبیر روزنامه ندای آذرآبادگان - اعتراض کرد

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين زمينه:

Copyright: gooya.com 2016