چهارشنبه 11 مرداد 1385

مهدی كروبی: بايد منتظر نحوه‌ بررسی نظام جامع انتخاباتی در دولت و مجلس بود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

دبير كل حزب اعتماد ملي تصريح كرد كه براي قضاوت درباره لايحه نظام جامع انتخاباتي زود است.

وي افزود: اين لايحه را هنوز دقيقا مطالعه نكرده‌ام و تا آنجا كه مطلع هستم پيش‌نويس آن در دولت در حال بررسي است، اما چون مطالعه‌ي جدي نكرده‌ام، نمي‌توانم در موردش قضاوت كنم. در ضمن بايد توجه داشت كه اين لايحه ابتدا بايد در دولت بررسي شود، سپس به مجلس برود تا نمايندگان مجلس نيز نظراتشان را اعمال كنند، به همين دليل نمي‌توان به همين زودي در مورد آن قضاوت كرد.

دبير كل حزب اعتماد ملي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، هم‌چنين در ارتباط با تجميع انتخابات، گفت: به هر حال تجميع بركاتي دارد و ممكن است تبعاتي نيز داشته باشد، اين يك كار آزمايشي است كه بايد منتظر نتايج آن باشيم.

وي ادامه داد: بايد ديد دستگاه‌هاي مسوول در اين ارتباط چگونه عمل مي‌كنند و آيا نظارت‌ها، مستقل باقي مي‌ماند يا نه؟ پس بايد منتظر اجراي آن بود.

كروبي هم‌چنين درباره ميانجيگري براي حل مساله‌ي حزب همبستگي نيز، گفت: اخيرا (روز دوشنبه) با دوستانم در اين حزب جلسات خوبي داشتيم و صحبت‌ها و پيشنهادهايي شد كه درصدد هستيم اين پيشنهادها را پي‌گيري و عملي كنيم.

كروبي هم‌چنين با محكوم كردن فجايع جنوب لبنان به‌ويژه در قانا، اظهار داشت كه بايد مجامع بين‌المللي هر چه زودتر نسبت به اين فجايع واكنش نشان دهند و آن‌ها را محكوم كنند، هم‌چنين جلو اين اقدامات غاصبانه را بگيرند.

وي با بيان اين‌كه تاكنون برخي از كشورهاي اسلامي در اين ارتباط به خوبي موضع گرفته‌اند، اظهار داشت: البته وظيفه‌ي كشورهاي اسلامي است كه در اين عرصه حضور فعال‌تر و جدي‌تري داشته باشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


كروبي درباره قطعنامه‌ي اخير شوراي امنيت در مورد پرونده هسته‌يي ايران نيز اظهار داشت: من دقيقا در جريان مذاكرات نيستم و گزارش جامعي مانند قبل ندارم، ولي ما هميشه گفته‌ايم كه اهل مذاكره هستيم، ولي در اين مذاكرات از حقوق مسلم خود نمي‌گذريم. داشتن انرژي صلح‌آميز هسته‌يي حق مسلم ايران است و در اين ارتباط كوتاه نمي‌آييم.

در همين زمينه:

Copyright: gooya.com 2016