پنجشنبه 15 تیر 1385

تازه ترين موارد اعمال محدوديت بر فعالين مطبوعاتی غرب کشور در گفتگوی صدای آمريکا با خسرو کردپور روزنامه نگار

صدای آمريکا: آقای کردپور لطفاً ما را در جريان جزئيات محدوديتهای اعمال شده بر فعالين مطبوعاتی در غرب کشور قرار دهيد .

خسرو کردپور: بايد خدمت شنوندگان گرامی عرض کنم : در دانشگاه اروميه ، نشريات اولوس ، اويانيش و ياشيل از سوی کميته ناظر بر نشريات دانشجويی به منع دائم از انتشار محکوم شد ند . ظاهراً در احکام ابلاغ شده به اين نشريات ، اتهام آنها نشر اکاذيب ، دامن زدن به مسائل قومی و تحريف و جعل فرهنگ و تاريخ آذربايجان عنوان شده است . شايان ذکر است که اين احکام بدون حضور مديران مسئول نشريات نامبرده برای ادای توضيح و نيز امکان دفاع از خود صادر شده است .
همچنين امروز در سنندج قرار بود که جلسه رسيدگی به اتهامات مدير مسئول و سردبير نشریه توقيف شده آشتی ، در دادگاه کيفری استان کردستان با حضور هیأت منصفه مطبوعات برگزار شود . اتهام اين افراد ، نشر اکاذيب به قصد تشويش اذهان عمومی و اقدام عليه امنيت ملی عنوان شده است . شاکيان مدير مسئول و سردبير نشریه توقيف شده آشتی ، دادستان عمومی و انقلاب کردستان ، سپاه پاسداران کردستان ، فرماندهی ناحیه مقاومت بسيج سپاه پاسداران کردستان و اداره اطلاعات اين استان عنوان شده است . گفتنی است روزنامه آشتی که به صورت هفته نامه و به دو زبان کردی و فارسی منتشر می شد ، تابستان سال ۸۴ پس از ناآراميهای مناطق کرد نشين توقيف شد .
در کرمانشاه نيز نشريات نوای وقت ، غرب و صدای آزادی ، تصميم دارند برای نشان دادن اعتراض خود به فشارهای غير قانونی و فضای بسته و امنيتی حاکم بر مطبوعات استان کرمانشاه، جشنواره مطبوعات اين استان را تحريم کنند .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين زمينه:

Copyright: gooya.com 2016